Youngwise: In de spotlights met krachtige marketing & communicatie

Magazines | Vallei Business nummer 4 2016

In de vorige editie van Vallei Business vertelde Lisette de Jong van Youngwise over Live Communicatie en Event Marketing. In deze editie gaat zij in op de activiteiten van haar onderneming op het gebied van marketing en communicatie.

Licht uit, spot aan Als bedrijf wil je opvallen en zichtbaar zijn in de markt. Ondernemers met een in het oogspringende vormgeving en boodschap, zien direct saleseffect. De potentiele opdrachtgever wordt getriggerd en op de juiste manier aangezet tot actie. Lisette vertelt: "Het een prachtig vak en iedere opdrachtgever is anders. Als we aan de slag gaan voor een bedrijf, dan zijn we net kameleons. We leven ons helemaal in: hoe zit het bedrijf in elkaar, wat is de cultuur, wat past erbij? De ene keer kun je wat frivoler te werk gaan, de andere keer wat meer zakelijk. Dat is mooi en daardoor is het altijd weer anders. Je moet het onderscheidend vermogen realiseren en dat betekent ook je kop boven het maaiveld uitsteken. En vaak durven mensen dat niet. Terwijl het wel heel gaaf is als je dat doet. Dan krijg je spannende dingen."

Een project kan vrijwel alle aspecten en vormen van reclame en marketing bevatten en het mooie is dat al die methodes in eigen huis door Youngwise worden ontwikkeld. "We kunnen het gehele pakket verzorgen; van flyer tot website, van advertenties en evenementen tot bedrijfsfilms. Het is heel divers en doordat we alles zelf maken, kunnen we heel snel schakelen."

Ontwerpstudio
"Ik vind het geweldig om bezig te zijn met nieuwe marketingconcepten en vormgeving. En het is helemaal leuk als je de vraag krijgt om een volledig nieuwe huisstijl te ontwerpen. Post Service is daar een goed voorbeeld van. Dit bedrijf vond het hoog tijd voor een nieuwe stijl en we zijn voor hen aan de slag gegaan. Eerst bekijk je het werkveld, maak je een plan en vervolgens start het ontwerpproces. Alle elementen moeten kloppen. Samen met ontwerper Rogier is het nieuwe logo ontwikkeld en hebben we de huisstijl uitgerold. Van visitekaartjes, briefpapier, belettering op de auto's tot het maken van een nieuwe website. Onlangs nog hebben we een tender gewonnen voor de nieuwe huisstijl van de Regio Taxi, de Valleihopper genaamd. Deze zal in november worden gelanceerd en dan rijden alle taxibussen in de FoodValley regio met ons ontwerp rond!"

Websites met verkoopkracht
Naast de vormgeving, creëert Youngwise ook websites. Bij websites zijn vormgeving en marketing eveneens van groot belang. Voor een organisatie is het meestal het eerste contact met de klant, het internet is immers de eerste bron waar klanten zoeken naar producten en diensten. Dan wil je als bedrijf natuurlijk goed gevonden worden. De Jong: "Een ondernemer wil dat de site verkoopkracht heeft en dat de bezoekers over gaan tot actie. Onze specialisten ontwerpen de site, ontwikkelen deze en vervolgens rollen we de online marketing uit. De sites die we maken zijn heel doeltreffend en zo is ook onze aanpak. In 5 stappen maken we een site die uiteraard mobiel is en door de opdrachtgever zelf te onderhouden is. Mocht de opdrachtgever willen, dan nemen we al het werk uit handen. We schrijven de teksten, maken de foto's of bedrijfsfilm en zorgen dat de site goed scoort in de zoekmachines."

Digitale nieuwsbrief
Met de nieuwsbrieftool Youngsend, heeft Youngwise een hardloper in huis. Daarmee kun je zelfs gepersonaliseerd een mailing versturen en weet je door de statistieken of je mailing goed wordt ontvangen. "Een nieuwsbrief geeft een hoge return on investment, mits je het goed aanpakt. Ik vind het echt enorm zonde als ik weer een nieuwsbrief voorbij zie komen met een oerlelijke standaard opmaak of een logo van bijvoorbeeld Mailchimp erop. Wij maken een eigen template voor je op en je kunt er heel eenvoudig zelf de mooiste nieuwsbrieven mee maken. Wij geven support, maar maken als het bedrijf dat wenst ook de mailing op."

Bedrijfsfilm
Een hele andere tak van sport is het maken van bedrijfsfilms, daar ligt een grote liefde van collega Rogier. "Youngwise heeft de afgelopen jaren een geweldige hoeveelheid films gemaakt. Ook hierin zie je de diversiteit terugkomen en de kunst om de kijker te prikkelen. We maken bedrijfsfilms waar bijvoorbeeld het bedrijfsproces in beeld wordt gebracht, zoals voor Sanorice. Maar ook instructiefilms voor de overheid en films die vrijwel helemaal geanimeerd zijn zoals voor de WEpod. Deze is de hele wereld over gegaan en we zien onze film regelmatig voorbij komen in het NOS nieuws of nu.nl. Voor de lancering van Van Gent Lease maakten we een lanceringsfilm en tijdens het event deden we opnamen voor een aftermovie die binnen een uur bij de bezoekers in de mailbox zat. Een ander leuk voorbeeld is een film die we maakten voor Incassobureau De Nederlanden met 'tips voor onbetaalde facturen'. Speciaal gemaakt voor de googelende bezoeker."

Evenementen & marketing
Op de vraag of de combinatie tussen evenementen en marketing niet ongebruikelijk is, vertelt De Jong: "Ik ben opgegroeid in de evenementenbranche bij het bedrijf van mijn vader, maar mijn studie en werk daarna was in de marketing. Ooit begon ik in de retailmarketing voor een grote organisatie met vijftig vestigingen en vervolgens ben ik in de b-2-b marketing terecht gekomen. Dat was voor een softwarebedrijf met de top 100 bedrijven van Nederland als target. Als marketeer sta je altijd in dienst van de sales. Het is als het ware het fundament om je verkoop te realiseren. Dus ik weet als geen ander dat de marketing krachtig moet zijn en vooral ook praktisch, zodat de salesdoelstellingen worden behaald. Dat is in het dagelijkse werk voor onze opdrachtgevers dan ook mijn drijfveer."
Boeien, binden en actie

De Jong besluit haar verhaal enthousiast: "Een evenement is een heel belangrijk onderdeel in de marketingmix en wanneer we een evenement organiseren dan komen alle aspecten van ons bureau naar voren. We organiseren de evenementen en we maken daarbij ook de uitnodiging, een eventwebsite, we zorgen voor de bezoekersregistratie, creëren een totale eventvormgeving en maken een aftermovie als herinnering voor later. Met ons werk willen we boeien, binden en aanzetten tot actie. Marketing en evenementen horen bij elkaar, daar geloven we in en daarin zijn we redelijk uniek als bureau. En zoals gezegd, we zijn vormgevers van de beleving en regisseur van de ontmoeting. Dat maakt de cirkel rond."

Benieuwd naar de bijzondere projecten die Youngwise heeft gedaan? Een kijkje op de website is zeker de moeite waard: www.youngwise.nl

Voor een impressie van Youngwise: https://www.youtube.com/watch?v=hy1u64N_06M&feature=youtu.be

Youngwise B.V.
Galvanistraat 1 - 6716 AE Ede

Tel.: 0318-700649 - Mail: info@youngwise.nl
 

delen:

Vallei Business nummer 4 2016

Lees volledige uitgave online
Algemene voorwaarden | privacy statement Hosted by