Rabobank Vallei en Rijn: Samen meer bereiken in een snel veranderende samenleving

Magazines | Vallei Business nummer 2 2019

Naast het jaarverslag 2018 publiceren alle 101 lokale Rabobanken een compacte infographic met hun maatschappelijke impact in de regio. Zo ook in deze regio door Rabobank Vallei en Rijn. Directievoorzitter Mariska de Kleijne over de maatschappelijke rol en bijdrage: "Met een trots gevoel kijk ik naar de resultaten die we zowel met medewerkers als met onze klanten hebben bereikt." Een paar licht zij eruit: "De Rabobank Groep investeerde het afgelopen jaar 5,0 miljard in energieopwekking, waarvan 4,0 miljard in duurzame energie. Heel dichtbij hebben we aan lokale organisa-ties via sponsoring en donaties maar liefst 234.754 ge-?nvesteerd. Ook laten we zien dat we via de eerste editie van de Rabo Clubkascampagne maar liefst 100.000 aan het verenigingsleven hebben geschonken. Hoe meer stemmen voor de club, hoe hoger de bijdrage."

Co?peratiefonds

Vanuit de winst stelde Rabobank Vallei en Rijn 250.000 via het C?peratiefonds beschikbaar aan lokale verenigingen en stichtingen. Projecten voor jongeren beoordeelt de jongerenraad. E?n van de initiatieven Rabobank Vallei en Rijn ondersteunde, kwam van studenten van Enactus Wageningen. Zij startten hun maatschappelijke onderneming Uniplastic. In hun werkplaats krijgt plastic een nieuw leven, mede dankzij de samenwerking met Zideris en Wageningen Schoon. Samen met cli?nten van Zideris zamelen zij plastic emmers in en vermalen het tot kleine korrels. Dat doen zij met een shredder die zij konden aanschaffen via een donatie uit het Co?peratiefonds van de Rabobank. Na het vermalen worden de plastic korrels verhit en samengeperst in een mal. Zo zouden er meubels van gemaakt kunnen worden. Een aantal fabrikanten heeft al interesse.

Regio Foodvalley gaat circulair

De infographics in het verslag laten zien dat de Rabobank het initiatief heeft genomen om de regio FoodValley circulair te laten ondernemen. Samen met zeventien ondernemers en twee gemeenten startte de bank als onderdeel van een circulair totaalprogramma

MVO Rabobank Vallei en Rijn

Rabobank publiceerde onlangs haar maatschappelijk jaarverslag 2018. De bank legt hierin zowel maatschappelijke als financi?le verantwoording af. Ook illustreert het uitgebreide verslag de groei van Rabobank in 2018 en de betekenis die de bank levert aan mens, milieu en maatschappij. Hierbij wordt tevens ingezoomd op de lokale impact in Nederland via de 101 lokale banken.

Samen meer bereiken in een snel veranderende samenleving

Rabobank Vallei en Rijn publiceert maatschappelijk jaarverslag 2018

de Rabo Circular Economy Challenge. Het is een start-punt om uiteindelijk de hele regio te verduurzamen en nieuwe samenwerkingsvormen te laten ontstaan.

Klanttevredenheid: 8,6

Als co?peratieve bank, met leden in plaats van aandeel-houders, heeft Rabobank Vallei en Rijn als hoogste doel om tevreden klanten te hebben. Mariska de Kleijne over de feedback van klanten: "Onze klanten waardeerden ons het afgelopen jaar opnieuw hoog: gemiddeld een 8,6. Daar ben ik ontzettend blij mee. Echt een prachtig cijfer! Daarnaast zijn we gegroeid in het aantal klanten. De resultaten zijn een grote stimulans om de positieve lijn ook in 2019 door te trekken."

Bekijk online het maatschappelijk jaarverslag via rabobank.nl/vr of direct via

www. rabo.nl/vr/maatschappelijkjaarverslag2018

"Met een trots gevoel kijk ik naar de resultaten die we zowel met medewerkers als met onze klanten hebben bereikt", aldus Mariska de Kleijne over de maatschappe-lijke rol en bijdrage.

delen:
Algemene voorwaarden | privacy statement Hosted by