Technica Groep: Wie en Wat zijn wij eigenlijk?

Magazines | Vallei Business nr 6 2015

Technica Groep Wie en Wat zijn wij eigenlijk?

Gevestigd in Scherpenzeel met ruim 80 medewerkers durven we ons met recht een ‘uniek bedrijf’ te noemen. De laatste jaren zien wij in de markt een verbreding van het portfolio van veel collega-bedrijven, maar de diversiteit aan diensten en oplossingen die wij, al 15 jaar, vanuit één visie en organisatie kunnen aanbieden, is ècht uniek!

Wij leveren totaaloplossingen op het gebied van:

• Informatie (kantoorautomatisering, cloud oplossingen, hard- en software)

• Communicatie (VOIP telefonie, mobiele contracten)

• Veiligheid & Domotica (alarminstallaties, camerasystemen, toegangscontrole, luxe domotica)

• Infrastructuur (elektra, bekabeling, professionele WiFi en internetverbindingen)

Centrale focus en visie in ons portfolio zijn cloud gebaseerde oplossingen en managed services die worden afgenomen op basis van daadwerkelijk benodigd gebruik.

Op basis van intensieve partnerships met toonaangevende vendoren, zijn wij in staat om innovatieve en bewezen oplossingen te realiseren waarbij de nadruk niet zozeer op de techniek ligt, maar op de meerwaarde die het voor de organisatie van onze opdrachtgever heeft (‘what’s in it for me?’).

Door het brede karakter van onze dienstverlening en onze flexibele organisatie kunnen we zeer kostenefficiënt totaaloplossingen bieden die onmogelijk te realiseren zijn door klassieke ICT-dienstverleners, beveiligingsbedrijven of installateurs. Met een gemotiveerd team van 80 medewerkers, een stabiele organisatie en nuchtere mindset bieden wij voldoende continuïteit en professionaliteit voor grotere opdrachtgevers, maar blijven wij flexibel en ‘klein genoeg’ om snel te schakelen voor iedere MKB-er.

Technica groep….. ‘Uniek, betrokken en met beide benen op de grond….’ n

Henry Nieboer

Technica ICT bv - nieboer@technica.nl

ICT

Waardecreatie:

Het belang van een dynamisch ondernemingsplan

Met enige regelmaat word ik gebeld of ik een bak koffie met een ondernemer wil drinken. Hij of zij loopt met het idee om het bedrijf te verkopen of over te dragen en zou graag willen weten wat de waarde van het bedrijf zou kunnen zijn.

Die vraag is logisch en snap ik heel goed. Ik vraag de betreffende ondernemer of deze dan het ondernemingsplan kan meenemen, zodat ik een beeld krijg waar het bedrijf de komende 5 jaar naar toe wil gaan, de organisatiestructuur, de markt, de kansen en de bedreigingen voor de komende jaren etc. etc.

Aan tafel ontvang ik vaak de jaarrekening van het vorige jaar en een begroting voor het huidige jaar. De ondernemer vertelt dan dat de groei voor de komende jaren minimaal 10% zal bedragen. En dan begint onze interessante discussie. Want waar is dat dan op gebaseerd?

Het ondernemingsklimaat is sterk aan veranderingen onderhevig. De wereld om ons heen verandert in razend tempo en voor de klant ontstaan er steeds meer mogelijkheden om zijn behoeften ingevuld te krijgen. Nieuwe technieken zorgen ervoor dat huidige producten sneller, efficiënter, goedkoper en/of beter kunnen worden geproduceerd. Er komt een steeds grotere vraag naar ontzorging, dus bedrijven die diensten aanbieden moeten daarop inspelen en niet vasthouden aan hun huidige manier van werken. Kortom uw businessmodel staat onder druk als u niet meebeweegt.

Ik daag ondernemers uit om ieder jaar een ondernemingsplan te maken en zich af te vragen wat de toegevoegde waarde van het bedrijf de komende 5 jaar zal zijn. Dit vertaal je dan naar een actieplan voor de korte termijn, vertaald in een begroting. Zo creëer je steeds waarde voor het bedrijf. Een crisis kan voorkomen worden door steeds vooruit te kijken en ontwikkelingen om te zetten in kansen. Regeren is vooruitzien.

n

Robert de Vries
Register Adviseur Bedrijfsopvolging

gecertificeerd Bedrijfsovername Specialist

M: 06 22 66 92 39

E: robert.devries@diligence.nl

delen:
Algemene voorwaarden | privacy statement Hosted by