Column Oxonia

Magazines | Vallei Business nummer 2 2018

Laatst zei ik het weer hardop: “Wat een toplocatie!”. 

We hadden heerlijk gegeten bij een mooi restaurant. Bij binnenkomst werden we warm en hartelijk ontvangen. We kregen een keurig opgedekte tafel toegewezen waar de kristalheldere wijnglazen ons al tegemoet glinsterden. Dat het opgediende diner vervolgens van grote klasse was, de bediening prettig in de omgang maar niet te aanwezig, completeerde de avond. 

 

Ontspanning

Functioneel gezien ga je naar een restaurant om te eten. En in elke regio kan je kiezen uit tientallen eetgelegenheden. Maar uit eten doe je ook om even uit de dagelijkse sleur te zijn, een moment van ontspanning en gezelligheid. Uiteindelijk wil je graag een avond beleven waarin de basis, het eten, en de details, uitstraling en sfeer, perfect zijn.

Al is de basis nog zo goed, de details bepalen het gevoel wat achter blijft en uiteindelijk het resultaat. Dit beeld is voor iedereen herkenbaar en het geldt ook voor alle servicegerichte ondernemers. Natuurlijk moet je een concurrerend prijsvoorstel uitbrengen. Minstens zo belangrijk is hoe je het voorstel uitbrengt en hoe je de opvolging verzorgd. Het kleinste detail kan de gewenste professionele zakelijke uitstraling laten doven als een kaars. Dit biedt mogelijkheden om jouw bedrijf ten opzichte van jouw collega’s in de markt te onderscheiden. Wat kan jij anders doen om het verschil te maken? 

 

Sterrenrestaurant

Het is niet moeilijk om de kwaliteit van jouw dienstverlening te verhogen. Maar je wordt niet in één jaar een tweesterrenrestaurant, het gaat in kleine stapjes. Start bij het begin en zorg ervoor dat nieuwe bedrijfsprocessen en afspraken structureel worden toegepast. Dit vergt inzet en toewijding van de ondernemer en haar medewerkers. Maar het levert een prachtig resultaat op: tevreden klanten die hardop uitspreken dat de zaken TOP geregeld zijn.
 

Huib van Loon

Oxonia autolease, advies & contractbeheer

delen:
Algemene voorwaarden | privacy statement Hosted by