Lagarde: Grip op de toegang tot uw bedrijf

Magazines | Vallei Business nummer 4 2019

Incheckend personeel, afspraken met klanten, de schoonmaker die regelmatig langskomt… Het verlenen van toegang is een item dat dagelijks speelt. Hoe is dit bij uw organisatie geregeld? Ik zie geregeld werknemers die de deuren voor elkaar open doen, of complete sleutelsystemen die vervangen worden omdat iemand zijn sleutel is kwijtgeraakt. Onnodig veel moeite als je het mij vraagt. Het beheren van de toegang kan tegenwoordig namelijk een stuk eenvoudiger.

EENVOUDIG EN UITGEBREID SLEUTELBEHEER
leutels bij laten maken voor nieuwe medewerkers en actie ondernemen omdat een sleutel zoek is, behoren tot het verleden wanneer u gebruik maakt van een moderne oplossing voor sleutelbeheer. Bijvoorbeeld ‘Keys as a Service’. Hiermee werkt u met tags, druppels of iets dergelijks en bent u flexibel: u schaalt eenvoudig op en af. Vaak toon ik de Salto KS oplossing, een zogenaamde cloudoplossing voor toegangsbeheer. Medewerkers beschikken over een tag, waarmee zij toegang hebben tot de voor hen ingestelde ruimtes. En het beheer hiervan biedt veel mogelijkheden. Een extra tag voor een nieuwe medewerker? Een tag blokkeren omdat deze zoek is? Rechten instellen voor een tag? Het kan allemaal!

MEERDERE MANIEREN OM EEN DEUR TE OPENEN
Potentiële klanten krijgen steeds beter door wat de mogelijkheden zijn. Althans, dat is mijn constatering als ik naar de aanvragen kijk. De meest verschillende wensen komen voorbij; een deur openen op afstand met een mobiele app, toegang verlenen middels pasjes, tags of zelfs op basis van biometrie (denk aan de bekende vingerafdruk).

Het mooie van Salto KS is dat het de ‘traditionele sleutel’ vervangt. In plaats van een sleutelbos met 12 verschillende sleutels voor voordeuren, achterdeuren, magazijndeuren et cetera, heeft u één tag die toegang verleent tot alles. Daarnaast heeft u de mogelijkheid toegang te verlenen via een mobiele applicatie, waarbij de superbeheerder en eventuele subbeheerders op afstand deuren kunnen openen.

HOE INTENSIEF WORDEN UW DEUREN GEBRUIKT?
Een toegangscontrolesysteem heeft als voordeel dat alles ‘gelogd’ wordt. U krijgt veel inzicht dankzij de rapportages. Zie wie, wanneer, welke deur heeft geopend en op welke tijdstippen. Op basis van deze rapportage heeft u de mogelijkheid uw toegangsbeheer verder in te richten. Bijvoorbeeld door werknemers extra toegang te geven tot bepaalde ruimtes. Of juist om toegang te ontnemen.

NOG EEN STAPJE VERDER…
Wat als ik u vertel dat u de ervaring voor bezoekers kunt optimaliseren? Sinds enige tijd integreren wij ook bezoekersregistratie met de oplossing van Proxyclick. Kort gezegd vertelt u aan het systeem dat een afspraak gepland is met de betreffende bezoeker. De bezoeker wordt automatisch vooraf geïnformeerd, heeft automatisch toegang bij aankomst en wordt persoonlijk de weg gewezen binnen uw organisatie. Een mooie manier waardoor uw bezoekers zich welkom voelen! Als u helemaal de vruchten wilt plukken van een compleet systeem, kunt u de toegangscontrole ook integreren met aanwezigheidsregistratie. Zo heeft u altijd inzicht in wie er waar aanwezig is binnen uw organisatie. Geen papieren rompslomp meer. En ook handig met het oog op de veiligheid.

delen:

Vallei Business nummer 4 2019

Lees volledige uitgave online
Algemene voorwaarden | privacy statement Hosted by