Column

26-01-2016 16:49

Een nieuwe crisis graag!

Nu we met z’n allen vinden dat de crisis voorbij is gebeuren er weer opmerkelijke dingen. Dat de files weer langer worden is niet leuk, maar op autogebied is er meer om ons druk over te maken.

Daar waar sommige organisaties de mindere tijden hebben aangegrepen voor het doorvoeren van kostenbesparingen met betrekking tot het wagenpark, liet een groot aantal dit na. In mobiliteitsregelingen missen we nog vaak duidelijke afspraken over bij voorbeeld elektrisch rijden, tankgedrag en het inleveren van de auto.

Ook bij gerenommeerde bedrijven zien we nog altijd Plugin-Hybrides (PHEV) die meer dan 50.000 kilometer per jaar rijden (en dan dus niet of nauwelijks op stroom), universele tankpassen en innameschades zonder financiële gevolgen voor de berijder. Niet langs de snelweg maar bij voorkeur bij onbemande stations tanken betekent zo maar een daling van uw brandstofkosten met 5%.
Over PHEV’s gesproken; de werkgever die niet mee wil werken aan het voortijdig beëindigen van een lopend leasecontract om zo nog op tijd een 7%-bijtellingauto in te zetten heeft wat uit te leggen.

Zijn we dan helemaal terug bij af? De crisis was weliswaar een mooie kapstok om kosten te besparen maar dat wil niet zeggen dat dit nu niet meer zou kunnen. Sturing van berijdergedrag is niet ingewikkeld en kan veel opleveren, zonder in te grijpen in de autokeuzemogelijkheden van uw zakelijk reizende werknemers. Sterker, wie het slim aanpakt laat zijn medewerkers meeprofiteren in de opbrengsten. Laat u dus adviseren, juist nu.

Martin Schuurman
Partner bij Oxonia Fleet Solutions

www.oxonia.nl

delen:

Informatie over de auteur

Huib van Loon | Partner | 0318-763909 | email
Uw naam
Uw email
Uw bericht
 
Oxonia autolease, advies en contractbeheer
Turbinestraat 8G
3903 LW
Veenendaal
Nederland

Algemene voorwaarden | privacy statement Hosted by