Spotify-ervaring voor het automatiseren van financieel administratieve processen

Magazines | Vallei Business nummer 5 2022

Easy1, onderdeel van Easy Systems in Ede, heeft nieuwe purchase to pay software geïntroduceerd die toegankelijk is voor het MKB. Het bedrijf uit Ede richt zich met het unieke platform, vanaf 0 te gebruiken, op duurzaamheid en efficiënt ondernemen. Voor klanten is het papierloze proces van de inkoop tot betaling geautomatiseerd op een wijze die lijkt op hoe de 'grote jongens' het doen.

Duurzame ontwikkeling

Purchase to pay software wordt nog niet vaak ingezet door het MKB. Dit komt onder andere doordat er gewoon geen gebruiks-vriendelijke en betaalbare (all-in-one) softwareoplossing beschikbaar is die het complete proces automatiseert afgestemd op de processen binnen het MKB. De nieuwe software van Easy1 zorgt ervoor dat archiefruimte met kasten vol facturen en contracten niet meer nodig zijn.

"Als kleinere MKB-organisatie wil je wél fijne software die jouw probleem oplost", verklaart Manon Meirlevede, UI/UX-designer. "Diverse (budget) oplossingen naast elkaar gebruiken is niet die fijne beleving die je zou willen. Sterker nog, daar worden die administratieve taken haast vervelender door. Met Easy1 willen we een fijne beleving creëren, software die intuïtief aanvoelt en waarin je prettig met elkaar samenwerkt."

De handige apps zorgen ervoor dat mede-werkers efficiënter kunnen werken, zonder administratieve rompslomp. Dat bevordert ook weer het werkplezier binnen het be-drijf. Op het platform van Easy1 komen alle uitgaven (inkooporders en contract) samen op één plek. Daarmee voorkomen bedrij-ven verrassingen bij het ontvangen van een factuur: uitgaven worden vooraf ingediend en goedgekeurd.

Complete oplossing

Easy1 komt niet uit de lucht vallen. De softwareontwikkelaar uit Ede heeft twintig jaar ervaring met het ontwikkelen en ver-kopen van purchase to pay software. "Het ontbrak in de markt nog aan een goede complete oplossing voor kleinere organisaties, waar dit al jaren bestond voor de corporates en groot MKB. Met Easy1 willen we dit gat opvullen en MKB-ondernemers helpen te profiteren van geautomatiseerde processen zoals de corporates dat kunnen", zegt Maaike van Roomen, Business Development Manager.

In de huidige tijd waarin locatieonafhankelijk werken heel normaal is, mag je dat ook van dit P2P platform verwachten. Het is een SaaS-oplossing, online benaderbaar en ondersteund door mobiele apps. Door een naadloos proces zijn gebruikers altijd verzekerd van de juiste informatie en is dubbele invoer niet nodig. Gebruikers ontvangen automatisch notificaties zodra acties moeten worden uitgevoerd. Denk bijvoorbeeld aan contracten die de opzegtermijn nade-ren, zodat je tijdig (nieuwe) leveranciers met elkaar kunt vergelijken, of opnieuw kunt onderhandelen. Maar ook voor de goedkeuring van een factuur, declaratie of inkooporder. Je hoeft hier dus niet meer zelf aan te denken. Voor gebruikers is het mogelijk om via eenvoudige handelingen de software zelf in te richten en te koppelen aan een financieel pakket. Dit scheelt hoge kosten voor consultants om de software te implementeren.

Net als Spotify

Financieel administratieve processen en Spotify lijken weinig met elkaar gemeen te hebben. "Toch is er een mooie gelijkenis", aldus Van Roomen. "Veel mensen zijn gewend aan het online aanschaffen van clouddiensten zoals Spotify en ook daar heb je verschillende prijsmodellen met voor ieder wat wils. Met dat soort diensten heb je vaak een freemium model en een betaalde versie met de nodige extra functionaliteiten. Mensen zijn gewend om zelf hun account in te richten. Het is niet vreemd om in een werkomgeving een vergelijkbare ervaring te willen. Die 'Spotify-ervaring' biedt Easy1 nu voor financieel administratieve processen."

Geïnteresseerd? Ga voor meer informatie naar www.easy-1.com.

delen:
Algemene voorwaarden | privacy statement