Profiel SB Communicatie

Magazines | Vallei Business nr 4 2014

SB Business Communicatie

Specialist in 100% bereikbaarheid

Aan het woord is Bernard van Bemmel, CEO en oprichter van SB Business Communicatie. ‘Wanneer de telefoon eruit ligt, kan er geen geld verdiend worden. Wij hebben een eigen klantenservice en een technische dienst in huis, waardoor wij snel ter plekke kunnen zijn om eventuele problemen adequaat op te lossen.’ Al twintig jaar lang is het bedrijf de adviseur van geïntegreerde vaste en mobiele telefonie- en dataoplossingen voor de zakelijke markt. ‘Inmiddels vertrouwen vele duizenden ondernemingen en instanties op de kennis, de innovatieve diensten en de stabiele werking van ons communicatieplatform.’

MVNO

Volgens Van Bemmel kiezen steeds meer ondernemers voor het gemak van één totaalaanbieder. ‘Wij bieden alles op het gebied van telefonie, van ISDN-lijnen tot telefooncentrales en mobiele telefonie, maar ook cloudoplossingen. Wij zijn MVNO, oftewel mobile virtual network operator. Wij bieden eigen merknaam producten en diensten aan die gebruik maken van het netwerk van KPN.’

Eén van deze diensten is de bereikbaarheidsmatrix. ‘Hierdoor kun je tot in detail bepalen voor wie je wanneer bereikbaar wilt zijn. Je kunt bijvoorbeeld zelf aangeven overdag beschikbaar te zijn op het zakelijke nummer en hier standaard mee uitbellen, terwijl inkomende gesprekken ’s avonds worden omgeleid naar de voicemail.’

KPN ÉÉN

Een andere ontwikkeling waar ondernemers hun voordeel mee kunnen doen, is de groeiende rol van cloudoplossingen. ‘Mkb’ers kunnen al hun communicatie- en ICT-systemen bij ons onderbrengen bij KPN in KPN ÉÉN. Hierbij krijgt de ondernemer één aanspreekpunt, één contract, één helpdesk, één factuur en één online beheerportal. Bereikbaarheid, gemengd privé- en zakelijk gebruik van smartphones, tablets en laptops en de komst van cloudopslagdiensten bieden mkb’ers oneindig veel mogelijkheden.’

Mede om die reden is SB Business Communicatie sinds 1 juli KPN Excellence Partner in de de regio Midden-Nederland voor advies, aankoop, levering, installatie én service van het KPN-dienstenportfolio. ‘Slechts een kleine groep telecombedrijven in Nederland heeft deze partnerstatus. Wij zijn zeer trots dat we de enige in de Food Valley zijn die voldoen aan de hoge eisen waarmee het verkrijgen van een Excellence status gepaard gaat. In heel Midden-Nederland zijn er zelfs maar vijf partijen met een dergelijke status.’

Aan de Excellence Partner status kleven voor klanten van SB Business Communicatie diverse voordelen. ‘Wij bieden nu alle KPN-diensten op het gebied van vaste en mobiele telefonie en zijn volledig gecertificeerd op deze producten en diensten. Dankzij onze heldere verkoop- en serviceketen kunnen klanten met al hun vragen bij ons terecht. Voorheen moesten zij vaak schakelen tussen KPN en de lokale telecomleverancier, dat is voor hen nu dus verleden tijd.’

Persoonlijke aanpak

Hoewel het portfolio van SB Business Communicatie steeds verder uitbreidt, blijft een persoonlijke aanpak een belangrijke voorwaarde voor elk project. ‘Ons team heeft lokale kennis en contacten en staat daardoor dicht bij de klant. Of het nu onze eigen technische dienst is, het persoonlijk contact met de accountmanager, of onze klantenservice: wij staan in dienst van onze klanten. Zij moeten zich kunnen concentreren op hun corebusiness. Hun succes is onze motivatie,’ aldus Van Bemmel. n

www.sbbusinesscommunicatie.nl

In de huidige 24-uurs economie is bereikbaarheid belangrijker dan ooit, zeker voor zakelijk Nederland. SB Business Communicatie biedt een totaalpakket aan communicatieoplossingen, waardoor niet één contact-moment verloren hoeft te gaan. ‘Honderd procent bereikbaarheid draagt bij aan het succes van de ondernemer.’

SB Business

Communicatie & MVO

Samen met de gemeente Ede en Veenendaal heeft SB Business Communicatie een reïntegratieproject geïnitieerd. Mensen met een uitkering krijgen hierbij de kans om opgeleid te worden voor een commerciële functie binnen het bedrijf. Inmiddels hebben ruim tachtig kandidaten het project doorlopen. Negentig procent van de kandidaten heeft het traject tot nu toe succesvol afgerond. Zij hebben daarmee een startkwalificatie en een flinke dosis zelfvertrouwen op zak. Hiermee is hun kans op een reguliere baan aanzienlijk vergroot.

‘Wij staan in dienst van onze klanten,’ aldus Bernard van

Bemmel, CEO en oprichter van SB Business Communicatie.

Aan het woord is Bernard van Bemmel, CEO en oprichter van SB Business Communicatie. ‘Wanneer de telefoon eruit ligt, kan er geen geld verdiend worden. Wij hebben een eigen klantenservice en een technische dienst in huis, waardoor wij snel ter plekke kunnen zijn om eventuele problemen adequaat op te lossen.’ Al twintig jaar lang is het bedrijf de adviseur van geïntegreerde vaste en mobiele telefonie- en dataoplossingen voor de zakelijke markt. ‘Inmiddels vertrouwen vele duizenden ondernemingen en instanties op de kennis, de innovatieve diensten en de stabiele werking van ons communicatieplatform.’

MVNO

Volgens Van Bemmel kiezen steeds meer ondernemers voor het gemak van één totaalaanbieder. ‘Wij bieden alles op het gebied van telefonie, van ISDN-lijnen tot telefooncentrales en mobiele telefonie, maar ook cloudoplossingen. Wij zijn MVNO, oftewel mobile virtual network operator. Wij bieden eigen merknaam producten en diensten aan die gebruik maken van het netwerk van KPN.’

Eén van deze diensten is de bereikbaarheidsmatrix. ‘Hierdoor kun je tot in detail bepalen voor wie je wanneer bereikbaar wilt zijn. Je kunt bijvoorbeeld zelf aangeven overdag beschikbaar te zijn op het zakelijke nummer en hier standaard mee uitbellen, terwijl inkomende gesprekken ’s avonds worden omgeleid naar de voicemail.’

KPN ÉÉN

Een andere ontwikkeling waar ondernemers hun voordeel mee kunnen doen, is de groeiende rol van cloudoplossingen. ‘Mkb’ers kunnen al hun communicatie- en ICT-systemen bij ons onderbrengen bij KPN in KPN ÉÉN. Hierbij krijgt de ondernemer één aanspreekpunt, één contract, één helpdesk, één factuur en één online beheerportal. Bereikbaarheid, gemengd privé- en zakelijk gebruik van smartphones, tablets en laptops en de komst van cloudopslagdiensten bieden mkb’ers oneindig veel mogelijkheden.’

Mede om die reden is SB Business Communicatie sinds 1 juli KPN Excellence Partner in de de regio Midden-Nederland voor advies, aankoop, levering, installatie én service van het KPN-dienstenportfolio. ‘Slechts een kleine groep telecombedrijven in Nederland heeft deze partnerstatus. Wij zijn zeer trots dat we de enige in de Food Valley zijn die voldoen aan de hoge eisen waarmee het verkrijgen van een Excellence status gepaard gaat. In heel Midden-Nederland zijn er zelfs maar vijf partijen met een dergelijke status.’

Aan de Excellence Partner status kleven voor klanten van SB Business Communicatie diverse voordelen. ‘Wij bieden nu alle KPN-diensten op het gebied van vaste en mobiele telefonie en zijn volledig gecertificeerd op deze producten en diensten. Dankzij onze heldere verkoop- en serviceketen kunnen klanten met al hun vragen bij ons terecht. Voorheen moesten zij vaak schakelen tussen KPN en de lokale telecomleverancier, dat is voor hen nu dus verleden tijd.’

Persoonlijke aanpak

Hoewel het portfolio van SB Business Communicatie steeds verder uitbreidt, blijft een persoonlijke aanpak een belangrijke voorwaarde voor elk project. ‘Ons team heeft lokale kennis en contacten en staat daardoor dicht bij de klant. Of het nu onze eigen technische dienst is, het persoonlijk contact met de accountmanager, of onze klantenservice: wij staan in dienst van onze klanten. Zij moeten zich kunnen concentreren op hun corebusiness. Hun succes is onze motivatie,’ aldus Van Bemmel. n

www.sbbusinesscommunicatie.nl

Geschiedenis SB Business Communicatie

In 1994 startte oprichter Bernard Van Bemmel een aantal winkels onder de vlag van de SB Groep. De filialen waren onder andere gevestigd in Arnhem, Veenendaal, Nijmegen en Utrecht. In 2009 werd het bedrijf wholesale-partner van Verizon. Zo ontstond VB Telecom, de bekendste werkmaatschappij van de SB Groep.

Per 1 januari 2014 zijn de werkmaatschappijen SB Telecom, SB Mobile en VB Telecom samengevoegd tot SB Business Communicatie. ‘Een nieuw bedrijf, maar dan met twintig jaar ervaring,’ licht Van Bemmel toe. ‘Samen kunnen we veel meer bereiken dan met de afzonderlijke onderdelen. We merken dit nu al. Door de integratie hebben we veel meer slagkracht gekregen. Bovendien kunnen we het mkb voortaan nog beter bedienen, doordat we alles onder één dak kunnen aanbieden.’

Gratis APK voor uw telecommunicatie

Heeft u een bedrijf met minimaal 20 geautomatiseerde werkplekken en wilt

u weten of uw telecommunicatie nog optimaal werkt? Maak dan direct een afspraak bij SB Business Communicatie voor een gratis telecommunicatie

survey (t.w.v. minimaal € 275,-), uitgevoerd door onze gecertificeerde technisch specialisten. Zo krijgt u de infrastructuur van uw bedrijfscommunicatie inzichtelijk, weet u waar verbeterpunten zitten en waar u eventueel op kunt gaan besparen!

Bel nu voor een afspraak met SB Business Communicatie: 0318 – 500 000.

delen:
Algemene voorwaarden | privacy statement Hosted by