Markinno, niet zomaar ’n reclamebureau

Magazines | Vallei Business nr 2 2011

Markinno:

Niet zomaar ’n

reclamebureau

Bedrijven willen zich onderscheidend profileren. Anno 2011 zijn de communicatiemogelijkheden daarvoor groter dan ooit. Juist daarom verdient het aanbeveling om een vakkundig reclamebureau in te schakelen. Markinno is zo’n bureau. Het is verrassend, innovatief, nét even anders. Naast deze creativiteit staat Markinno ook voor ondernemerschap, effectiviteit, snelheid en een pragmatische insteek. ‘Onze ontwerpen moeten er niet alleen goed uitzien, maar ook resultaten boeken!’

Digitale marketingstrategieën zijn hot. En de ontwikkelingen volgen elkaar in moordend tempo op. Markinno-eigenaar Corné Eshuis: “Wij volgen al deze ontwikkelingen nauwgezet. Maar niet alle ontwikkelingen zijn voor alle bedrijven geschikt. Daarom bekijken wij per bedrijf met welke middelen wij het bedrijf goed (of nog beter) in de markt kunnen zetten.”

Eigentijdse innovaties

Markinno doet ‘alleen maar leuke projecten’, aldus een enthousiaste Eshuis. “Wij zetten producten in de markt, verzorgen de citymarketing voor verschillende gemeentes, bouwen iPads in taxi’s, brengen iPads naast ziekenhuisbedden aan, enzovoort.”

Tachtig procent van de Markinno-activiteiten betreft online ontwikkelingen. “Wij doen veel aan webdesign. Het betreft dan hoofdzakelijk het vernieuwen of uitbreiden van bestaande sites rondom bepaalde acties. Ook is er een grote vraag naar apps, die vaak goed in te zetten zijn binnen een marketingstrategie. Daarnaast zijn wij ook wel offline actief, maar dat is dan meestal in combinatie met digitale acties.”

Plezier spat eraf

Al deze werkzaamheden verzet Markinno met een vast team van 8 buitenlandse programmeurs, naast 2 programmeurs en 4 vormgevers in Nederland. Een opvallende selectie. Maar hierachter schuilt een uitgekiende visie. Eshuis: “Onze senior programmeurs in Roemenië doen het echte technische gedeelte. Ik heb deze groep bewust gescheiden van de freelance vormgevers, omdat ik weet dat dit heel verschillende types zijn. Vormgevers en programmeurs verstaan elkaar maar moeilijk als het op het ontwikkelen van een totaalconcept aan komt. Maar ze moeten gewoon doen waar ze goed in zijn, want ze hebben ieder in hun eigen vak een specialisme.”

Door met ‘vaste’ freelancers samen te werken, kunnen altijd de geschikte personen worden gekozen voor een bepaalde klus. Eshuis: “Ik weet waar ontwerpers goed in zijn en welke klussen ze leuk vinden. Dat is een verschil met andere kantoren: daar moet een vormgever iets ontwerpen, of hij het nu leuk vindt of niet. Ik geef freelancers altijd een klus die ze leuk vinden en dat is in het resultaat terug te zien.”

Van alle markten thuis

De opdrachten die bij Markinno binnenkomen, zijn divers. “Dankzij onze flexibele manier van werken, kunnen wij ons in alle markten positioneren. Ik ben zelf een vakidioot die verstand heeft van de inhoudelijke en technische kanten van het marketingvak. En tegelijk ben ikzelf ook ondernemer, dus ik denk ook als ondernemer mee en zoek naar de gaten in de markt. Daarom kunnen wij op alle vlakken meedenken”, licht Eshuis toe. “Blijkbaar waarderen bedrijven dit, want ook ondanks de crisis groeit het aantal klanten wekelijks.”

Welkom!

Wilt u ook een sterkere marktpositie? Of wilt u meer rendement? Of een grotere naamsbekendheid misschien? Bel of mail dan gerust voor ’n afspraak met Markinno: onze deur staat altijd voor u open.

Markinno, Klinkenbergerweg 30

6711 MK EDE, Telefoon: 0318 - 200 211

E-mail: info@markinno.nl

Digitale marketingstrategieën zijn hot. En de ontwikkelingen volgen elkaar in moordend tempo op. Markinno-eigenaar Corné Eshuis: “Wij volgen al deze ontwikkelingen nauwgezet. Maar niet alle ontwikkelingen zijn voor alle bedrijven geschikt. Daarom bekijken wij per bedrijf met welke middelen wij het bedrijf goed (of nog beter) in de markt kunnen zetten.”

Eigentijdse innovaties

Markinno doet ‘alleen maar leuke projecten’, aldus een enthousiaste Eshuis. “Wij zetten producten in de markt, verzorgen de citymarketing voor verschillende gemeentes, bouwen iPads in taxi’s, brengen iPads naast ziekenhuisbedden aan, enzovoort.”

Tachtig procent van de Markinno-activiteiten betreft online ontwikkelingen. “Wij doen veel aan webdesign. Het betreft dan hoofdzakelijk het vernieuwen of uitbreiden van bestaande sites rondom bepaalde acties. Ook is er een grote vraag naar apps, die vaak goed in te zetten zijn binnen een marketingstrategie. Daarnaast zijn wij ook wel offline actief, maar dat is dan meestal in combinatie met digitale acties.”

Plezier spat eraf

Al deze werkzaamheden verzet Markinno met een vast team van 8 buitenlandse programmeurs, naast 2 programmeurs en 4 vormgevers in Nederland. Een opvallende selectie. Maar hierachter schuilt een uitgekiende visie. Eshuis: “Onze senior programmeurs in Roemenië doen het echte technische gedeelte. Ik heb deze groep bewust gescheiden van de freelance vormgevers, omdat ik weet dat dit heel verschillende types zijn. Vormgevers en programmeurs verstaan elkaar maar moeilijk als het op het ontwikkelen van een totaalconcept aan komt. Maar ze moeten gewoon doen waar ze goed in zijn, want ze hebben ieder in hun eigen vak een specialisme.”

Door met ‘vaste’ freelancers samen te werken, kunnen altijd de geschikte personen worden gekozen voor een bepaalde klus. Eshuis: “Ik weet waar ontwerpers goed in zijn en welke klussen ze leuk vinden. Dat is een verschil met andere kantoren: daar moet een vormgever iets ontwerpen, of hij het nu leuk vindt of niet. Ik geef freelancers altijd een klus die ze leuk vinden en dat is in het resultaat terug te zien.”

Van alle markten thuis

De opdrachten die bij Markinno binnenkomen, zijn divers. “Dankzij onze flexibele manier van werken, kunnen wij ons in alle markten positioneren. Ik ben zelf een vakidioot die verstand heeft van de inhoudelijke en technische kanten van het marketingvak. En tegelijk ben ikzelf ook ondernemer, dus ik denk ook als ondernemer mee en zoek naar de gaten in de markt. Daarom kunnen wij op alle vlakken meedenken”, licht Eshuis toe. “Blijkbaar waarderen bedrijven dit, want ook ondanks de crisis groeit het aantal klanten wekelijks.”

Welkom!

Wilt u ook een sterkere marktpositie? Of wilt u meer rendement? Of een grotere naamsbekendheid misschien? Bel of mail dan gerust voor ’n afspraak met Markinno: onze deur staat altijd voor u open.

Markinno, Klinkenbergerweg 30

6711 MK EDE, Telefoon: 0318 - 200 211

E-mail: info@markinno.nl

delen:
Algemene voorwaarden | privacy statement