Op 16 oktober 2024 worden in de Mauritskazerne in Ede de winnaars bekendgemaakt van de Innovatieprijs Regio Foodvalley 2024. Doel van het event: ICT-bedrijven in de picture zetten die innovatieve en duurzame oplossingen bouwen voor de food, gezondheidszorg en maakbedrijven. Die brede exposure biedt kandidaten op hun beurt nieuwe kansen en mogelijkheden. Inschrijven kan nog tot en met 25 augustus.
Tekst: Wilma Schreiber. Foto: One4marketing
Duurzaamheid heeft dan voornamelijk betrekking op zaken rond klimaat; maatschappelijk wil zeggen van betekenis voor mensen in Nederland, maar ook daarbuiten. Mooi als dat ook geldt voor landen in Afrika, het Verre Oosten en Zuid-Amerika. “Dat er nieuwe technologieën beschikbaar komen voor agrarische bedrijven, de zorg en maakindustrie aldaar”, aldus Driek Geurtsen, CEO van One4marketing en medeoprichter van ICT Valley. “Het is heel belangrijk dat de Regio Foodvalley bekendstaat als innovatieve omgeving voor ICT, met aandacht voor start-ups, scale-ups en gevestigde bedrijven. Daarbij richten we ons op duurzame ontwikkeling in de regio, reden waarom we bedrijven willen enthousiasmeren deel te nemen aan dit event.”
Als bedrijven zich aanmelden, levert dit hun belangrijke voordelen op, is de overtuiging van Geurtsen. “Gedurende het hele traject – van selectie, nominatie tot het bekendmaken van de winnaars – staan ze in de picture. Wij promoten hun bedrijf en hun propositie via onze website, in nieuwsbrieven, op social media en onder onze leden.” Belangrijke voorwaarden voor deelname is dat het product van een kandidaat innovatief, duurzaam en maatschappelijk van betekenis is voor de eerdergenoemde werelddelen die dergelijke innovaties goed kunnen gebruiken.
Die aandacht krijgen kandidaten uiteraard ook tijdens het event zelf, waarbij tussen de twee- en driehonderd bezoekers verwacht worden. Onder hen vertegenwoordigers van bedrijven, overheden en onderwijsinstellingen. Die exposure kan ICT-bedrijven de wind in de zeilen geven. Geurtsen: “In de zaal zitten kapitaalkrachtige investeerders die wellicht een aandeel in je bedrijf willen nemen of je financieel kunnen ondersteunen. En andere ICT-bedrijven, die je vooruit kunnen helpen op bijvoorbeeld bedrijfskundig vlak.”
Zelf geeft Geurtsen bedrijven graag tips om in contact te komen met klanten. “Meestal zijn bedrijven helemaal vol van hun oplossing en hebben ze hun product al goed op orde. Maar het moet ook nog verkocht worden. Dan leer ik ze hoe ze leads kunnen genereren om klanten te vinden die bij hun bedrijf passen en ook bij hen blijven”, vertelt hij. Want dat is het hogere doel: een sterkere Regio Foodvalley. “Dat ICT-start-ups en scale-ups kunnen groeien, gevestigde ICT-bedrijven hier blijven en andere ICT-bedrijven zich hier vestigen.”
Kans maken op de ICT-award? Aanmelden kan nog tot en met 25 augustus 2024 via www.innovatieprijsregiofoodvalley.nl/aanmelden
Vallei
Business
☰
Noord-Limburg Business
Achterhoek Business
Rivierenland Business
Vallei Business
Utrecht Business
Driesteden Business
Arnhem Business
Nijmegen Business
Op de hoogte blijven van onze updates?
Vallei Business nummer 3 2024
Projectpiloot: minder verspilling en frustratiesNIS2, ook binnen het mkb: tijdige voorbereiding is essentieelKan je uitgeput raken door gebrek aan uitdaging en betekenis in je werk?Onafhankelijke mobiliteitspartner Claxion houdt marktontwikkelingen scherp in de gaten Gezocht: innovatieve ondernemers in Regio Foodvalley Wicha Benus over Innovatieprijs Regio Foodvalley 2024ICT Innovatieprijs: werken aan een sterkere Regio Foodvalley Dit is hoe je meer overwicht krijgt in complexe gespreksvoering Telefoon als waakhond voor vitaliteit Hoe kom ik zo snel mogelijk aan een financiering voor de drukste periode van het jaar? Is het binnen een bedrijf echt zo anders dan thuis? Werken met AI? Zorg dat je bedrijf AI-ready is Diversiteit in de Nederlandse technologiesectorWelke kansen brengt de komst van duurzaamheidsregelgeving zoals de CSRD met zich mee voor jouw organisatie? ISO Groep: hoe kun je slimmer werken? BlossomField: team bekent kleur Column MKBTR: ik geef werk, of niet?Column Daniëlle de Vries Coaching: ‘Mijn deur staat altijd open’Geraldine Septer (The LiveLab Company): Cees pakt door! Veenendaal investeert in de toekomst Wat is mijn onderneming waard? De verbindende kracht van het kerstgeschenk Verandering moet vanuit de eigen organisatie komen Gelijk hebben, maar ook gelijk krijgen? Online abonnementen verkopen via je website