Rabobank verhuist van Galvanistraat naar Molenstraat in Ede
Maandag 1 december opende Rabobank de deuren van een gloednieuwe vestiging aan de Molenstraat in Ede. Vooral klanten uit Ede, Bennekom, Wageningen, Veenendaal Rhenen en Achterberg zullen deze compacte en toegankelijke vestiging in Ede-centrum bezoeken.
Feestelijke opening
Met een knipoog naar de roots in de food & agri-sector openden Ellen Verhoeven (directeur Rabobank Vallei en Rijn) en Eva Raedt van Oldenbarnevelt (voorzitter ledenraad Rabobank Vallei en Rijn) het nieuwe kantoor op een feestelijke manier.
Ellen Verhoeven is bijzonder te spre-ken over het nieuwe onderkomen van de bank. 'Het is een comfortabele plek met een eigentijdse, klantvriendelijke uitstraling. Herkenbaar Rabobank. Als je door het pand heenloopt, dan her-ken je volop de Foodvalley-regio waar we deel van uitmaken. Echt heel mooi
dat we op deze manier op een toon-aangevende plek in Vallei en Rijn aanwezig zijn'.
Bewegingen
De verhuizing van de dienstverlening is een logisch gevolg van verschillende ontwikkelingen. De grootte van de
Eva Raedt van Oldenbarnevelt (links) en Ellen Verhoeven (rechts)
voormalige vestiging aan de Galvanistraat paste niet meer bij het aantal medewerkers dat er werkte. Volgens Ellen zijn er twee bewegin-gen: 'Enerzijds zien we klanten die voor hun dagelijkse bankzaken naar onze vestiging komen of een adviesge-sprek op kantoor willen. Die mogelijkheid willen we blijven bieden. Anderzijds is er de snelle ontwikkeling dat steeds meer klanten hun bankza-ken via internet of de Rabo App regelen. Ook het kiezen voor het gemak van videobellen zorgt ervoor dat steeds meer afspraken online gaan. Dat betekent eveneens dat een groei-end aantal medewerkers onze klanten vanuit huis bedienen en minder vaak op kantoor werken. Om een beeld te schetsen: de laatste tijd was slechts ??n van de vier verdiepingen nog in gebruik. Vanuit de optiek dat we eco-nomisch verantwoord en duurzaam met onze middelen omgaan, konden we het grote pand aan de Galvanistraat niet langer aanhouden. Gelukkig vonden we een prachtig alternatief in het hart van de Foodvalley.'
Warm welkom
De ruimte aan de Edese Molenstraat is een jasje dat Rabobank beter past. Ellen vervolgt: 'In de zoektocht naar een geschikte vestiging was een belangrijke voorwaarde van onze lokale RvC en ledenraad: vind een locatie die goed bereikbaar ?n voor iedereen toegankelijk is. Volgens com-missaris Eva Raedt van Oldenbarnevelt is dit bijzonder goed gelukt: 'Het pand heeft een open karakter, is op veel
manieren goed bereikbaar en voor iedereen geeft de vestiging een warm welkom'. Ellen vult daarbij aan: 'Niet in de minste plaats zorgen onze betrokken medewerkers voor dat warme welkom. Immers, z?j zijn de Rabobank. Niet zozeer het stenen gebouw', benadrukt zij. Voor Eva is de ligging in het hart van Ede veelzeg-gend: 'Letterlijk en figuurlijk is Rabobank midden in de maatschappij. Ik ben bijzonder blij en trots voor onze klanten dat dit het resultaat is!'
Binnenlopen voor dagelijkse bankzaken
De openingstijden van Rabobank zijn onveranderd. Maandag van 13.00 tot 17.00 uur en op dinsdag tot en met vrijdag van 10.00 tot 17.00 uur kun je hier zonder afspraak binnenlopen voor vragen over de dagelijkse bankzaken. Denk daarbij aan het regelen van een volmacht, dat is online niet mogelijk. Voor hypotheek-, vermogens- of ondernemersadvies kun je op afspraak terecht. Daarnaast regel je je bankza-ken ook telefonisch of via rabobank.nl of de Rabo App op het moment dat het jou het beste uitkomt.
Rabobank bij je thuis: Samen Bankieren
Er is ook een groep klanten voor wie het doen van bankzaken lastig is. Zij kunnen niet naar een kantoor komen of zelfstan-dig hun bankzaken regelen. Rabobank maakt zich sterk dat iedereen in de samenleving mee moet kunnen doen aan het economisch verkeer. Ellen Verhoeven: 'Als je wat meer op leeftijd bent of een (tijdelijke) beperking hebt,
dan bieden we speciale ondersteuning. Zoals bijvoorbeeld onze service Rabo Samen Bankieren. Na het maken van een afspraak komen onze lokale adviseurs bij mensen thuis en helpen zij met de bank-zaken. Ook bieden wij hulp bij online bankieren. Zo geven we regelmatig workshops online bankieren. Onze klan-ten waarderen dit zeer'. Kijk eens op rabobank.nl/toegankelijkheid/samen-bankieren of stel jouw vraag tele-fonisch via: (088) 722 66 00. Meer info over de workshops vind je op: rabo.nl/gz/onlinebankieren
Betrokken en actief in Vallei en Rijn
Zoals Ellen Verhoeven eerder aangaf, is Rabobank meer dan alleen een stenen gebouw. De medewerkers maken Rabobank. Zij zijn in de regio op meer-dere fronten actief namens de bank. Ellen: 'We ontmoeten onze klanten en leden ook in diverse ondernemersnet-werken, bij events, langs de lijn en bij maatschappelijke projecten waarbij Rabobank betrokken is. Dat blijven we doen in Vallei en Rijn. Als co?peratieve bank geven we elk jaar een deel van onze winst terug aan de samenleving door lokale verenigingen en stichtingen te ondersteunen'.
Verdient jouw project ook onze bijdrage? Doe dan gerust een aanvraag. Kijk maar eens op: rabobank.nl/vr onder het kopje 'Onze co?peratieve bijdrage'. Zo blijven we de regio Vallei en Rijn ondersteunen via onze jaarlijkse Rabo ClubSupport Stemcampagne (jaarlijks) ?n doorlopend met ons Rabo Co?peratief Stimuleringsfonds.
nummer 6 | December 2025 | Vallei Business









