Vijf mythes over internetmarketing
Vijf mythes over
internetmarketing
1. Je bereikt miljoenen gebruikers
Het feit dat een bedrijf een site heeft, wil niet zeggen dat hij ook veel gebruikers bereikt. Miljoenen mensen op deze planeet zijn in staat om internet te gebruiken, maar dat wil niet zeggen dat ze dan ook gelijk op specifieke bedrijfssites terecht komen. Een site moet worden gepromoot via forums, blogs, advertenties, banners,
e-mails en links op andere websites. Vergeet ook niet om het adres van de site in alle uitingen van het bedrijf te zetten, zoals in de huisstijl van brieven en facturen, op visitekaartjes, onder iedere
e-mail, etc.
2. Aan een website heb je geen omkijken
Een site moet onderhouden worden en het liefst zo actueel mogelijk zijn. Niets is voor een gebruiker zoââ¬â¢n afknapper om op een pagina te komen die al meer dan twee jaar oud is. Blijf de site onderhouden en vernieuwen en breng naar buiten dat er regelmatig nieuwe dingen op de site te vinden zijn. Zo komen bezoekers regelmatig terug.
3. Hits = visits
Een groot aantal hits suggereert dat er ook een groot aantal bezoekers op de site is geweest. Toch is dat vaak alles behalve waar; het aantal hits en het aantal menselijke bezoekers kan enorm verschillen.
4. Hoe meer plaatjes, hoe beter
Een website moet vooral makkelijk bereikbaar zijn en snel de juiste informatie laden. Teveel graphics en fotoââ¬â¢s maken een site traag en niet alle gebruikers maken gebruik van een browser die alles goed kan weergeven. Zorg dus dat de webpages niet te groot zijn en snel kunnen laden. Het verdient ook de aanbeveling om een ââ¬Ëtekst onlyââ¬â¢ optie aan de site toe te voegen. Laat gebruikers weten hoe groot fotoââ¬â¢s zijn zodat ze eventueel zelf kunnen kiezen of ze deze geladen willen hebben.
5. Portals trekken meer bezoekers
Waar er veel linkjes en banners van verschillende sites bij elkaar staan, bestaat de kans dat het overzicht verloren gaat. Het is ook niet waar dat er dankzij een portal meer bezoekers op de site komen omdat de portal meer internetgebruikers trekt. Het is makkelijk voor de gebruiker om via portals snel van de ene site naar de andere te hoppen, maar veel bedrijven willen liever personen die goed geïnformeerd willen worden en daardoor op de site blijven.
internetmarketing
Vallei Business
Bedrijfshuisvesting/onderhoud
Financieel Advies
Reclame
Service Rubriek
Office
Locaties
Autodealers
Diversen
Juristen
Ontvang nu ruim â⬠14 korting op het reguliere abonneetarief: u betaalt slecht
â⬠25 (ex btw) in plaats van â⬠39. U ontvangt naast vakinformatie vele voordelen. Abonneer u nu op uw regioblad Vallei Business!
Abonnee voordelen:
- 6 maal per jaar uw eigen regionale B2B-blad, inclusief de aparte stedenspecials.
- Vakinformatie over de regio en het ondernemerschap
- Actueel nieuws op www.valleibusiness.nl
- 12 maal per jaar uw eigen digitale nieuwsbrief
- Extra korting op lezersaanbiedingen
- Gratis gebruik van de Vallei Business vacatureservice
- Gratis vermelding bedrijvengids www.valleibusiness.nl
- Een korting van â⬠100 op een uitgebreide vermelding in de bedrijvengids; abonnees betalen â⬠95 voor een heel jaar i.p.v. â⬠195
- Abonnees ontvangen ook 15% abonneekorting op andere tijdschriften van de uitgeverij: Porsche Scene Live, Great British Cars, AV&Entertainment, Meeting Magazine, Office Magazine, Rivierenland Business,
Noord Limburg Business, Oost-Gelderland Business, body LIFE Benelux.
Indien u geïnteresseerd bent in een abonnement, kunt u dit vermelden op bijgevoegde antwoordkaart of bel direct onze klantenservice: 024 3738505 (elke werkdag bereikbaar tussen 9.00 uur en 12.00 uur).
Uniek in Nederland: gratis vacatureservice voor abonnees. Vallei Business
start in maart/april met een vacatureservice, waarop alle vacatures in de regio geplaatst
kunnen worden tegen lage tarieven. Abonnees kunnen hier gratis gebruik van maken
Vallei Business abonnee
aanbieding
Ontvang nu ruim ââ¬14 korting
op het reguliere abonneetarief:
u betaalt slecht ââ¬25 (ex btw)
in plaats van ââ¬39
U ontvangt naast
vakinformatie vele
voordelen