Dozmic Beveiliging

Verschenen in Vallei Business nummer 3 2025

Menselijke maat maakt het verschil bij Dozmic Beveiliging

'Wij zijn het eerste gezicht'

Wanneer je binnen je personeelsbestand de menselijke maat hanteert, plukken je klanten daar de vruchten van. Die wijsheid vormt het fundament van Dozmic Beveiliging. "Alleen met loyale medewerkers kun je de kwaliteit garanderen die wij nastreven", zegt eigenaar Wouter Djokic. "We willen dat mensen met plezier voor ons werken, want beveiliging heeft tegenwoordig steeds meer het karakter van hospitality."

De positieve energie straalt ervan af bij Djokic, een jonge ondernemer van 29 met toch al elf jaar ervaring in de beveiliging en een internationale achtergrond als profbokser. "Topsport vraagt om discipline en dat zet ik nu door in mijn bedrijf, door een constante focus op kwaliteit en mogelijkheden tot verbetering te leggen. Niet met de pet ernaar gooien en denken 'massa is kassa'. Dat begint al intern, door onze medewerkers oprechte aandacht te geven en ze niet als een nummer te zien. Elke maand voeren we gesprekken met hen en organiseren we een teambuildingsactiviteit in de boksschool van mijn vader, waar ze in een sociale sfeer leren om een goede balans in hun zelfvertrouwen te vinden. Als iemand in het priveleven ergens tegenaan loopt, staat een speciaal daarvoor aangestelde manager klaar om te helpen." Dozmic Beveiliging (gevestigd in Ede) bestaat pas tweeenhalf jaar, maar heeft inmiddels 37 mensen in vaste dienst. "Het kost ons niet veel moeite om aan nieuwe medewerkers te komen. We zorgen goed voor ze en proberen flexibel met ze mee te denken als we ze inplannen. Het personeel is echt het goud van mijn bedrijf. Ik zie hoe de mensen door het vuur gaan voor elkaar en voor de zaak. Een en al loyaliteit."

Alles draait om mensen

Elke onderneming zou zich dit moeten realiseren, maar voor Dozmic Beveiliging vormt het nog meer een speerpunt. In het werkveld van Djokic en zijn gemotiveerde team draait namelijk alles om mensen. "In grote lijnen leggen we ons toe op drie takken van sport, namelijk zorg-, object- en evenementbeveiliging. Op kleinere schaal komt daar persoonsbeveiliging bij. Wij leveren diensten, niet zozeer systemen, hoewel we ter ondersteuning bijvoorbeeld wel camera's kunnen ophangen op een evenement. Met elke nieuwe klant gaan we face to face in gesprek om de behoeften in kaart te brengen. 'Waar loop je tegenaan? Wat voor soort mensen zoek je?' Iemand met een charismatisch voorkomen of juist meer het type gastheer of gastvrouw? Wat verwacht je van ons?'

Communicatie vinden wij ontzettend belangrijk, ook vanaf het moment dat we met elkaar in zee gaan. In dit vak hoort daar in ieder geval een snelle reactie bij wanneer de klant een vraag of een pro-bleem heeft. Als er spoed bij is, kunnen we binnen een uur een beveiliger ter plaatse laten arriveren. Verder mogen onze opdrachtgevers altijd op een duidelijke rapportage rekenen; ook een vorm van strakke communicatie."

Andere taken oppakken

Dozmic Beveiliging erkent het belang van hospitality in het vakgebied. "Vaak zijn wij het eerste gezicht dat mensen zien, daarom hechten we veel waarde aan klantvriendelijkheid richting de bezoekers die passeren. Soms beschouwen ze onze collega's als medewerkers van de opdrachtgever en stellen ze hen inhoudelijke vragen, waarna ze netjes doorverwezen worden naar de juiste persoon of afdeling. De loyaliteit van ons personeel zie je terug in de spontane bereidheid om ook andere taken op te pakken. Even wat dingen in de prullenbak gooien, het ontbijt klaarzetten voor daklozen in een opvang, het gesprek aangaan wanneer een situatie tussen twee mensen uit de hand dreigt te lopen. Wanneer we tijdens festivals toegangscontroles uitvoeren, spreken we bezoekers in de vragende vorm aan: 'Mogen we even in je - of uw - tas kijken?' Dat komt veel prettiger over. Tijdens evenementen laten we onze medewerkers rouleren, want door afwisseling blijven ze fit, alert en betrokken. Op alle fronten besteden we aandacht aan klantvriendelijkheid, wat je terugziet in reviews met vijf sterren. De basis daarvan ligt in de loyaliteit die we binnen ons team hebben gecreeerd."

Meer informatie: www.dozmic.nl

Tekst: Aart van der Haagen Fotografie: Annemarie Bakker

 

Op de hoogte blijven van onze updates?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven
Vallei Business is een uitgave van Van Munster Media