Ben Smeenk over zakelijk retail financieren bij Rabobank Vallei en Rijn

Magazines | Vallei Business nr 1 2015

Het economisch herstel is ingezet. De consumentenbestedingen stijgen licht. Om bedrijven in het mkb te stimuleren heeft de Rabobank een tool ontwikkeld waardoor ondernemers die klant zijn bij de bank zelf een aanvraag kunnen indienen en sneller weten of een verzoek goedgekeurd is. “De persoonlijke touch blijft. Want nog altijd maakt een adviesgesprek een belangrijk onderdeel uit van het traject.” Vallei Business sprak met Ben Smeenk, directeur Bedrijven bij Rabobank Vallei en Rijn.

Ben Smeenk over zakelijk retail financieren bij Rabobank Vallei en Rijn

Online aangevraagd, persoonlijk besproken

Eenvoudig

Ben spreekt veel ondernemers in de netwerken en bij bedrijfsbezoeken. “Wat mij vooral opvalt, is dat er volop energie, creativiteit en ondernemerschap in deze Food Valley-regio zit. Ondernemers willen verantwoord investeren, maar denken dan vaak dat het een lastig en omslachtig traject is. Onze online financieringstool laat zien dat het eenvoudig kan en dat je als klant snel uitsluitsel hebt. Dat is wat je als ondernemer wilt.

Online én een gesprek

Voor een krediet en / of een bedrijfslening vanaf € 5.000 tot € 1 miljoen kunnen klanten van de Rabobank hun financieringsaanvraag online voorbereiden. En als klanten al een financiering bij de Rabobank hebben, kunnen ze aanvullende financiering online aanvragen tot € 1 miljoen. Ben: “Een online aanvraag kunnen wij sneller behandelen, omdat we alle benodigde gegevens dan ook hebben. Zo krijg je eerder duidelijkheid over je financieringsmogelijkheden.” Gaat dan alles onpersoonlijk via de pc of laptop? Ben is daarin heel duidelijk: “Nog altijd hebben we na je aanvraag een gesprek met jou als ondernemer. Persoonlijk contact vinden we namelijk heel belangrijk.”

Hoe de financieringstool in z’n werk gaat, laten we zien in een paar stappen

1. Online aanvragen, daarna afspraak plannen

Ben vertelt hoe het werkt: “Voor het online aanvragen van een financiering hebben wij een aantal gegevens nodig. Deze gegevens kun je aanleveren via rabobank.nl/bedrijven, door daar enkele stappen te doorlopen. Zodra we de gegevens binnen hebben, nemen we de eerstvolgende werkdag contact met je op om een afspraak in te plannen.”

2. Gesprek bij de bank

Inderdaad is een persoonlijk gesprek onlosmakelijk hieraan verbonden. “We willen ondernemers ook in de ogen kijken en horen over hun plannen in een gesprek. Vervolgens kijken we samen naar de gegevens die online zijn ingevuld. Met de ingevulde gegevens kunnen wij de ondernemer persoonlijk informeren over de financieringsmogelijkheden, passend bij zijn of haar behoeften.”

3. Financieringsduidelijkheid

Tijdens het persoonlijke gesprek wordt een afspraak gemaakt wanneer we contact opnemen. De bedrijvenadviseurs willen snel laten weten of de financieringsaanvraag al dan niet is goedgekeurd.

4. Financiering beschikbaar

“Is de financieringsaanvraag goedgekeurd? Dan wordt de financiering beschikbaar gesteld. Wanneer dit precies is, hangt af van de afspraken die je daarover hebt gemaakt met onze adviseur. Tijdens het persoonlijk gesprek heb je samen met de adviseur een datum afgesproken waarop jouw financiering beschikbaar komt.”

Enthousiast

Steeds meer zakelijke klanten van Rabobank Vallei en Rijn die een financieringsbehoefte hebben, maken gebruik van deze nieuwe online tool. En met succes. Ben Smeenk: “Tientallen aanvragen hebben we reeds op deze manier behandeld en goedgekeurd. We merken dat ondernemers ook enthousiast zijn over de snelle werkwijze.ˮ

Meer weten?

Kijk bij ‘Financieren’ op rabobank.nl/bedrijven of bel

een van de adviseurs van de Bedrijvendesk van

Rabobank Vallei en Rijn, telefoonnummer

(0318) 660 664.

‘De persoonlijke touch blijft”, aldus Ben Smeenk.

delen:
Algemene voorwaarden | privacy statement Hosted by