Artikel

15-10-2020 09:35

Pijlman Kantoormeubelen bedient via webshop ook particulieren

De coronacrisis zorgt voor een blijvende verschuiving in het bedrijfsleven, dat is inmiddels duidelijk. We gaan massaal thuiswerken en dan willen we natuurlijk dezelfde ergonomisch verantwoorde omgeving als op kantoor. Pijlman Kantoormeubelen blijkt al ingericht op de particuliere markt, met een uitgebreide en gebruiksvriendelijke webshop.

“Zoals veel ondernemers vroegen wij ons na het uitbreken van de coronacrisis af welke kant het op zou gaan”, zegt Neeke Bakker, directeur van Pijlman Kantoormeubelen in Amersfoort. “Ineens nam het aantal bestellingen en informatieaanvragen op onze webshop een enorme vlucht. De hele dag door rolden er e-mails binnen. Nederland is massaal aan het overschakelen op thuiswerken en als je de berichten mag geloven, wordt dat de nieuwe realiteit. De gemiddelde werknemer verwacht dat twee tot drie dagen in de week te blijven doen.” Vanuit het oogpunt van gezondheid en fitheid stelt dat eisen aan de ergonomie, net als op kantoor. Incidenteel met de laptop een uurtje aan de eetkamertafel zitten kan nog, maar niet dag in, dag uit. “Particulieren uit heel Nederland en zelfs België bestellen nu een hoogwaardige bureaustoel in onze webshop. Bij de levering aan huis geven wij graag advies over de juiste instellingen, om een optimale zitkwaliteit te garanderen.”

AANBEVELING
Onderzoek leert dat thuiswerken gemiddeld 500 euro per persoon per jaar kost, inclusief koffie en toiletpapier. “Landelijk vormt dit momenteel een belangrijk aandachtsgebied,” vertelt Bakker. “We kennen natuurlijk de onbelaste kilometervergoeding en het fietsenplan. Het zou dus niet onlogisch zijn als er een fiscaal voordeel voor in de plaats komt in deze nieuwe situatie, alleen al goed om de spitsdrukte te verminderen. Overigens merken wij dat bedrijven hun medewerkers ook stimuleren om een aantal dagen per week thuis aan de slag te gaan. Zilveren Kruis Achmea heeft dat zelfs op grote schaal aangepakt en haar voltallige personeelsbestand geadviseerd om ergonomisch verantwoord kantoormeubilair bij ons te bestellen, in samenspraak met de arbo-arts. Die aanbeveling vonden wij natuurlijk een opsteker.” Verklaarbaar, deze keuze, want Pijlman Kantoormeubelen hanteert een hoge servicegraad en behoort tot de grootste landelijke aanbieders van bureaustoelen, bureaus, kasten en zitmeubelen. “Met onze vestigingen in Amersfoort, Zwolle en Sneek bij elkaar opgeteld beschikken wij over meer dan 7000 vierkante meter aan showroomoppervlak. Klanten, zowel particulier als zakelijk, kunnen de producten altijd fysiek komen bekijken en uitproberen.”

STOEL OP PROEF
De webshop van Pijlman Kantoormeubelen bestond al voordat ‘het nieuwe werken’ zijn intrede deed, dus mag je spreken van een vooruitziende blik. Bakker: “Recent hebben we hem vernieuwd en daarbij veel aandacht besteed aan beleving, iets dat consumenten erg op prijs stellen. Dat betekent per product veel afbeeldingen en voor iedere stoel zelfs een eigen filmpje. In totaal bevat ons assortiment vele duizenden artikelen en variatiemogelijkheden. Zo kun je een stoel op tientallen verschillende manieren samenstellen, met stoffering, armleuningen en wieltjes naar keuze. We voeren uitsluitend A-merken met een bewezen kwaliteit, zowel qua levensduur als economie. Van goedkopere stoelen hoor je nog weleens dat het zitvlak steeds lager zakt, veroorzaakt door een defect aan de gasveer, het meest kwetsbare onderdeel. In onze visie mag die niet voortijdig kapotgaan, dus mocht dat onverhoopt toch gebeuren, dan vervangen wij hem kosteloos. Naast een solide garantie bieden we klanten de mogelijkheid om een stoel een aantal dagen op proef te nemen, om uitgebreid te ervaren hoe hij zit. Het werkt, menen wij, veel prettiger dan een omruilsysteem. Op deze manier blijf je met elkaar in contact.”

GEBRUIKTE ARTIKELEN
Na het ontstaan van de economische crisis in 2007 boorde Pijlman Kantoormeubelen een nieuwe markt aan met de in- en verkoop van gebruikte artikelen, afkomstig van overheidsinstellingen. “Door de situatie van toen besloten zij hun totale werkoppervlak te verkleinen, naast het feit dat organisaties hun inventaris na een bepaalde periode economisch afschrijven. Een goede bureaustoel bijvoorbeeld zit dan nog helemaal niet aan het einde van zijn technische levensduur; hij gaat makkelijk vijftien of langer mee. Wij refurbishen elk exemplaar, wat wil zeggen dat we onderdelen met slijtagesporen vervangen, zoals de wieltjes, de gasveer of de stoffering.” Volgens Bakker heeft de vraag naar gebruikte kantoormeubelen in korte tijd een behoorlijke vlucht genomen, vooral vanuit de particuliere hoek. “We moeten continu op zoek naar nieuwe voorraad om aan de vraag te kunnen voldoen. Het is voor consumenten die thuiswerken een heel aantrekkelijke optie, want de aanschafprijs bedraagt gemiddeld een kwart van de nieuwprijs. Daarbij bieden we ook nog garantie.”

VERANTWOORDE HOUDING
Pijlman Kantoormeubelen signaleert tevens een groeiende markt rondom de trend naar een actievere, lichamelijk verantwoorde werkhouding. ‘Zitten is het nieuwe roken,’ die uitdrukking hoor je steeds vaker. Bakker: “Wij omschrijven het als ‘van leunen naar ondersteunen.’ Een goede zit stimuleert een stabiele fysieke ontwikkeling, daarom raden ergonomen en fysiotherapeuten een stoel aan met een synchroonmechanisme, waarbij je ‘gewongen’ een rechte houding aanneemt. Daarnaast adviseren zij beweging en afwisseling. Een goede bureaustoel waarvan zitting en rugleuning meeveren helpt al, maar nog beter zijn de momenteel erg populaire zit-stacombinaties, zoals een kruk met een ietwat bolle onderkant en een handmatig of elektrisch in hoogte verstelbaar bureau. Wij leveren ook deskbikes om te fietsen tijdens het werk, compleet met een display dat je prestaties weergeeft. Dat vergt natuurlijk wel gewenning en discipline.” Pijlman Kantoormeubelen volgt de trends dus op de voet en loopt er soms zelfs op vooruit, zoals met de webshop om - naast het bedrijfsleven - de thuiswerkers te bedienen met kwaliteitsproducten en een bijpassende dienstverlening.

Meer informatie: www.pijlman-kantoormeubelen.nl

delen:
Algemene voorwaarden | privacy statement