De Kleuver bedrijfscommunicatie

Magazines | Vallei Business nr 4 2011

Social media is hot. Onder consumenten én onder bedrijven. Informatie verspreidt zich tegenwoordig razendsnel en bepaald nieuws kan gevolgen hebben voor het imago van een bedrijf. Een snelle reactie is essentieel. Maar hoe houd je als bedrijf in de gaten wat er circuleert op internet? De unieke social media management tool ‘SuiteTalk’ biedt uitkomst!

De meeste social media tools monitoren alleen de social media, maar SuiteTalk, ontwikkeld door BIMBIM nieuwe media, gaat nog enkele stappen verder. Deze marketingtool monitort namelijk niet alleen, maar verbindt, analyseert en promoot bovendien alle belangrijke social media, e-mail en websitebezoek. “Dit betekent dat bijvoorbeeld een nieuwsbrief helemaal te volgen is”, aldus Pim Mulder van BIMBIM nieuwe media. “Zo kun je zien wie het leest, of het eventueel wordt doorgestuurd en of anderen naar de website komen. Je hebt direct een meetbaar resultaat, waaruit vervolgens marketingacties ondernomen kunnen worden.”

Social media inbedden in de organisatie

Tijdens een recente bijeenkomst met andere online marketingcommunicatiebureaus merkte Mulder dat veel organisaties nog geen beleid hebben op social media gebied. Mulder: “De meeste bedrijven willen ‘iets’ met social media doen, maar hebben dat niet ingebed in hun organisatie. Doorgaans wordt met behulp van een stagiaire enthousiast begonnen met Twitter, Hyves of Facebook. Gaat deze stagiare vervolgens weg, dan sterft het social media-gebeuren vaak een stille dood. Vragen op Twitter worden niet meer beantwoord, de Facebook-pagina van de organisatie staat vol met ongepaste foto’s en reclames van concurrenten, maar niemand let daar meer op. Je imago op social media is, zonder dat je er erg in hebt gehad, volledig naar de knoppen.”

Minstens zo belangrijk als het integreren van social media in de website, is dus het beleid op social media. “Wij wijzen klanten op het feit dat social media extra ‘verzorging’ vraagt”, legt Mulder uit. “Maar wordt het serieus een onderdeel van de bedrijfsvoering, dan is social media een geweldige manier om in contact te komen met jouw doelgroep.”

BIMBIM nieuwe media

Als ondernemer zoek je steeds naar wegen om je merk op een onderscheidende en vernieuwende manier te presenteren. Een doelgerichte marketingcommunicatiestrategie, een doordacht concept en de juiste mix van communicatiemiddelen zijn nodig om je relaties heel gericht te bereiken én te raken. “BIMBIM nieuwe media is onderdeel van De Kleuver marketingcommunicatie. Hieronder vallen ook De Kleuver bedrijfscommunicatie en De Kleuver arbeidsmarktcommunicatie. Als erkend communicatiebureau en Google certified company werkt BIMBIM nieuwe media dagelijks aan het in de markt zetten van een bedrijf of product. Iedere klant kan rekenen op betrokkenheid, passie en mensen die resultaatgericht werken en verder kijken dan de gebaande paden.”

Kijk op www.bimbim.nl of www.marketingcommunicatiegroep.nl voor meer informatie over BIMBIM nieuwe media

en De Kleuver marketingcommunicatiegroep.

SuiteTalk:

Strategische inzet

van social media

social media

delen:
Algemene voorwaarden | privacy statement Hosted by