15 january 2019
15 january 2019
IT-uitdagingen in de retailbranche
Het aanleggen van een goede IT-infrastructuur om onder andere het kassasysteem en het voorraadbeheer op aan te sluiten, wordt door de retailers als grootste IT-uitdaging gezien (47%). Zeker onder grote retailers steekt het goed regelen van de IT-infrastuur met kop en schouders boven andere uitdagingen uit (70%), terwijl middelgrote retailers daarnaast ook het neerzetten van een omnichannel aanpak als een moeilijke opgave zien (24%).
“Ondanks dat in de competitieve retailmarkt elke euro telt, valt het op dat er toch veel onwetendheid heerst als het gaat om de kosten van de verbindingen in winkels. Retailers vinden het vaak een moetje om te hebben en worden niet gelukkig van het bezig zijn met hun financiën en IT. Terwijl er juist voor hen kansen liggen om de business vooruit te helpen als zij de IT-infrastructuur goed hebben geregeld.” Aldus Tom Mulder, Managing Director bij Omnia Connect.
Voor het hele onderzoek kunt u kijken op: https://omniaconnect.nl/over-ons/it-in-de-winkelstaat/
Over het onderzoek:
Het onderzoek is uitgevoerd door onderzoeksbureau MarktEffect onder retailbedrijven in Nederland in opdracht van Omnia Connect. In totaal zijn er 309 respondenten ondervraagd; de personen binnen de retailorganisatie die beslissingen nemen over IT- en telecomfaciliteiten.
Over Omnia Connect:
Omnia Connect, internetprovider voor de zakelijke markt, is gevestigd in Amersfoort. Een goede infrastructuur is voor ieder bedrijf van essentieel belang voor het zo optimaal mogelijk renderen. Omnia Connect ondersteunt in een zo goed mogelijke infrastructuur en biedt een compleet aanbod aan. De organisatie biedt een passende oplossing bij iedere behoefte en een waanzinnige service.
Op de hoogte blijven van onze updates?