Jet Verzendt: een frisse wind door het logistieke land

Magazines | Vallei Business nr 3 2014

E en frisse wind door het logistieke land

Jet Verzendt:

Jet Verzendt bestaat sinds drie jaar en is ontstaan door de explosieve groei van pakketverzendingen. “Het was echt een vraag uit de markt.” legt directeur Jettie van Mourik uit. “We merkten dat veel bedrijven, en dan met name webshops, heel goed zijn in het verkopen van producten. Maar het logistieke proces aan de achterkant vinden ze lastig om goed in te richten. En juist aan die kant ligt onze kracht.” Waar het bedrijf in 2011 begon met twintig trouwe klanten, zijn ze nu uitgegroeid tot een succesvolle onderneming met gemiddeld vijf nieuwe klantaanmeldingen per week.

Maak verzenden makkelijk

Het is een gegeven dat het verzenden van pakketten tegenwoordig iets alledaags is. Zowel voor bedrijven als particulieren. Jettie: “Om het verzenden zo makkelijk mogelijk te maken bieden we een totaalpakket. Al je zendingen worden geaccepteerd. Grote pakketten, zware pakketten, pallets, pakketten met spoed of naar een ver land; geen probleem voor Jet Verzendt. Daarbij is de klantenservice een belangrijke peiler, omdat we daarmee een extra toegevoegde waarde kunnen bieden. Korte lijnen, snelle reacties en meedenken met de klant zijn een must.” Het concept van Jet Verzendt is extra sterk in Midden-Nederland, al zien we de vraag landelijk toenemen. “Door de nauwe samenwerking met beste vervoerders in de regio zijn we in staat om flexibel om te gaan met bijvoorbeeld het afhalen van klanten.”

Extra services

Jettie vertelt dat online verzendingen echt een groeimarkt is. “We zitten midden in een dynamische markt waar van alles gebeurt. Wist je dat 85% van de ontvangers graag wil weten hoe laat een pakket geleverd wordt? En dat 62% van de bedrijven na 16.00 afgehaald wil worden? Daar spelen we op in. We kijken naar de behoeftes van onze klanten en wat onze vervoerders bieden om daaraan te voldoen. Wij zetten de allerbeste logistieke netwerken in en daar gooien we de extra services van Jet Verzendt overheen. We doen er nog een schepje bovenop. Zo hebben we bijvoorbeeld speciale routes gemaakt die de bedrijven ná 16.00 uur afhalen. Zo kunnen zij de hele dag hun product verkopen en wordt het de volgende dag al bij de ontvanger bezorgd. Naast de late afhaalroute bieden we ook mogelijkheden voor het opslaan en verpakken van voorraad. Voor bedrijven geen core business, voor ons bekend terrein.”

Scherpe prijzen

Door klant te worden bij Jet profiteer je meteen van schaalvoordelen als het gaat om verzendtarieven. Zo krijgen startende en middelgrote webshops de kans om te concurreren met de grote bekende web-shops.

IT-platform

Feitelijk zou je kunnen zeggen dat Jet Verzendt een logistiek intermediair is. “Maar dan een intermediair met een specifieke toegevoegde waarde, namelijk die extra klantenservice en IT-kennis. En dat stukje IT-kennis is in ons geval redelijk uniek. Wij hebben een platform ontwikkeld waarmee de klant alle soorten zendingen (pallets, wereldwijd, Europees) kan boeken. De klant hoeft dus geen verschillende vervoerders meer in te zetten. Ze worden klant bij Jet en Jet regelt de rest. Zij boeken de zending via het platform en deze wordt direct doorgezet naar de juiste vervoerder. En het is natuurlijk mooi om te horen dat onze klanten daar blij van worden.”

Jet Verzendt

Kazemat 4

3905 NR Veenendaal

T: 0318-513813

I: www.jetverzendt.nl

E: info@jetverzendt.nl

Wij zetten de allerbeste logistieke netwerken in en daar gooien we de extra services van Jet Verzendt overheen.

MKB Innovatie Top 100

Onlangs maakte de Kamer van Koophandel de 100 meest innovatieve bedrijven van Nederland dit jaar bekend. Een van de bedrijven is Jet Verzendt. Onder de noemer 'Gebruiksvriendelijk online boekingssysteem voor alle logistieke diensten' debuteert Jet Verzendt in de lijst. Uit recent onderzoek van de Kamer van Koophandel onder de bedrijven die in de afgelopen 8 jaar in de Top 100 stonden, blijkt dat innovatie zorgt voor groei. Alle Top 100 bedrijven zagen hun winst toenemen, namen extra personeel aan en werden internationaal actiever. Hierdoor is een plek in de Top 100 een goede graadmeter voor succes gebleken.

Jet Verzendt biedt voor iedere zending een oplossing op maat. En dat wereldwijd. Dagelijks zorgt het bedrijf dat duizenden zendingen op de juiste bestemming aankomen. Ze biedt bedrijven een totaalpakket; elke zending wordt geaccepteerd ondanks grootte of gewicht. Plaats daar bovenop de extra services zoals een late afhaal, warehousing en scherpe prijzen en je praat over Jet Verzendt. Zoals het bedrijf het zelf zegt: jij verzint 't, Jet verzendt 't.

Jet Verzendt bestaat sinds drie jaar en is ontstaan door de explosieve groei van pakketverzendingen. “Het was echt een vraag uit de markt.” legt directeur Jettie van Mourik uit. “We merkten dat veel bedrijven, en dan met name webshops, heel goed zijn in het verkopen van producten. Maar het logistieke proces aan de achterkant vinden ze lastig om goed in te richten. En juist aan die kant ligt onze kracht.” Waar het bedrijf in 2011 begon met twintig trouwe klanten, zijn ze nu uitgegroeid tot een succesvolle onderneming met gemiddeld vijf nieuwe klantaanmeldingen per week.

Maak verzenden makkelijk

Het is een gegeven dat het verzenden van pakketten tegenwoordig iets alledaags is. Zowel voor bedrijven als particulieren. Jettie: “Om het verzenden zo makkelijk mogelijk te maken bieden we een totaalpakket. Al je zendingen worden geaccepteerd. Grote pakketten, zware pakketten, pallets, pakketten met spoed of naar een ver land; geen probleem voor Jet Verzendt. Daarbij is de klantenservice een belangrijke peiler, omdat we daarmee een extra toegevoegde waarde kunnen bieden. Korte lijnen, snelle reacties en meedenken met de klant zijn een must.” Het concept van Jet Verzendt is extra sterk in Midden-Nederland, al zien we de vraag landelijk toenemen. “Door de nauwe samenwerking met beste vervoerders in de regio zijn we in staat om flexibel om te gaan met bijvoorbeeld het afhalen van klanten.”

Extra services

Jettie vertelt dat online verzendingen echt een groeimarkt is. “We zitten midden in een dynamische markt waar van alles gebeurt. Wist je dat 85% van de ontvangers graag wil weten hoe laat een pakket geleverd wordt? En dat 62% van de bedrijven na 16.00 afgehaald wil worden? Daar spelen we op in. We kijken naar de behoeftes van onze klanten en wat onze vervoerders bieden om daaraan te voldoen. Wij zetten de allerbeste logistieke netwerken in en daar gooien we de extra services van Jet Verzendt overheen. We doen er nog een schepje bovenop. Zo hebben we bijvoorbeeld speciale routes gemaakt die de bedrijven ná 16.00 uur afhalen. Zo kunnen zij de hele dag hun product verkopen en wordt het de volgende dag al bij de ontvanger bezorgd. Naast de late afhaalroute bieden we ook mogelijkheden voor het opslaan en verpakken van voorraad. Voor bedrijven geen core business, voor ons bekend terrein.”

Scherpe prijzen

Door klant te worden bij Jet profiteer je meteen van schaalvoordelen als het gaat om verzendtarieven. Zo krijgen startende en middelgrote webshops de kans om te concurreren met de grote bekende web-shops.

IT-platform

Feitelijk zou je kunnen zeggen dat Jet Verzendt een logistiek intermediair is. “Maar dan een intermediair met een specifieke toegevoegde waarde, namelijk die extra klantenservice en IT-kennis. En dat stukje IT-kennis is in ons geval redelijk uniek. Wij hebben een platform ontwikkeld waarmee de klant alle soorten zendingen (pallets, wereldwijd, Europees) kan boeken. De klant hoeft dus geen verschillende vervoerders meer in te zetten. Ze worden klant bij Jet en Jet regelt de rest. Zij boeken de zending via het platform en deze wordt direct doorgezet naar de juiste vervoerder. En het is natuurlijk mooi om te horen dat onze klanten daar blij van worden.”

Jet Verzendt

Kazemat 4

3905 NR Veenendaal

T: 0318-513813

I: www.jetverzendt.nl

E: info@jetverzendt.nl