De koffieautomaat als ontmoetingsplaats

Verschenen in Vallei Business nr 4 2013

De koffieautomaat als ontmoetingsplaats

‘Eerst koffie’. Het is de slogan van Fortune; een opmerking regelmatig wordt gemaakt bij aanvang van een afspraak of vergadering.

Jan Veenbrink, directeur van Fortune hot drinks regio Wageningen , weet als geen ander hoe belangrijk koffie is binnen een bedrijf. “Vroeger had ieder dorp een waterput. Daar kwamen de inwoners samen en werden beslissingen genomen.” Die waterputten zijn inmiddels vervangen door koffieautomaten. Binnen een bedrijf is de machine een centraal middelpunt. Veenbrink: “Daar worden informele zaken besproken die de mensen bezig houden. Ideeën komen tot leven.”

Koffieproject

Koffie verbindt mensen en organisaties. Koffie helpt bij het bouwen aan relaties. Op de Nederlandse werkvloer, maar ook in het verre Afrikaanse Oeganda. “We sponsoren er een koffieproject waarbij tweehonderd, door aids getroffen gezinnen, elk driehonderd koffieplanten hebben ontvangen. Die gezinnen worden begeleid bij de grondbewerking, het planten en de scholing. Twee oogsten per jaar zijn voldoende voor een basisinkomen.” Onlangs is Jan Veenbrink zelf met een aantal Fortune collega’s naar Oeganda geweest om de ontwikkelingen in de provincie Rakai met eigen ogen te zien.

Lekkere koffie en goede service

Fortune regio Wageningen levert al tien jaar koffieautomaten aan bedrijven, verenigingen en scholen. Veenbrink: “Er zijn wel meer leveranciers in Nederland, maar wat ons van anderen onderscheidt is de één-op-één-relatie met onze klanten. Eén vast aanspreekpunt voor verkoop, onderhoud en de levering van ingrediënten. Doordat elke medewerker werkzaam is in zijn eigen omgeving is hij nooit meer dan twintig kilometer van zijn klanten weg.” Service aanvragen kunnen op die manier snel verwerkt worden en de klanten worden op een persoonlijke manier geholpen. Daarnaast plaatst Fortune desgewenst bij bedrijven een koffieautomaat op proef. Zodat men eerst kan proeven en uitproberen, voor de automaat wordt aanschaft. De klant kan ook een kijkje komen nemen in de showroom en verschillende automaten naast elkaar bekijken en uitproberen.

Promotiewagen

De Fortune franchiseformule heeft een promotiewagen ontwikkeld; klaar om de weg op te gaan. De wagen is gemaakt in de vorm van de Fortune koffiebeker. Vanuit de wagen wordt koffie geschonken, bijvoorbeeld tijdens beurzen en bedrijfsevenementen.

Heeft u hem al gespot? Zo niet dan zult u deze promotiewagen zeker tegen gaan komen. Fortune gaat dit unieke promotiemiddel in zetten voor regionale beurzen en business to business evenementen. Bij de promotiewagen kunnen belangstellenden verschillende koffieautomaten uitproberen en natuurlijk kan er Fortune koffie worden geproefd in verschillende smaakvarianten.

Heeft u een zakelijk evenement? Neem dan contact op om de mogelijkheden van een demonstratie van de promotiewagen te bespreken.

Fortune hot drinks regio Wageningen BV

De Smalle Zijde 17, 3903 LM Veenendaal,

Tel. 0318 – 50 40 19, wageningen@fortune.nl,

www.fortune.nl

vallei business | nummer 4 | september 2013

Profiel

Op de hoogte blijven van onze updates?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven

Vallei Business nr 4 2013

Groeien in bestaande en nieuwe markten 'Wees in communicatie en reclame nuchter en eerlijk'Alarmbellen op de arbeidsmarktZZP Valley trapt in Barneveld af met bruisend event Tien redenen om je bedrijf te digitaliserenAatop Personeelsintermediair helpt u aan goede professionalsGrip op de bedrijfsvoering'Een bewust visitekaartje van uw MVO-beleid'Een kerstpakket is geen verworven rechtEen botoxbon voor kerst?Allergeenvrije kruiden maken smaakvol eten toegankelijk"Wat doet Barneveld beter?"Treed binnen in de wereld van bewezen koffiekwaliteitVMS in een nieuw veel belovend jasje: Jet VerzendtDe StellingKennismanagement, vooral een kwestie van willen delen!?De koffieautomaat als ontmoetingsplaatsDe Verbinding tussen mens en werkCoverstory: Groeien in bestaande en nieuwe marktenForum Marketing & CommunicatieServicerubriekAlarmbellen op de arbeidsmarktZZP ValleyGrip op de bedrijfsvoeringKoffie volgens Peeze: ‘Een bewust visitekaartje van uw MVO-beleid’ToplocatiesMensgerichte marketing uit VeenendaalEen kerstpakket is geen verworven rechtTrends kerstpakketten 2013: een botoxbon voor kerst?Van Mourik Transport: Maatschappelijk Verantwoord VervoerenCarwash & Co: al jaren een begrip in de ValleiDutch Spices: food for everybodyFoodValley Regiotoer 2013“Wat doet Barneveld beter?”Coffee@work: treed binnen in de wereld van bewezen koffiekwaliteitVMS in een nieuw veel belovend jasje: Jet VerzendtKennismanagement, vooral een kwestie van willen delen!?Klein Wittenoord: de Verbinding tussen mens en werk
Vallei Business is een uitgave van Van Munster Media