P-services staat voor goed werkgeverschap

Magazines | Vallei Business nummer 2 2017

Payrolling neemt alle administratieve lasten en werkgeversrisico's uit handen, een zekerheid die door werkgevers zeer gewaardeerd wordt. Bij P-services zijn werknemers bovendien in de juiste handen. Zij profiteren tenslotte van alle pluspunten die het Barneveldse payrollbureau biedt; tijdige betaling, verschillende checks zodat de werknemer krijgt waar hij recht op heeft, persoonlijk contact en betrokkenheid, goede opleidingsmogelijkheden en korting op de zorgverzekering. "Dat zijn nog maar een paar voorbeelden", belooft operationeel directeur Frank Vonk.

Tekst/Fotografie: Elly Molenaar

Wetgeving rond arbeidsrecht is complex en verandert bovendien doorlopend. Werkgevers lopen niet voor niets regelmatig tegen ingewikkelde vraagstukken aan. Want wat gebeurt er bijvoorbeeld wanneer een werknemer ziek wordt? Is er wel een rechtmatige arbeidsovereenkomst opgesteld? Zijn alle verzekeringen goed geregeld? P-services biedt werkgevers HR-oplossingen. "Dan kan de ondernemer zich volledig met zijn vak bezighouden", zegt Vonk. "Laat ons intussen maar zorgen voor goed werkgeverschap. Dat staat namelijk voorop."

Verhuizing
Dat payrolling voordelen biedt aan zowel werkgevers als werknemers ontdekken steeds meer ondernemers. P-services groeit niet voor niks uit zijn jasje. Het Barneveldse hoofdkantoor, nu nog verdeeld over drie verschillende kantoren, verhuist in het najaar naar één groot pand aan de Röntgenstraat in Barneveld. De sleutel is inmiddels overhandigd en een flinke verbouwing staat in de planning. De meeste tussenwanden gaan eruit. "We zijn een open organisatie en werken daarom het liefst in een transparante omgeving", legt Vonk uit.

Payrolling
P-services is in 2003 gestart. Voor die tijd profiteerden opdrachtgevers steeds meer van de HR-dienstverlening die uitzendbureaus boden. "Werving en selectie van medewerkers deden opdrachtgevers steeds vaker zelf", zegt Vonk. P-services biedt alle dienstverlening op het gebied van payrolling en arbowetgeving en geeft nuttig HR-advies en ondersteuning in personeelsvraagstukken, maar laat werving van personeel aan de ondernemer zelf over. "Tarieven vallen daardoor lager uit. De wervingskosten die een uitzendbureau rekent, vallen tenslotte af."

Groei
Sinds P-services het Nederlandse bedrijfsleven dient, is het payrollbureau gegroeid. Vonk: "We hebben naast onze vestigingen in Barneveld inmiddels ook kantoren in Heerenveen, Hoofddorp en Oss. We bedienen van daaruit het hele land. Ieder jaar breiden we uit. Inmiddels ontzorgen we met 75 collega's zo'n achthonderd opdrachtgevers en vijfduizend werknemers in alle denkbare branches." Dat het payrollbureau in de toekomst nog verder zal groeien, daar gaat Vonk vanuit. "Hoewel we inzetten op digitalisering, zal het personeelsbestand ongetwijfeld verder uitbreiden. Vanuit het nieuwe Barneveldse pand aan de Röntgenstraat is die mogelijkheid er in ieder geval." Werknemers hoeven volgens Vonk overigens niet bang te zijn dat ze door de groei van hun werkgever minder persoonlijk worden begeleid. "Hun welzijn staat centraal. Dat zal altijd zo blijven."

Goed werkgeverschap
Goed werkgeverschap is dan ook een belangrijke kernwaarde van P-services. "Het belang van de werknemer staat voorop", legt Vonk uit. "Tevreden werknemers zijn van groot belang voor een onderneming. Daarom worden zij bij ziekte of arbeidsongeschiktheid bijgestaan door onze interne arbodienstverlening. Werknemers vormen tenslotte het kapitaal van een bedrijf. Een prettig en veilig werkklimaat is essentieel voor een werknemer om zijn talenten optimaal kunnen ontplooien. Samen met onze opdrachtgevers zorgen wij daarvoor."

Online communicatie
Naast het creëren van een optimaal werkklimaat, is communicatie ook van groot belang. Om het werkgeverschap nog verder te verbeteren, biedt P-services werknemers, naast een persoonlijke portal, een eigen website met uitgebreide informatie over alles wat met hun dienstverband te maken heeft. Informatie over salaris, diensten en nieuws zijn zo ieder moment beschikbaar. "Werknemers kunnen via de chat altijd bij ons terecht voor vragen", zegt Vonk. "Online dienstverlening is efficiënt en verkleint de kans op fouten. We maken er daarom volop gebruik van."

delen:
Algemene voorwaarden | privacy statement Hosted by