Elektronische adviseur ontlast medewerkers

Magazines | Vallei Business nr 5 2013

Electronische adviseur

ontlast medewerkers

Herkent u de uitdaging om de vele vragen en adviesaanvragen die op u afkomen adequaat af te handelen? Niet de inhoud, maar de hoeveelheid blijkt vaak de bottleneck. Het antwoord op dit probleem is een ‘elektronische adviseur’, die op basis van een combinatie van kennisbanken en slimme vragenlijsten doelgericht antwoorden kan geven en adviezen kan verstrekken.

De uitdaging

U heeft dienstverlening hoog in het vaandel staan. Klanten kunnen dan ook via alle populaire kanalen hun vragen stellen. U beantwoordt deze en geeft waar nodig aanvullende adviezen. In de praktijk blijkt echter dat uw medewerkers relatief veel tijd kwijt zijn met vragen en adviezen die niet zo ingewikkeld zijn. Door de grote hoeveelheid komen ze aan de meer ingewikkelde gevallen nauwelijks toe. En dat gaat ten koste van klanttevredenheid.

Hoe zijn klanten efficiënter te ondersteunen? Dat is de uitdaging.

Elektronisch adviseur

Info Support ontwikkelde een ‘elektronische adviseur’, Kanzi genaamd, die alle veelvoorkomende vraagscenario’s zelf afhandelt en daarbij ook nog eens dag en nacht beschikbaar is. Waar standaard enquêtepakketten alleen antwoorden op vragen verzamelen, gaat Kanzi verder door te redeneren en antwoorden te geven.

Kanzi is een applicatie waarmee u snel en eenvoudig slimme vragenlijsten kunt samenstellen. Deze worden met informatie uit kennisbanken met businessrules gecombineerd waardoor Kanzi op basis van gegeven antwoorden kan redeneren en gerichte vervolgvragen en/of individuele adviezen kan geven. Daarmee is Kanzi echt een ‘electronische adviseur’. Uw adviseurs kunnen zich volledig richten op de uitzonderingsgevallen.

In drie stappen naar resultaat

U stelt eerst een nieuwe vragenlijst samen met Microsoft Excel. Hierbij wordt u ondersteund door de speciale Kanzi Excel Add-in. Deze tool helpt u snel en eenvoudig een valide en consistente vragenlijst samen te stellen compleet met informatie uit de eigen kennisbank. Als de lijst gereed is, exporteert u hem naar Kanzi zelf.

Deze vragenlijst biedt u vervolgens aan op uw website, waarna uw klanten hem met een browser vanaf hun pc, tablet of smartphone kunnen benaderen. Het invullen van de lijst wordt eenvoudig gemaakt door onder meer een duidelijke navigatie en heldere ondersteunende aanwijzingen. En als uw klant het invullen wil onderbreken, is dat geen enkel probleem: Kanzi onthoudt waar hij was gebleven.

Tot slot wordt de informatie uit de kennisbank samengebracht met de antwoorden van de klant. Deze krijgt nu een gericht advies of antwoord. Als u Kanzi hebt geïntegreerd met andere applicaties, kunnen de resultaten van de vragenlijsten daarin worden ingelezen voor verdere bewerking, of kan er telefonisch contact met de klant worden opgenomen. De mogelijkheden zijn legio.

Benieuwd of Kanzi ook u(w medewerkers) werk uit handen kan nemen? Bel gerust.

Info Support

Kruisboog 42, 3905 TG Veenendaal,

0318-552020, www.infosupport.com/kanzi

delen:
Algemene voorwaarden | privacy statement Hosted by