Voor u gelezen

Magazines | Vallei Business nr 1 2012

Handboek Nieuwe Media:

digitale technologieën begrijpen en gebruiken

Bing, Chrome, Dropbox, Facebook, Feedburner, Foursquare, Google+, HootSuite, iPad, MiFi, Opera, Prezi, RSS, Skype, Tumblr, Twitter, Ustream, WordPress, XML… Door de grote hoeveelheid digtale bomen loop je de kans het zicht op het complete communicatiebos te verliezen.

Voor mensen die beroepshalve met communicatie en informatie te maken hebben, is het belangrijk om op de hoogte te zijn van de meest actuele en relevante ontwikkelingen op dat terrein. Het gaat hierbij niet alleen over social media of web 2.0 – ook het zoeken, beheren en publiceren van informatie is voor professionals ingrijpend veranderd. Wie de mogelijkheden van nieuwe media kent en gebruikt, haalt het beste uit zijn organisatie, bereikt zijn doelgroepen en blijft zijn concurrenten voor.

Het Handboek Nieuwe Media gaat in twaalf hoofdstukken in op de eigenschappen en mogelijke

toepassingen van Twitter, communities, blogs, tablets, browsers, foto, video, audio, user-generated content, Google, RSS en databases.

Titel: Handboek Nieuwe Media Auteur: Tom Bakker, Piet Bakker

ISBN: 978901309167-0 Omvang: 250 pagina’s

Uitvoering: gebonden Prijs: € 29,95 Uitgever: Kluwer, www.kluwer.nl

Klantropologie - Groot denken, klein doen

De mens achter de klant houdt niet van zoeken maar van vinden. De mens achter de klant wil online en offline fatsoenlijk te woord gestaan worden. Hij betaalt voor een goed product en een goede dienstverlening, en als er onverhoopt iets misgaat, wil hij snel geholpen worden. Dat lijkt een open deur, maar die deur blijkt in de praktijk zo dicht te zitten als het maar kan. Zeg nou zelf, hoe vaak voel jij je als mens achter de klant serieus genomen en hoe vaak neem jij de mens achter jouw klant serieus? Op basis van haar eigen klantervaringen en haar werkervaring heeft Jacqueline Fackeldey een werkwijze ontwikkeld die zij klantropologie noemt; een werkwijze die bestaat uit de stappen ‘Kijk, luister en huiver’, ‘Knippen en plakken’, ‘Kaartlezen en padvinden’ en ‘Groot denken, klein doen’. Met veel voorbeelden in woord en beeld laat zij zien hoe het niet moet c.q. hoe het beter en klantvriendelijker kan. Een prikkelend boek voor iedereen die innovatiekriebels heeft en klantgericht wil gaan werken, maar nog niet weet hoe daarmee te beginnen en hoe zijn organisatie daarin mee te krijgen.

Titel: Klantropologie Auteur: Jacqueline Fackeldey

ISBN: 978 90 5594 878 9 Omvang: 141 pagina’s

Uitvoering: gebonden Prijs: € 19,95 Uitgever: Scriptum, www.scriptum.nl

delen:
Algemene voorwaarden | privacy statement Hosted by