Succesformule Jet Verzendt gaat verder als KeenDelivery

24 january 2017
24 january 2017
Jet Verzendt wordt KeenDelivery. Het bedrijf dat in 2013 als kleine onderneming van start ging, is in drie jaar tijd explosief gegroeid naar een onmisbare schakel in de logistieke wereld. Met het succes op de Nederlandse markt wil Jet Verzendt nu ook over de grens verder groeien. Hierbij past een internationaal herkenbare naam. Jet Verzendt daarom nu onder een nieuwe naam: KeenDelivery.
 
Gewoon heel goed
Voor de naam KeenDelivery is gekozen omdat het alles zegt over de identiteit en over de kernwaarden van het bedrijf. Het woord ‘Keen’ heeft meerdere betekenissen, zoals: doordacht, scherp, grondig, slim, enthousiast en gewoon heel goed. Bij ‘Delivery’ denk je als eerste aan bezorging, maar het zegt ook iets over bevrijding, verlossing, oftewel ontzorging. KeenDelivery wil hiermee aangeven dat het vernieuwend, scherp, flexibel, persoonlijk en slim is én waar de klant altijd op nummer één staat. “Bij ons staat de klant centraal, zij draagt voor een groot deel bij aan ons succes.” Jettie van Mourik oprichter en algemeen directeur van KeenDelivery.
 
Online verzendplatform
‘Verzenden makkelijk maken voor iedereen, overal’, dat is de missie van KeenDelivery. Het bedrijf gelooft in het vinden van de juiste verzendmatch voor zowel verzender als vervoerder. Dit komt samen op het door hen zelf ontwikkelde verzendplatform, waar klanten eenvoudig hun zending kunnen boeken bij de vervoerder die het beste aansluit bij hun specifieke wensen. Het online platform is enerzijds gekoppeld aan grote vervoerders als DHL, TNT en PostNL. Anderzijds is het platform gekoppeld aan IT-software zoals Magento, Prestashop, Lightspeed en Mijnwebwinkel. Daarbij biedt de Consumentenhelpdesk klanten de mogelijkheid om hun logistieke klantenservice te outsourcen. KeenDelivery heeft ook een eigen development afdeling die continu opzoek is naar nieuwe manieren om het logistieke proces te optimaliseren en die snel en innovatief kan reageren op vragen uit de markt.
 
Onstuimige pioniersfase
Het idee voor Jet Verzendt is rond 2012 ontstaan. Het begon allemaal bij het logistieke bedrijf Van Mourik Transport, waar ze merkten dat veel klanten het verzend-proces lastig vonden en zagen als een groot grijs gebied. Van daaruit stelden zij zich de vraag: ‘Hoe kunnen we klanten helpen met het vinden van de juiste service, ondersteund met een persoonlijke klantenservice, zodat verzenden een stuk makkelijker wordt?’. Jet Verzendt was een feit! Jettie van Mourik: ‘Eén van mijn uitgangspunten bij het starten van Jet Verzendt was dat ik wilde ondernemen met passie en lef.’
 
Met kennis van de markt, hun logistieke netwerk en een ambitieus team gingen ze van start. Binnen no-time onderscheidden ze zich op het gebied van IT-toepassingen en logistieke integraties. Ze voegden hier een persoonlijke klantenservice aan toe, want alles draait om het gemak van de klant. In de onstuimige, maar succesvolle pioniersfase werd veel kennis opgedaan. Hier werd ook het platform ontwikkeld waar klanten de logistieke dienst kunnen boeken die het beste bij hun zending past.
 
Gazellen Award
Een bevestiging op de succesformule van Jet Verzendt kwam in 2015, toen het bedrijf voor het eerst de Gazellen Award, de prijs voor snelst groeiende onderneming van het jaar van het Financieel Dagblad, in ontvangst mocht nemen. Dit werd in 2016 nog eens bevestigd door het opnieuw veroveren van de Gazellen Award.
 
KeenDelivery is op 18 en 19 januari te vinden op de Webwinkel Vakdagen in de Jaarbeurs in Utrecht (stand W95).
 
Op de hoogte blijven van onze updates?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven
Meest gelezen
Meest recent

Vallei Business nummer 2 2025

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven
Vallei Business is een uitgave van Van Munster Media