Meer waarde met PakketPlus

Magazines | Vallei Business nummer 5 2016

Veel webshopondernemers zien hun tijd opgaan aan logistieke zaken, zoals het inpakken en versturen van pakketten of het verwerken van retouren. "Zonde, want zo blijft er weinig tijd en ruimte over om ambities waar te maken en te groeien", vindt Jeroen van Mourik. Met PakketPlus biedt hij zowel grote als kleine ondernemingen een breed palet aan slimme, logistieke oplossingen.

Van digitaal mandje tot pakket aan de deur

Met veel ervaring in de logistieke markt en in de wereld van het verzenden, ziet Jeroen van Mourik, algemeen directeur van PakketPlus, het bij webshops op een cruciaal onderdeel vaak vastlopen: het beheren van voorraad en de logistieke handling die daarbij hoort. Die kennis en ervaring zette hij om in een dienstverlening die ondernemers tijd, energie en ruimte oplevert. Of zoals Van Mourik het zelf noemt: meer waarde. Webshopeigenaren kunnen bij PakketPlus terecht voor logistieke zaken in de breedste zin van het woord. De meest complete oplossing is de e-fulfilment service, waarbij PakketPlus het voorraadbeheer én het volledige logistieke proces voor de ondernemer verzorgt. Van de bestelling in het digitale winkelmandje tot de aflevering van het pakket. Maar ook als klanten speciale wensen hebben kunnen ze bij PakketPlus terecht. In- om- of herverpakken, assembleren, demonteren, sorteren of pakketten voorzien van actiestickers en dergelijke, de medewerkers van PakketPlus draaien er de hand niet voor om.

Weer aan de slag

In alles wat PakketPlus doet, probeert het bedrijf bij te dragen aan een betere wereld. Dat begint bijvoorbeeld met de medewerkers, een inclusieve arbeidsmarkt. Ook zij die een afstand tot de arbeidsmarkt hebben biedt PakketPlus de mogelijkheid om aan de slag te gaan, een plek om hun talenten te gebruiken en ontwikkelen.

Re-use en re-entry

Een ander mooi voorbeeld van duurzaam ondernemen is de samenwerking met Interface, 's werelds grootste fabrikant van tapijttegels, gevestigd in Scherpenzeel. Het bedrijf wil in 2020 een volledig duurzame onderneming zijn en dus geen negatieve impact hebben op het milieu. Een missie waar PakketPlus zich volledig in kan vinden en graag aan bijdraagt door het zogeheten re-entry proces van Interface te verzorgen. Dat houdt in dat gebruikte tapijttegels uit de Benelux naar het warehouse van PakketPlus worden getransporteerd. Daar reinigen en sorteren de medewerkers de tegels en worden deze opgeslagen. Een deel hiervan wordt opnieuw verkocht, een ander deel verwerkt Interface in de Re Entry 2.0, een recycling installatie speciaal voor tapijttegels. Zo beperken PakketPlus en Interface samen het afval tot een absoluut minimum en wordt er meerwaarde geleverd.

Startende ondernemers

PakketPlus is er niet alleen voor grote bedrijven, maar biedt ook meerwaarde aan startende ondernemers. Webshopeigenaren die net beginnen met de online verkoop van hun producten en wel wat hulp en advies kunnen gebruiken. Zij kunnen profiteren van de expertise en schaalgrootte van PakketPlus en vinden in van Mourik en zijn collega's sparringpartners die ze ondersteunen met begeleiding, advies en een concreet plan. n

Benieuwd naar alle mogelijkheden van

PakketPlus? Kijk op www.pakketplus.nl of

bel naar 085-0441834.

Meer waarde met PakketPlus

Special Bedrijfshuisvesting - Opslag

"PakketPlus is er niet alleen voor grote bedrijven, maar biedt ook meerwaarde aan startende

ondernemers", aldus Jeroen van Mourik.

delen:

Vallei Business nummer 5 2016

Lees volledige uitgave online
Algemene voorwaarden | privacy statement Hosted by