Nieuws

28-09-2017 12:54

Explosieve groei in vraag naar eCommerce-oplossingen SAP Hybris in eerste halfjaar 2017



SAP SE signaleert een groeiende vraag naar SAP Hybris-oplossingen. Het afgelopen kwartaal heeft de verkoop van de oplossingen van SAP voor e-commerce en customer engagement dubbele groeicijfers laten zien. Het aantal deals voor meerdere cloud-oplossingen steeg in het eerste halfjaar van 2017 met 40 procent ten opzichte van dezelfde periode in het jaar daarvoor.

Een complete front office-oplossing
De groeiende vraag volgt kort na de toevoeging van meerdere nieuwe, verbeterde en uitgebreide oplossingen aan het productportfolio van SAP Hybris. Dit zijn oplossingen op het gebied van verkoop, dienstverlening, e-commerce, marketing en omzetgeneratie. Zo maakt de nieuwe release van SAP Hybris Commerce Cloud het eenvoudiger voor bedrijven om een boeiende en gepersonaliseerde winkelervaringen te realiseren. Eerder dit jaar vond de introductie plaats van SAP Hybris Revenue Cloud, een oplossing die nieuwe mogelijkheden biedt voor prijsbepaling, het configureren van bestelprocessen, het uitbrengen van offertes, orderbeheer en automatische facturatie voor abonnementen. 

Voldoen aan klantverwachtingen met SAP Hybris
B2B- en B2C-bedrijven staan onder druk om tegemoet te komen aan de groeiende behoefte van de veeleisende klant, op het gebied van gebruiksvriendelijke en gepersonaliseerde ervaringen. Hierdoor wordt er steeds meer geïnvesteerd in front office-oplossingen. Enkele voorbeelden van succesvolle implementaties van SAP Hybris oplossingen zijn:
Kaeser Kompressoren, een Duitse fabrikant van vacuüm- en persluchtproducten, heeft cloudoplossingen voor verkoopprocessen, klantenservice, marketing en e-commerce geïmplementeerd. Hierdoor is zij nu in staat al haar wereldwijde productdata en digitale informatie samen te brengen om de bedrijfsefficiëntie te vergroten met effectieve voorspellende analyses. 


Arsenal Football Club, heeft haar webwinkel ArsenalDirect.com getransformeerd om te kunnen voldoen aan de groeiende vraag en verwachtingen van haar wereldwijde supporters. Arsenal heeft onder andere een stijging van het aantal mobiele transacties met 86% bewerkstelligd en daarbij een toename van de totale omzet met 42% gerealiseerd. 


Infonavit, de grootste hypotheekverstrekker van Latijns-Amerika, had de wens beter te kunnen anticiperen op de behoeften van klanten en daarbij de interactie met de klant te verbeteren. Naast predictive analytics en de oplossing SAP Hybris Service Cloud koos Infonavit voor de oplossing SAP Hybris Billing, die zij samen met SAP Hybris Commerce en SAP Hybris Marketing inzet. 

“We beschikken momenteel over het meest complete aanbod van front office-oplossingen”, zegt Mark de Bruijn, Senior Director & Head of EMEA Marketing bij SAP Hybris. “Met ons brede scala aan toepassingsmogelijkheden voor specifieke sectoren, zorgen wij voor een uitstekende integratie met andere producten van SAP. Met SAP Hybris zijn wij in staat nieuwe inzichten te creëren in de bergen data die vergaard worden en daarbij bedrijven te helpen in het omzetten van data in actie. Dit maakt ‘marketing in the moment’ mogelijk, waarbij organisaties de veeleisende klant gedurende haar hele customer journey een gepersonaliseerd aanbod bieden.”

Het aanbod van SAP Hybris-oplossingen voor verticale markten groeit. Voorbeelden zijn een nieuwe oplossing voor de communicatie met burgers in de publieke sector, een oplossing voor de reisbranche en voortdurende investeringen in de verbetering van accelerators voor het SAP Hybris Commerce-platform voor onder meer de telecomsector, financiële dienstverlening en mediawereld.

Over SAP Hybris 
SAP Hybris software biedt omni-channel klantbetrokkenheid- en verkoopoplossingen die organisaties in staat stellen om real-time en getailleerd beeld van de klant te geven, klanten een meer impactvolle en relevante ervaring te leveren en meer producten, diensten en digitale content te verkopen via elk touchpoint, kanaal en apparaat. Met customer data management, context gedreven marketingtools en gebundelde verkoopprocessen, heeft SAP Hybris enkele van ’s werelds grootste organisaties geholpen om een winstgevend klantenbestand te werven, te behouden en uit te breiden. De SAP Hybris software oplossingen voor customer engagement en commerce geven organisaties de grondslag, het kader en de hulpmiddelen om een holistische klantweergave te creëren via verschillende kanalen. Hiermee wordt betrokkenheid van klanten vereenvoudigd en worden complexe bedrijfsproblemen opgelost. Meer informatie is beschikbaar via www.hybris.com.