Lisette de Jong: Vrouw achter Youngwise

Magazines | Vallei Business nummer 1 2017

What you see is what you get. Op Lisette de Jong is deze uitspraak zeker van toepassing. Ze houdt van lachen, plezier maken, hard werken en verdient zonder meer het predikaat 'mensenmens'. Dat merken haar persoonlijke relaties, maar zeker ook haar opdrachtgevers. De klanten van haar Edese bedrijf Youngwise, dat gespecialiseerd is in live communicatie en event marketing, werken dan ook graag met haar samen.

TEKST Elly Molenaar

Het heeft er wellicht mee te maken dat De Jong een vrouw is. Inlevingsvermogen is haar niet vreemd en ze heeft duidelijk oog voor detail. Maar wat de reden ook is, De Jong blijft altijd dicht bij zichzelf. Ze werkt dagelijks keihard aan haar ambitie met Youngwise, maar stelt daarin vooral de menselijke kant van samenwerken voorop. "Dat maakt mijn werk leuk", zegt ze. "Ik hou ervan om harde nootjes te kraken en evengoed plezier te hebben."

Krachtige marketing & events
Youngwise is gespecialiseerd in live communicatie en is dus zowel reclamebureau als eventorganisator in één. Een project bij Youngwise kan bestaan uit het ontwikkelen van een huisstijl, website of bedrijfsfilm tot en met het organiseren van een evenement. Een combinatie die misschien wat gek klinkt, maar volgens De Jong ontzettend sterk is en de best mogelijke effecten geeft. "Marketing moet krachtig zijn. Altijd! Een evenement is een heel belangrijk onderdeel van de marketingmix en is ontzettend doeltreffend als het goed wordt ingezet." De Jong noemt als voorbeeld een event dat Youngwise organiseerde voor een bedrijf met een gloednieuw bedrijfspand. Alle klantenrelaties ontvingen een uitnodiging. "Hét ultieme moment om op een prikkelende manier te vertellen waar je voor staat, wat je wil met de toekomst en wat je doet natuurlijk. Eén groot live event was het resultaat. We hebben alle zintuigen aan het werk gezet. Niet alleen lieten we de directeur spreken, we hebben ook film ingezet en een waanzinnige memory lane ontwikkeld met hoge banieren vol prachtige platen." Tijdens een evenement dat Youngwise organiseert geldt altijd de krachtige term 'nu of nooit'. "De boodschap moet op dat moment overgebracht worden", legt De Jong uit. "Je kunt er niet achteraf nog een beetje aan schaven. De deadline is definitief. Ik vind het heel gaaf om zo te werken. Dat is mijn vak. Ik vind het fantastisch om voor het maximaal haalbare effect te gaan, precies op het juiste moment."
Mannenwereld

De Jong bevindt zich veel in een zogenaamde 'mannenwereld'. "Sowieso kom je in de zakenwereld toch vooral veel mannen tegen." Wat De Jong betreft hoeft ze zich niet anders voor te doen dan ze is. "Ik doe zaken met een 'female touch', maar uiteindelijk draait het om de kennis van zaken." Ze is opgegroeid in de evenementenbranche doordat haar ondernemende vader een eigen bedrijf runde. Ze volgde een studie in de marketing en ging daar vervolgens ook in aan de slag. "Als marketeer sta je altijd in dienst van de sales. Het is als het ware het fundament om je verkoop te realiseren. Ik weet daarom als geen ander dat de marketing krachtig moet zijn en vooral ook praktisch, zodat salesdoelstellingen worden behaald. Dat is in het dagelijkse werk voor onze opdrachtgevers dan ook mijn drijfveer."

Menselijk
De mens achter de onderneming, daar is De Jong altijd naar op zoek. "Niet alleen omdat dat bij me past, maar ook omdat je iemands business pas echt kunt begrijpen als je weet wat zijn of haar drijfveren en standpunten zijn. Pas dan kun je ook echt goed werk leveren." Veel klanten komen om die reden na een eerste samenwerking weer terug bij Youngwise. "We bouwen altijd iets op met onze klanten. We zijn gewend op strategisch niveau te werken. We ontwerpen dus niet zomaar even een flyer of organiseren een evenement, daar zit een compleet marketingplan achter. We zetten een visie neer. Een huisstijl ontwerp je niet voor eventjes, die moet jaren meegaan en precies dat strategische effect hebben dat je voor ogen hebt. Je gehele imago, je core, hangt er tenslotte mee samen."
Verbinden

Dat menselijke aspect waar De Jong steeds naar op zoek is, gebruikt ze niet alleen vanuit commercieel oogpunt. "Ik hou ervan mensen te verbinden. Als een klant van mij koffie levert en een andere opdrachtgever tussen neus en lippen door opmerkt dat de koffie hem niet smaakt, dan verbind ik die twee partijen. Daar hoef ik echt niets voor terug. Ik vind het gewoon fijn om mensen te helpen." Het maakt niet alleen haar werk, maar het hele leven een beetje leuker. Ze doet er verder weinig moeite voor. "Het zit in me om mensen bij elkaar te brengen. Het gaat vanzelf. Het is de reden dat ik me in het verleden heb aangesloten bij een businessclub en zelf ook evenementen organiseer voor lokale ondernemers. Ik vind het gaaf om connecties te maken en denk dat we regionaal ontzettend veel voor elkaar kunnen betekenen."

Topper gezocht

Youngwise groeit en is op zoek naar een enthousiaste grafisch ontwerper, minimaal 32 uur, die bij het team past. De missie naar blije opdrachtgevers staat daarbij voorop. Meer informatie is te vinden op: www.youngwise.nl. Motivatiebrief, cv en portfolio mogen gestuurd worden naar: sollicitatie@youngwise.nl.

delen:

Vallei Business nummer 1 2017

Lees volledige uitgave online
Algemene voorwaarden | privacy statement Hosted by