Mobiele technologie verandert dagelijks reizen

Magazines | Vallei Business nr 1 2011

Mobiele technologie

verandert dagelijks reizen

Onderzoek in zes Europese landen toont aan dat mobiele technologische ontwikkelingen de aard van het dagelijks onderweg zijn onder Europeanen heeft veranderd. Ook zorgen deze ontwikkelingen ervoor dat een groeiend aantal mensen onderweg reageert op commerciële boodschappen. ‘Europe on the Move’ is een onderzoek naar Europees consumentengedrag, stemmingen en gedachtepatronen tijdens de dagelijkse reis. Het is uitgevoerd in opdracht van CBS Outdoor International. De inzichten dragen bij aan het optimaliseren van strategieën voor buitenreclame.

1 op de 4 Europeanen heeft onderweg toegang tot een Smartphone en 1 op de 3 Europeanen heeft via de mobiele telefoon regelmatig toegang tot het internet. Mede als gevolg hiervan vervagen de grenzen tussen onze activiteiten binnens- en buitenshuis vervagen. Reizigers winkelen, werken, socializen en doen online onderzoek tijdens hun dagelijkse reis. Uit het rapport komt naar voren dat bijna de helft (45%) van alle reizigers onderweg multi-tasken en gebruik maken van mobiele technologie. Volgens het onderzoek zitten Europese reizigers bijna even frequent binnens- als buitenshuis op sociale mediaplatformen (Facebook 56% binnenshuis vs. 54% buitenshuis). Meer mensen Twitteren als ze on-the-move zijn dan wanneer ze thuis zijn (5% binnenshuis, 11% onderweg). Dit toont aan dat zelfs de meest routinematige online functies, verschuiven van onze bureaus naar mobiel gebruik.

Stemmingen en

gedachtepatronen

Het onderzoek laat tevens zien hoe ‘wijze van transport’ en ‘uur van de dag’ bepalend zijn voor stemmingen en gedachten onder reizigers. In bussen en treinen bijvoorbeeld, was de hoogst gerapporteerde stemming ‘verveeld’, wat aangeeft dat reizigers onderweg sneller op zoek zullen gaan naar iets dat hun interesse en belangstelling prikkelt. Als gevolg hiervan bleek meer dan eenderde van de treinreizigers advertenties opmerken en lezen tijdens het wachten. 58 % van alle ondervraagden bleek zelfs bewust naar buitenreclame te kijken. Tweederde van de ondervraagden heeft ‘iets’ gedaan na het bekijken van een buitenreclame. Na het opmerken van de reclame-uitingen dacht of overwoog 59 % van de ondervraagde mensen om een product aan de hand van buitenreclame te kopen. 33 % kocht daadwerkelijk een product na

het zien van de desbetreffende reclame uiting. Deze resultaten helpen marketeers effectievere campagnes te ontwikkelen door de integratie van buitenreclame met mobiele kanalen. Nederlanders zijn bovendien het gelukkigst: 94% geeft aan zich onderweg gelukkig te voelen, het hoogste percentage onder de zes aan het onderzoek deelnemende landen. Verder komt uit het ‘Europe on the Move’ onderzoek naar voren dat er sprake is van gemeenschappelijke gedachtepatronen gedurende het verloop van de dag; dit komt voort uit het verlangen om uit de dagelijkse realiteit te ontsnappen naar basisbehoeften als eten en tv kijken.

Aanspreken van

mobiele potentie

Antonio Alonso, CEO van CBS Outdoor International: “Slimme adverteerders creëren een wereld waarin mensen direct kunnen reageren op commerciële boodschappen, ook wanneer ze ‘on the move’ zijn. Buitenreclame biedt bij uitstek de mogelijkheid deze mobiele potentie aan te wenden en mensen onderweg, gedurende hun meest actieve momenten van de dag, te beïnvloeden. Het oudste medium ‘buitenreclame’ zet mensen er zo toe aan van de nieuwste technologische mogelijkheden gebruik te maken.”

Europe on the Move is een uitgebreid onderzoek onder 9665 respondenten naar de dagelijkse reispatronen in zes Europese landen: het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Italië, Spanje, Nederland en de Republiek Ierland. Het onderzoek is uitgevoerd door Harris Interactive in opdracht van CBS Outdoor International, het toonaangevende outdoor mediabedrijf. Het volledige rapport is te downloaden via www.europeonthemove.com

CBS Outdoor opereert in 15 markten verspreid over Europe, China en Noord- en Zuid-Amerika en maakt onderdeel uit van media- en entertainmentgigant CBS Corporation. De expertise van het bedrijf bedraagt waardecreatie voor klanten door de inzet van middelen die een groot buitenshuis publiek bereiken, zoals billboards op groot format en buscampagnes.

Vallei Business

Financieel Advies

Reclame

Service Rubriek

Office

Juristen

Diversen

Service Rubriek

Bedrijfshuisvesting/onderhoud

Locaties

Autodealers

Abonnee

Aanbieding

Ontvang nu ruim

35% korting op

het reguliere

abonneetarief.

Ontvang nu ruim € 14 korting op het reguliere abonneetarief: u

betaalt slecht € 25 (ex btw) in plaats van € 39. U ontvangt naast vakinformatie vele voordelen. Abonneer u nu op uw regioblad Vallei Business!

Abonnee voordelen:

- 6 maal per jaar uw eigen regionale B2B-blad, inclusief de aparte stedenspecials.

- Vakinformatie over de regio en het ondernemerschap

- Actueel nieuws op www.valleibusiness.nl

- 12 maal per jaar uw eigen digitale Vallei Business nieuwsbrief

- Extra korting op lezersaanbiedingen in uw regio Businessblad

- Gratis gebruik van de Vallei Business vacatureservice (met ingang van april 2011)

- Gratis bedrijfsgegevens vermelding in bedrijvengids op

www.valleibusiness.nl

- Een korting van € 100 op een uitgebreide vermelding in de bedrijvengids; abonnees betalen € 95 voor een heel jaar i.p.v. € 195

- Abonnees ontvangen ook 15% abonneekorting op andere tijdschriften van de uitgeverij:

Porsche Scene Live, Great British Cars, AV&Entertainment, Meeting Magazine, Office Magazine, Rivierenland Business,

Noord Limburg Business, Oost-Gelderland Business, body LIFE Benelux.

Indien u geïnteresseerd bent in een abonnement, kunt u dit vermelden op bijgevoegde antwoordkaart of bel direct onze klantenservice: 024 3738505 (elke werkdag bereikbaar tussen 9.00 uur en 12.00 uur).

U kunt u ook abonneren op de website:

www.valleibusiness.nl.

Uniek in Nederland: gratis vacatureservice voor abonnees. Vallei Business start in maart/april met een vacatureservice, waarop alle vacatures in de regio geplaatst kunnen worden tegen lage tarieven. Abonnees kunnen hier gratis gebruik van maken

Is iemand u voor geweest? Surf dan naar

www.valleibusiness.nl en meld u aan!

Vallei Business abonnee

aanbieding

Ontvang nu ruim €14 korting

op het reguliere abonneetarief:

u betaalt slecht €25 (ex btw)

in plaats van €39

U ontvangt naast

vakinformatie vele

voordelen

delen:
Algemene voorwaarden | privacy statement Hosted by