De ideale indeling

Magazines | Vallei Business nummer 5 2016

De ideale indeling

Een verhuizing of renovatie, behoefte aan extra magazijn- of archiefruimte of gewoon een plek om gereedschap of apparaten te stallen; opslag huren kan een oplossing voor verschillende problemen zijn. Maar dan is het natuurlijk wel zaak om die gehuurde opslag ook goed en efficiënt in te delen.

Kies voor kwaliteit

Kartonnen dozen lijken tegenwoordig van uitstekende kwaliteit, maar toch is het raadzaam om voor de opslag van je spullen gebruik te maken van professionele opbergdozen. Deze zijn extra stevig, iets wat zeker belangrijk is wanneer dozen hoog staan opgestapeld. Ook zijn professionele dozen vaak voorzien van een autolock systeem. Met dit systeem kun je de dozen makkelijk openen en sluiten zonder dat ze gaan scheuren. Uiteraard komen de dozen in verschillende formaten; grote dozen voor lichte spullen, kleine dozen voor zwaardere artikelen.

Gebruik labels

Het is wellicht een voor de hand liggende tip, maar met het labelen van je dozen maak je het zoekwerk naar die ene map een stuk makkelijker. Zorg er wel voor dat je tekstlabel een zo nauwkeurig mogelijke omschrijving geeft van de inhoud van de doos. Plaats ook altijd de dozen met de labels naar voren in de opslag. Verder is het raadzaam om per doos bovenop en aan de zijkant twee identieke labels te plakken. Een sticker kan, zeker bij het veelvuldig verplaatsen van een doos, verloren gaan. Zorg ten slotte dat je altijd een volledige lijst van de dozen en hun inhoud bij de opslag hebt liggen en bewaar hiervan een kopie op kantoor. Daarop kan je ook bijhouden wat er voor gebruik uit de opslag wordt gehaald en welke spullen erbij zijn gezet. Zo'n lijst is ook nuttig wanneer de verzekering moet worden ingeschakeld.     

Beperk de inhoud

Niet alleen labels maken het zoeken naar spullen makkelijker, ook een georganiseerde opslagunit zorgt dat je precies weet waar je moet zijn. Verder is het belangrijk om de unit niet helemaal vol te proppen zodat je de ruimte hebt. Zorg voor looppaden en zet dozen met inhoud die je vaak nodig hebt vooraan. Met extra ruimte kun je in de opslagruimte ook ter plekke het een en ander uitzoeken.

Organiseer met opslaghulpmiddelen

Rekken, halen, stallingen, kasten; er zijn heel veel manieren om je opbergruimte efficiënt in te delen en je spullen veilig op te bergen. Uiteraard maakt dit het terugvinden van bepaalde dozen een stuk makkelijker. n

Special Bedrijfshuisvesting - opslag

delen:

Vallei Business nummer 5 2016

Lees volledige uitgave online
Algemene voorwaarden | privacy statement Hosted by