HRM
All Sports Resort Maurik
De ultieme locatie voor een onvergetelijk evenement
Als het gaat om bedrijfsevenementen zijn er legio locaties voorhanden om te vergaderen, een teambuildingdag te organiseren of een bedrijfsfeest of training te geven. All Sports Resort Maurik heeft al deze faciliteiten in huis plus een hele hoop extra’s. De locatie bevindt zich namelijk op een door water en ruig terrein omgeven eiland, het Eiland van Maurik.
Of het nu gaat om een sportieve uitdaging met een hoge fun factor of een serieuze training, All Sports Resort Maurik heeft alles in huis voor een geslaagd evenement. “De mogelijkheden om te investeren in relaties en klant- en personeelsloyaliteit zijn bij ons haast onbeperktâ€, licht Raissa van der Zande, gastvrouw van All Sports Resort Maurik, toe. “Zeker in deze economisch wat mindere tijd is dat van onschatbare waarde.†De liefhebber van gemotoriseerde sporten kan er zijn hart ophalen en kan er voor kiezen om een parcours af te leggen met quads, jeeps of beach buggy’s. “De gemotoriseerde activiteiten zijn geschikt voor deelnemers van ieder niveauâ€, aldus Wim van Baal van All Sports Resort Maurik. Ook watersportliefhebbers kunnen er uitstekend terecht. Zo kan er met een Riva 63 over de Maurikse wateren gevaren worden en is de negen meter lange metalen partysloep ‘Bavaria’ om te toveren tot een drijvende feestlocatie. All Sports Resort Maurik is bovendien de organisator van de internationale Rib Rally.
All Sports Resort Maurik is onderdeel van het Van der Valk concern. Op culinair gebied is er dan ook van alles mogelijk. Bovendien is er een kroeg, een beachtent en zijn de verschillende, sfeervol ingerichte vergaderzalen uitermate geschikt voor feesten of congressen voor gezelschappen tot tweehonderd personen.
All Sports Resort Maurik
Eiland van Maurik 19,
4021 GG Maurik, T 0344-621191
I www.asrm.nl, E info@asrm.nl
Quiris Adviesgroep bv:
Mensen bewegen!
Ies van Hunnik, hoofd P&O Bartiméus: “Bartiméus zet zich in om de kwaliteit van leven van mensen die slechtziend of blind zijn te verbeteren, met persoonlijk advies, ondersteuning en kennisoverdracht. Op de locaties Doorn en Zeist wordt grote nieuwbouw gepleegd, wat interne functieverschuivingen met zich meebrengt. Vanuit de gedachte ‘de juiste medewerker op de juiste plaats’ hebben wij ons laten adviseren en ondersteunen door een professionele organisatie. Quiris werd ons aanbevolen door hun buren: K+V interim-management.
Quiris zit in Veenendaal, is makkelijk bereikbaar, spreekt duidelijke taal en is ook in aanpak dichtbij. Het team van Quiris heeft voor ons in korte tijd meer dan 100 assessments verricht en geeft in de vorm van coaching en training een belangrijke bijdrage aan de verdere ontwikkeling van onze mensen en de organisatie. Eén van de belangrijkste kwaliteiten van het bureau is dan ook de grote flexibiliteit: deskundig en pragmatisch, snel schakelen, snel kunnen inspelen op wijzigingen. Wij waarderen ook de korte lijnen en vaste contactpersonen bij Quiris. Het bureau levert deskundig werk. En dan bedoel ik niet alleen de dienstverlening op zich, maar ook de manier waarop ze die invullen. Een veranderproces als het onze roept altijd weerstand op bij de medewerkers. Quiris gaat daar deskundig, betrokken, zorgvuldig en empathisch mee om. En, hun slogan: Mensen bewegen! past ons als organisatie en mij als sportmens! Al met al is het echt een gezamenlijk project geworden: niet iets van Bartiméus of iets van Quiris, maar iets van ons samen.â€
Quiris Adviesgroep bv
Vendelier 71
3905 PD Veenendaal
www.quiris.nl
vallei business | nummer 2 | mei 2011
Landhuis De Scheleberg is het best bewaarde geheim van de gemeente. “Wie ons hotel, restaurant en conferentiecentrum eenmaal ontdekt heeft, komt met plezier weer terug.â€
De statige poort en lange oprijlaan doen status en exclusiviteit vermoeden maar wie de drempel van het prachtige Landhuis De Scheleberg overstapt, voelt vooral de huiselijke sfeer. Geen hoogpolig rood tapijt op de vloer of een statig ontvangst maar wel mooie met linnen gedekte tafels en een professionele maar persoonlijke benadering.
Wij zijn van alle markten thuis en deze locatie is uniek en is buitengewoon goed te gebruiken voor de zakelijke markt die in rust komt vergaderen. Door de zalen en de overnachtingsmogelijkheden in één van de acht hotelkamers of acht boskamers is Landhuis De Scheleberg een prima vergaderlocatie.
Mocht u na het lezen van deze informatie nog vragen hebben kunt u altijd contact met ons opnemen. Natuurlijk is het altijd mogelijk om een rondleiding of een vrijblijvende offerte te krijgen.
De Scheleberg,
info@landhuisdescheleberg.nl
www.landhuisdescheleberg.nl
Landhuis De Scheleberg
bedrijfsprofiel
BUSINESS SPECIAL
wageningen
2011
Gemeente Wageningen
Gemeente Wageningen
Innovatief ontwikkelen
De gemeente Wageningen profileert zich als City of Life Siences en Hart van de Regio Food Valley. Niet zo vreemd omdat de Wageningen UR vaak in één woord wordt genoemd met de gemeente. Innovatie en vooruitgang vormen de kern van het economisch gemeentelijk beleid.
Wethouder van Klimaat, Economie, Financiën en Cultuur Lex Hoefsloot ziet de economische ontwikkeling van Wageningen voor een groot deel parallel lopen met de universiteit. “We zijn partners in de ontwikkeling van de economie en spelen daarbij een belangrijke rol binnen de regio. Als we het aantal arbeidsplaatsen bekijken, dan is ongeveer één op de vijf direct gerelateerd aan de Wageningen UR. Van de huishoudens heeft ongeveer zeventig procent iets met de universiteit te maken.â€
De huidige samenwerking tussen gemeente en universiteit ontstond al in de jaren negentig toen de Wageningen UR zich wilde gaan concentreren op een campus en de gemeente zich ging profileren als Wageningen Kennisstad. Hoefsloot: “Daar zijn we natuurlijk in mee gegaan om dat te faciliteren. Duurzame ontwikkeling met het oog op de toekomst, zo zijn we als partners naar de mogelijkheden gaan kijken.â€
De noodzaak om de universiteit te concentreren op één plek en zo de ontwikkeling als kenniscentrum te bevorderen waren voor Wageningen duidelijk. Daarnaast moesten de gemeentelijke belangen niet uit het oog worden verloren. “Hiervoor waren de faculteiten en gebouwen verspreid over de stad, dat betekent ook dat je veel loop hebt van mensen die van de ene locatie naar de andere gingenâ€, zegt Hoefsloot. “Dat zou minder worden en daar zit de middenstand niet op te wachten. We hadden aanvankelijk
besloten dat de campus bijvoorbeeld geen woon-, winkel- en horecafuncties zou faciliteren. We wilden dat de binnenstad zijn
eigen karakter zou blijven houden die je als studentenstad nou eenmaal hebt.â€
Wereldkaart
De campus en de samenwerking zijn nu verder ontwikkeld: Wageningen heeft zich succesvol op de wereldkaart gezet als innovatieve gemeente. Het partnerschap bleek een succesvolle formule. Tevens neemt de Wageningen Campus een prominente positie in binnen de ambitie die er binnen de regio FoodValley is om deze regio binnen vijf jaar tot een van de Europese topspelers te maken op het gebied van voeding en duurzaamheid. Wil de Wageningen Campus in Nederland, maar ook internationaal toonaangevend blijven dan is het gewenst dat de Campus zich ontwikkelt tot een samenhangend gebied met accommodaties, faciliteiten en (studenten)huisvestings- mogelijkheden van een hoogwaardig voorzieningenniveau. “Nu, tien jaar later, gaan we kijken hoe alles is gelopen en of onze denkwijze destijds nog steeds actueel is. De komende maanden gaan we behalve met de universiteit tevens met alle Wageningse ondernemers (verenigd in het Wagenings Ondernemerscontact/WOC en de Stichting Ondernemersfonds Wageningen) in gesprek over de mogelijke effecten van dergelijke nieuwe ontwikkelingen rond de Campus op onze doelstelling van een vitale een aantrekkelijke binnenstad. Deze mag niet in het gedrang komen.â€
Over het resultaat van deze discussie valt nu nog niets over te zeggen, die discussie ronden we begin 2012 af. Samen met de Wageningen UR zijn we goed bezig met het uitdragen van Wageningen als belangrijk kenniscentrum in de voedseltechnologie. Wij zijn zelf natuurlijk niet bezig met innovatie, maar faciliteren en bevorderen het. De innovatie wordt gedaan door de universiteit en de bedrijven die eraan gerelateerd zijn.â€
Het merk Wageningen staat als een huis en wereldwijd is de gemeente bekend. Hoefsloot: “We hebben een ijzersterk merk als Wageningen. We zien dat we bijvoorbeeld de afgelopen drie jaar in verschillende EU rapporten nadrukkelijk worden genoemd als voorbeeld hoe je een goed kenniscluster ontwikkelt en promoot. Natuurlijk ligt dat niet allemaal bij de gemeente zelf, wij zijn er op de achtergrond bij betrokken, maar als je denkt aan voedsel en groen, dan denk je aan Wageningen.â€
Kennisintensieve
bedrijven
Binnen de regio Food Valley werkt Wageningen nauw samen met de omliggende gemeenten en de Stichting Food Valley. Volgens Hoefsloot is het uniek dat er tussen zoveel gemeenten zo goed wordt samengewerkt. “Iedere gemeente richt zich op de bedrijven die bij ze passen. Wij richten ons natuurlijk op innovatie en onderzoek, de kennisintensieve bedrijven. Natuurlijk zijn wij ook heel blij met onze ‘gewone’ lokale ondernemers die hier ook goed hun zaken kunnen doen. Maar de nieuwe bedrijven die zich hier ontwikkelen, zijn toch vaak verbonden met innovatie en research op food gebied. Bedrijven die zich bijvoorbeeld richten op transport en logistiek, verwijzen we door naar andere gemeenten in de regio die daar beter in kunnen faciliteren.â€
Naast de bedrijvigheid die de regio Food Valley samen aantrekt, spelen ook de geografische beperkingen een rol om goede partners te zijn van de buurgemeenten. “De ruimte is natuurlijk beperkt en we zijn allemaal erg trots op onze landschappen en de mooie omgevingâ€, zegt Hoefsloot. “We zitten hier zo mooi in de natuur. Voor onze inwoners en de toeristische industrie is hier een groot aanbod aan mogelijkheden. Dat willen we natuurlijk zo houden. Binnen die beperkte ruimte zullen we moeten samenwerken om dat unieke karakter te behouden.â€
Straatbeeld
Wageningen zal zich ook in de toekomst als kenniscluster blijven profileren. Samen met de overige gemeenten in de regio, de Stichting FoodValley en de Wageningen UR zal de gemeente nieuwe bedrijven gaan aantrekken van buiten de regio. Toch verwacht Hoefsloot niet dat er een samenklontering van bedrijventerreinen gaat ontstaan. “We groeien als gemeente heel rustig. We verwachten wel dat we uiteindelijk tot een inwonersaantal van ruim 40.000 zullen groeien, maar dat we aan elkaar gaan groeien, dat denk ik niet. De natuurlijke barrières zijn al groot en die landschappen willen we behouden. Maar ik denk ook dat het karakter van Wageningen heel anders is dan dat van andere steden in de omgeving, bijvoorbeeld Ede of Veenendaal. We zijn een internationale universiteitsstad met zo’n 160 verschillende nationaliteiten. Dat is gewoon een heel ander straatbeeld.â€
vallei business | nummer 2 | mei 2011
Wethouder van Klimaat, Economie, Financiën en Cultuur Lex Hoefsloot ziet de economische ontwikkeling van Wageningen voor een groot deel parallel lopen met de universiteit. “We zijn partners in de ontwikkeling van de economie en spelen daarbij een belangrijke rol binnen de regio. Als we het aantal arbeidsplaatsen bekijken, dan is ongeveer één op de vijf direct gerelateerd aan de Wageningen UR. Van de huishoudens heeft ongeveer zeventig procent iets met de universiteit te maken.â€
De huidige samenwerking tussen gemeente en universiteit ontstond al in de jaren negentig toen de Wageningen UR zich wilde gaan concentreren op een campus en de gemeente zich ging profileren als Wageningen Kennisstad. Hoefsloot: “Daar zijn we natuurlijk in mee gegaan om dat te faciliteren. Duurzame ontwikkeling met het oog op de toekomst, zo zijn we als partners naar de mogelijkheden gaan kijken.â€
De noodzaak om de universiteit te concentreren op één plek en zo de ontwikkeling als kenniscentrum te bevorderen waren voor Wageningen duidelijk. Daarnaast moesten de gemeentelijke belangen niet uit het oog worden verloren. “Hiervoor waren de faculteiten en gebouwen verspreid over de stad, dat betekent ook dat je veel loop hebt van mensen die van de ene locatie naar de andere gingenâ€, zegt Hoefsloot. “Dat zou minder worden en daar zit de middenstand niet op te wachten. We hadden aanvankelijk
besloten dat de campus bijvoorbeeld geen woon-, winkel- en horecafuncties zou faciliteren. We wilden dat de binnenstad zijn
eigen karakter zou blijven houden die je als studentenstad nou eenmaal hebt.â€
Wereldkaart
De campus en de samenwerking zijn nu verder ontwikkeld: Wageningen heeft zich succesvol op de wereldkaart gezet als innovatieve gemeente. Het partnerschap bleek een succesvolle formule. Tevens neemt de Wageningen Campus een prominente positie in binnen de ambitie die er binnen de regio FoodValley is om deze regio binnen vijf jaar tot een van de Europese topspelers te maken op het gebied van voeding en duurzaamheid. Wil de Wageningen Campus in Nederland, maar ook internationaal toonaangevend blijven dan is het gewenst dat de Campus zich ontwikkelt tot een samenhangend gebied met accommodaties, faciliteiten en (studenten)huisvestings- mogelijkheden van een hoogwaardig voorzieningenniveau. “Nu, tien jaar later, gaan we kijken hoe alles is gelopen en of onze denkwijze destijds nog steeds actueel is. De komende maanden gaan we behalve met de universiteit tevens met alle Wageningse ondernemers (verenigd in het Wagenings Ondernemerscontact/WOC en de Stichting Ondernemersfonds Wageningen) in gesprek over de mogelijke effecten van dergelijke nieuwe ontwikkelingen rond de Campus op onze doelstelling van een vitale een aantrekkelijke binnenstad. Deze mag niet in het gedrang komen.â€
Over het resultaat van deze discussie valt nu nog niets over te zeggen, die discussie ronden we begin 2012 af. Samen met de Wageningen UR zijn we goed bezig met het uitdragen van Wageningen als belangrijk kenniscentrum in de voedseltechnologie. Wij zijn zelf natuurlijk niet bezig met innovatie, maar faciliteren en bevorderen het. De innovatie wordt gedaan door de universiteit en de bedrijven die eraan gerelateerd zijn.â€
Het merk Wageningen staat als een huis en wereldwijd is de gemeente bekend. Hoefsloot: “We hebben een ijzersterk merk als Wageningen. We zien dat we bijvoorbeeld de afgelopen drie jaar in verschillende EU rapporten nadrukkelijk worden genoemd als voorbeeld hoe je een goed kenniscluster ontwikkelt en promoot. Natuurlijk ligt dat niet allemaal bij de gemeente zelf, wij zijn er op de achtergrond bij betrokken, maar als je denkt aan voedsel en groen, dan denk je aan Wageningen.â€
Kennisintensieve
bedrijven
Binnen de regio Food Valley werkt Wageningen nauw samen met de omliggende gemeenten en de Stichting Food Valley. Volgens Hoefsloot is het uniek dat er tussen zoveel gemeenten zo goed wordt samengewerkt. “Iedere gemeente richt zich op de bedrijven die bij ze passen. Wij richten ons natuurlijk op innovatie en onderzoek, de kennisintensieve bedrijven. Natuurlijk zijn wij ook heel blij met onze ‘gewone’ lokale ondernemers die hier ook goed hun zaken kunnen doen. Maar de nieuwe bedrijven die zich hier ontwikkelen, zijn toch vaak verbonden met innovatie en research op food gebied. Bedrijven die zich bijvoorbeeld richten op transport en logistiek, verwijzen we door naar andere gemeenten in de regio die daar beter in kunnen faciliteren.â€
Naast de bedrijvigheid die de regio Food Valley samen aantrekt, spelen ook de geografische beperkingen een rol om goede partners te zijn van de buurgemeenten. “De ruimte is natuurlijk beperkt en we zijn allemaal erg trots op onze landschappen en de mooie omgevingâ€, zegt Hoefsloot. “We zitten hier zo mooi in de natuur. Voor onze inwoners en de toeristische industrie is hier een groot aanbod aan mogelijkheden. Dat willen we natuurlijk zo houden. Binnen die beperkte ruimte zullen we moeten samenwerken om dat unieke karakter te behouden.â€
Straatbeeld
Wageningen zal zich ook in de toekomst als kenniscluster blijven profileren. Samen met de overige gemeenten in de regio, de Stichting FoodValley en de Wageningen UR zal de gemeente nieuwe bedrijven gaan aantrekken van buiten de regio. Toch verwacht Hoefsloot niet dat er een samenklontering van bedrijventerreinen gaat ontstaan. “We groeien als gemeente heel rustig. We verwachten wel dat we uiteindelijk tot een inwonersaantal van ruim 40.000 zullen groeien, maar dat we aan elkaar gaan groeien, dat denk ik niet. De natuurlijke barrières zijn al groot en die landschappen willen we behouden. Maar ik denk ook dat het karakter van Wageningen heel anders is dan dat van andere steden in de omgeving, bijvoorbeeld Ede of Veenendaal. We zijn een internationale universiteitsstad met zo’n 160 verschillende nationaliteiten. Dat is gewoon een heel ander straatbeeld.â€
vallei business | nummer 2 | mei 2011
BEDRIJFSHUISVESTING
Flexibel huren
Flexibel en laagdrempelig kantoorruimte aanbieden, Verenigde BedrijvenCentra (VBC) doet dit onder andere in het Bedrijvencentrum aan de Costerweg in Wageningen.
Het concept is eenvoudig en volgens
Vincent Spruijt juist daarom al ruim twintig jaar succesvol. “Wij verhuren aan kleinere bedrijven, starters en zzp’ers die flexibel en laagdrempelig kantoorruimte nodig hebben. Het gaat dus niet om de grote luxe kantoren, maar met name om de kleinschaligheid waar onze doelgroep behoefte aan heeft. Dit neemt overigens niet weg dat VBC ook grote partijen huisvest c.q. kan huisvesten.â€
De basis van VBC ligt in Wageningen waar het bedrijf twintig jaar geleden het eerste bedrijfsverzamelgebouw startte. Vestigingsmanager Jan Krouwel: “Wij zijn dan wel hier gestart, maar hebben ondertussen ook locaties in Den Haag, Rotterdam en Amsterdam waar we kantoor-
en bedrijfsruimte aanbieden. Vanuit
Wageningen beheren we alle locaties.â€
Faciliteiten
Ondanks een moeilijke markt blijft het turn-key concept goed aanslaan. “Bedrijven kunnen hier ruimten huren vanaf vijftien vierkante meter, en dat tegen een aantrekkelijke huur. Naast de standaardcontracten bieden we ook flexibele contracten aan. Als je voor een paar maanden een (extra) ruimte nodig hebt, dan kan dat ook gewoonâ€, zegt Spruijt.
Naast het verhuren, neemt VBC ook de taken van beheerder op zich. Spruijt: “De klant willen we natuurlijk centraal stellen. We verhuren niet alleen een bepaald vloeroppervlak, maar denken ook met onze huurders mee. Zo biedt het VBC-concept de mogelijkheid snel en gemakkelijk door te groeien doordat eenvoudig extra ruimten bijgehuurd kunnen worden.â€
“De faciliteiten moeten in het pand zitten en alles moet naar behoren functionerenâ€, vult Krouwel aan. “Onze klanten huren inclusief, dus voor zaken als elektriciteit en verwarming worden geen extra kosten gemaakt. Verder onderscheidt VBC zich ten opzichte van andere aanbieders van kantoorruimte in Wageningen door een centrale receptie, het bedrijfsrestaurant De Patio en de vergaderfaciliteiten welke door zowel huurders als externe partijen zeer flexibel gehuurd kunnen worden.â€
Toekomst
Het bedrijfsverzamelgebouw aan de Costerweg biedt alles wat je nodig hebt, te weten een centrale ligging, goede bereikbaarheid, ruime parkeerfaciliteiten en functionele ruimte. Echter, het bedrijvencentrum bestaat in zijn huidige vorm ruim twintig jaar en dat is volgens Spruijt en Krouwel een mooie gelegenheid om het pand naar de maatstaven van deze tijd in te richten. Hiertoe worden op dit moment diverse mogelijkheden uitgewerkt. “Wij willen vooruit kijken en in de toekomst hoogwaardige service tegen een aantrekkelijke prijs aan blijven bieden.â€
vallei business | nummer 2 | mei 2011
WWW, Werkwijzer
Wageningen Werkt…
Sam Trentelman (regiomanager) en Niels Widdershoven (vestigingsverantwoordelijke) vertellen enthousiast over het succes van de vestiging Wageningen. Op dit moment zijn de voorbereidingen voor de snel naderende vakantieperiode al in volle gang.
“De vakantieperiode is in ons vakgebied een tijd van knallenâ€, vertelt Sam. “Je merkt in Wageningen dat bedrijven het weer drukker krijgen, de recessie langzaam teneinde komt en er personeelstekorten ontstaan in de zomerperiode. Voor ons de tijd bij uitstek waarin we onze klanten kunnen laten ervaren wat de meerwaarde van Werkwijzer Uitzendbureaus is; een snelle, deskundige invulling op maatâ€.
Belangrijk voor het succes van Werkwijzer Uitzendbureaus is de visie van het klantenpartnership-model. Dit houdt in dat klanten optimaal ondersteund en ontzorgd worden als het gaat om personeelsvraagstukken. Sam: “Wij steken veel tijd in een servicegerichte en professionele aanpak. Dat betekent ook dat wij ons flexibel, ondernemend en innovatief opstellenâ€. Niels vult aan: “We kennen onze klanten door en door en zijn oprecht geïnteresseerd in de ontwikkelingen in hun personeelsbehoeften. Omdat we zo goed op de hoogte zijn van de te verwachten krimp of groei in personeel kunnen we er ook snel en goed op inspelen. We zoeken niet alleen uitzendkrachten die goed werk leveren, maar die ook goed passen binnen de cultuur en personeelsopbouw van het bedrijf. Tijdens en na de inzet informeren we hoe iemand bevalt en na afloop vragen we of er nog andere dingen zijn waar we mee kunnen helpen. Zowel voorzorg als nazorg vinden we belangrijk, enkel door echt beleving te hebben bij de klant voorkom je dat je een mismatch maakt of dat er zaken spelen die de klant onnodig tijd en energie kostenâ€.
Het klantenpartnership is een werkwijze waarmee, samen met de klant, het vertrouwen en de continuïteit in een klantrelatie bevorderd wordt. Dat deze werkwijze gewaardeerd wordt, blijkt uit het feit dat veel bedrijven tientallen jaren klant blijven en Werkwijzer graag aanbevelen bij andere organisaties. Door voortdurend onze klanten te verrassen met innovatieve oplossingen en zodoende van échte toegevoegde waarde te zijn, wordt de klanttevredenheid vergroot en wordt gebouwd aan duurzame klantrelaties.
vallei business | nummer 2 | mei 2011
Werkwijzer Uitzendbureaus is een allround uitzendorganisatie met vestigingen in Wageningen, Veenendaal, Arnhem, Cuijk, Gennep, Wijchen, Nijmegen en Tiel. Onze dienstverlening bestaat uit Uitzenden, Payroll, Detachering, Poolmanagement en Werving & Selectie. Met onze dienstverlening dragen wij zorg voor een perfecte match, in elke branche, op elk niveau. De kernwaarden: Snel, Betrokken en Deskundig zijn gebaseerd op de ruim 60 jaar ervaring die Werkwijzer Uitzendbureaus inmiddels heeft met de uitzendbranche. Sinds 1948 staan we bekend als servicegerichte no-nonsense organisatie, die geïnteresseerd is in zowel uitzendkracht als opdrachtgever. De kracht van Werkwijzer Uitzendbureaus schuilt in de betrokkenheid bij alle partijen waardoor een prettige samenwerking wordt gegarandeerd.
HRM
Wageningse rotondes
worden visitekaartje
voor bedrijven
Bedrijven in Wageningen kunnen vanaf 1 mei een rotonde adopteren. Dit betekent dat zij verantwoordelijk worden voor de inrichting en het beheer van die rotonde. Zij kunnen dit zelf doen, of de kosten voor hun rekening nemen. Er zijn in Wageningen vijf rotondes. Er zijn al twee bedrijven die een rotonde hebben geadopteerd.
De sponsoring levert voor alle partijen voordeel op. De rotonde gaat er aanzienlijk beter uitzien, en het bedrijf mag er een naambord plaatsen.
De geadopteerde rotondes zien er vaak opvallend anders uit en worden meestal erg mooi. Het groenbedrijf of tuincentrum kan er een voorbeeldtuin aanleggen, maar ook heel andersoortige bedrijven kunnen de aandacht trekken en hun naam daaraan verbinden. Bijvoorbeeld “Rondje van de supermarktâ€, of “aangeboden door uw bouwmarktâ€. Een vorm van reclame van 365 dagen per jaar tegen relatief lage kosten, dat door zeer veel mensen gezien wordt.
BUSINESS FLITSEN
Eten&Drinken
Warm. Persoonlijk. Inspirerend.
Een training in een even mooie als inspirerende omgeving? Training & Vergaderhotel de Bosrand ligt op de grens van de ongerepte Veluwe, en biedt ongekende mogelijkheden tot persoonlijke en professionele groei. Een korte, verfrissende wandeling voert u naar het centrum van Ede, waar u winkels, restaurants en andere uitgaansgelegenheden vindt. Bosrijk, inspirerend én centraal gelegen: welkom bij Hotel de Bosrand.
Ons hotel biedt alle faciliteiten die een training of vergadering tot een succes maken. Ruime, comfortabel ingerichte kamers, een uitstekend restaurant en negen conferentiezalen zorgen voor een even zakelijke als prettige logeerervaring. Onze enthousiaste medewerkers verwelkomen graag (inter)nationale gasten, en doen er alles aan om uw verblijf in alle opzichten onvergetelijk te maken.
Leren, ontspannen, logeren
Na een intensieve dag kennis te hebben opgedaan en ervaringen te hebben uitgewisseld, heeft u waarschijnlijk behoefte aan ontspanning. Bij Hotel de Bosrand bent u ook daarvoor aan het juiste adres. Geniet van een goed verzorgd diner in ons restaurant, en sluit de dag af op ons terras of in de sfeervolle bar. Zin in beweging? Op de direct naast het hotel gelegen tennisbaan kunt u een balletje slaan, maar ook een ontspannen fietstocht over idyllische bospaden behoort tot de mogelijkheden. En werkt het weer niet mee? Kies dan voor poolbiljart of een goed boek! Onze 44 kamers zijn ruim opgezet en comfortabel. Badkamer, flatscreen en telefoon zijn standaard aanwezig.
En wilt u zich alvast op de volgende dag voorbereiden? Iedere kamer is voorzien van een royaal werkblad. Contact met het thuisfront onderhoudt u in het internetcafé of gewoon op uw kamer. Het hele hotel is voorzien van gratis WIFI.
Ontmoetingsplaats
voor wereldburgers
Hotel de Bosrand is al sinds 1988 een centrum van internationale bedrijvigheid. Als trots partner van MDF - Training & Consultancy ontvangen wij jaarlijks vele wereldburgers, die deelnemen aan de diverse trainingen en workshops. De Bosrand is een ‘learning centre’ van internationale allure, waar mensen in een informele sfeer kunnen leren. Van de trainers. En van elkaar. Ons hotel is even kosmopolitisch als kleinschalig: iedere gast is voor ons belangrijk, en onze medewerkers zijn u altijd graag van dienst. Dit vertaalt zich ook in flexibiliteit: maaltijden kunnen bijvoorbeeld worden aangepast aan culturen, gewoonten en diëten. Onze gunstige ligging zorgt ervoor dat er ook voldoende te genieten valt buiten de conferentiezalen. Van teambuilding in de open lucht tot het heffen van het glas in onze wintertuin: Bij Hotel de Bosrand ontdekt u hoeveel u met anderen gemeen hebt!
Sfeervol en betaalbaar
overleggen
Overleg, vergaderingen en conferenties
verlopen soepel in een omgeving waarin mensen zich op hun gemak voelen. In een ontspannen ambiance blijken meningsverschillen niet langer onoverkomelijk en komen oplossingen snel dichterbij. Van jaarvergadering tot crisisoverleg en van partijbijeenkomst tot brainstormsessie: bij Hotel de Bosrand vindt u altijd een passende zaal, voorzien van whiteboard, overheadprojector en flip-over. In drie van onze zalen heeft u de beschikking over een digitaal schoolbord welke altijd on line is.
Hotel de Bosrand heeft diverse vergaderarrangementen; van een 4- tot een 32-uurs arrangement. Voor gasten met speciale wensen, maken wij ook offertes op maat. Al onze arrangementen zijn altijd inclusief zaalhuur. U komt bij ons niet voor onaangename verrassingen te staan. Wel doen wij ons best u een aangename herinnering te bezorgen.
Wij doen er alles aan om uw verblijf zo prettig mogelijk te laten verlopen. En als het weer het toelaat, profiteert u uiteraard van de mogelijkheden die de bosrijke omgeving biedt. Een uitgebreide lunch of een afsluitend diner? In ons restaurant en op ons gezellige terras is het altijd goed toeven!
Hotel de Bosrand,
Training & vergaderhotel, Bosrand 28, 6718 ZN Ede, T +31 (0)318-650150,
+31 (0)318-610580, info@debosrand.com
W www.debosrand.com
vallei business | nummer 2 | mei 2011
AUTOTESTDAG
vallei
autotestdag
Testdag van formaat
Dinsdag 19 april was het wederom tijd voor de jaarlijkse zakenautotestdag van Vallei Business. Met maar liefst veertien testauto’s verzamelden de dealers zich op de parkeerplaats van Hotel-restaurant Schimmel in Woudenberg.
Met de auto’s van de arriverende testrijders was het even passen en meten op de volle parkeerplaats. Gelukkig kon iedereen, na een korte briefing en een goedverzorgde lunch, vrij vlot wegrijden voor de eerste testrit richting Hotel de Bosrand. De mooie, bosrijke omgeving en het prachtige weer zorgde voor een opperbest humeur op het terras, waar de gasten zich tegoed deden aan een hapje en een drankje tijdens het invullen van de testverslagen.
De tweede rit leidde naar het prachtige Landgoed De Scheleberg, waar vlot koffie, thee en fris rond werd gebracht en iedereen bevindingen uitwisselde op het zonovergoten terras. Vervolgens werd er weer van auto gewisseld en reden de testrijders de toeristische route terug naar De Bosrand.
De derde rit ging via een tussenstop, om van auto te wisselen, weer terug naar Hotel-Restaurant Schimmel. Hier konden de testrijders nog even een testrit maken met de auto van hun keuze. Na het invullen van de laatste verslagen genoten de testrijders van een overheerlijk driegangendiner waarmee de avond werd afgesloten. Hoe de testwagens bevielen, leest u in de testverslagen.
De autotestdag kwam mede
tot stand dankzij:
Testauto’s:
Saab Centre Gol
Van Hunnik Autogroep
Vallei Autogroep
Bert Stemerdink Veenendaal
Ekris Veenendaal
Bochane Groep
Henk Scholten Volvo
Gebr. van Gent Ede
Locaties:
Hotel-restaurant Schimmel
Hotel de Bosrand
Landgoed de Scheleberg
Autofotografie:
Paul van de Looi
Testrijders
• Hans de Nijs Credion Gelderse Vallei
• Richard van Zoelen SB Mobile
• Kees Leunis Alpha Bedrijfsopvolging&Advies
• Pim Bleije Rabobank Vallei en Rijn
• Nel van Vessem
De Indruk Creatieve
Communicatie
• Richard Vonk Van Veen Advocaten
• Theo van Hardeveld Boschland Accountants
• Martij Burgers
Mr. Chef
• Gert de Fluiter Schuiteman Accountants&Adviseurs
• Yvette Koedam
Midden Nederland Events
• Ronald Burgers
Catering Groep Nederland
• Ton de Roos SIRAS koerier
• Aaron Kapp Catering Groep Nederland
• Anne-Wim Juffer Winkelkoeling Nederland
• Adri van Doesburg Bouwraadgever
• Jaap Master Schoonmaakbedrijf Rees-
Renkum
• Corné Eshuis Markinno Marketing
Innovations
• Lesley Peek Acuto Zakelijk Financieel
Advies
• Marco ter Heurne B&M Koeriers en transport
• Jan Willem de Groot Boomadviesbureau de Groot
• Peter Pors Porsde Ridder PR
• Roger Visser Financial Eagle
Martijn Burgers: “Dit is een echte SUV: degelijk, stil, vlot, robuust afgewerkt en zit lekker. Hij is goed af te stellen op je persoonlijke wensen. Als je een SUV koopt om zijn gebruiksmogelijkheden, dan is de Landcruiser dé auto.â€
Richard van Zoelen: “In verhouding met andere terreinwagens is hij zeer goed geprijsd. Het is een grote wagen met een stoer uiterlijk. Alleen het vermogen viel me iets tegen, maar de Landcruiser heeft wel veel luxe.â€
Gert de Fluiter: “Het rijgedrag van deze Toyota is comfortabel voor een off-road auto. De afwerking is goed, maar het is niet echt een zakenauto. Het is een complete auto, maar wel prijzig.â€
Hans de Nijs: “De Toyota Landcruiser is een stoere, robuuste auto. De prijs/kwaliteit verhouding is goed, de auto zit vol elektronica en er kan comfortabel in gereden worden. Het is een volle off-road auto.â€
Nel van Vessem: “Deze prachtige terreinwagen met veel luxe is betrouwbaar en heeft geweldige extra’s. Eerlijk is eerlijk, hij kost heel veel. Maar je krijgt er ook heel veel auto voor. Iedereen die een betrouwbare en comfortabele terreinwagen zoekt, zit met de Landcruiser helemaal goed.â€
Yvette Koedam: “De eerste indruk is dat het een mooie auto is, hoog en met veel high-tec en een fijn interieur. Ik beveel een testrit aan.â€
Toyota
autotestdag
Specificaties
Merk: Toyota
Model: Landcruiser 150
Type: 4.0 V6 VVT-i Executive automaat
Transmissie: 5 traps automaat
Cilinderinhoud: 3956 cc
Vermogen: 282 pk
Koppel: 387 Nn
Verbruik: 1 op 9.3 (gecombineerd)
Acceleratie: 0 tot 100 km/u in 10.9 seconden
Topsnelheid: 180 km/u
Uitrusting: Luchtvering, 3 camera parkeermonitor, Crwal control, Adaptive cruise control, Elektrisch neerklapbare derde zitrij, full map navigatie, Bluetooth handsfree
Verkoopprijs: € 101.521,- incl. btw
Leaseprijs: € 1990,-
Vanafprijs: € 64.945,- incl. btw
Informatie: www.gebrvangent.nl
Landcruiser
Toyota
Anne-Wim Juffer: “Mijn eerste indruk is dat het een goede, nette auto is. Ik vind hem zelf net iets te duur, maar het is gewoon een prima auto.â€
Adri van Doesburg: “Ik zou deze auto aanbevelen als een goede middenklasser. De prijs/kwaliteit verhouding is goed en de eerste indruk is prima.â€
Ton de Roos: “Dit is een prima middenklasse auto met goede rijeigenschappen. De Toyota Avensis rijdt wel goed op lange stukken, maar op de binnenweg voel je elke hobbel. De prijs/kwaliteit verhouding is redelijk tot goed. Kortom, een goede gezinsauto die betaalbaar is.â€
Ronald Burgers: “Deze Toyota heeft een sportief uiterlijk en is mooi afgewerkt. De lederen bekleding maakt de auto af. Toen ik ermee reed, vond ik het meer een familiewagen dan een sportieve wagen. Het is een nadeel dat hij niet lekker optrekt, maar hij trekt wel redelijk door. De prijs is voor een 1.8 motor en 147 pk niet verkeerd. Het is een prima representatieve zakenauto voor de rustige rijder die comfort en stabiliteit wil.â€
Aaron Kapp: “De afwerking van de Toyota Avensis had wat beter gemogen, maar het comfort is goed.â€
Jaap Matser: “Het is een degelijke gebruiksauto, echt een gezinsauto. De verhouding tussen de prijs en de kwaliteit vind ik goed.â€
autotestdag
vallei business | nummer 2 | mei 2011
Specificaties
Merk: Toyota
Model: Avensis wagon
Type: 1.8 VVT-i Business
Transmissie: 6 versnellingen, handgeschakeld
Cilinderinhoud: 1798 cc
Vermogen: 147 pk
Koppel: 180 Nm
Verbruik: 1 op 14,9 (gecombineerd)
Acceleratie: 0 tot 100 km/u in 9.7 sec
Topsnelheid: 200 km/u
Uitrusting: Business = full map navigatie, privacyglass, 17 LM velgen, parkeercamera, bluetooth handsfree
Verkoopprijs: € 31.151,- incl. btw
Leaseprijs: € 659,- excl. btw
Vanafprijs: € 25.315,- incl. btw
Informatie: www.gebrvangent.nl
Avensis
Jan Willem de Groot: “Wat een prachtige, elegante zakenauto is dit. Alles aan deze auto is goed. De afwerking is wat je van een BMW verwachten mag en de auto geeft een veilig gevoel. Het is een solide, nette auto. Hiermee koop je, zeker als je veel kilometers maakt, een uitstekende zakenauto.â€
Marco ter Heume: “De BMW 5 is een prachtige auto om te zien en hij rijdt perfect dankzij de soepele dieselmotor met een enorme koppel. De auto is helemaal af en het uiterlijk is niet te schreeuwerig. Ik zou zeggen: ga het zelf ervaren. Eén rit en je bent verkocht.â€
Ronald Burgers: “Superwagen met een hoog comfort en goed rijgedrag. Hij voelt zeer veilig aan, ook bij hoge snelheden. Het is een wagen die gebouwd is voor sportief, gerieflijk en veilig rijgedrag. Een auto waarmee je goed voor de dag komt.â€
Anne-Wim Juffer: “Mijn eerste indruk is dat dit een complete auto is en hij maakt die verwachting waar. Hij kost veel geld, maar dat is ook voor veel auto. Ik heb tijdens de testrit genoten van deze BMW.â€
Peter Pors: “Fantastisch. Werkelijk adembenemend is deze testauto. Hij is op alle punten compleet en 100% afgewerkt. Voor een flinke prijs heb je heel veel auto. Ik beveel iedereen aan om een testrit te maken bij Ekris in Veenendaal.â€
BMW
Specificaties
Merk: BMW
Model: 5 Serie Sedan
Type: 530d High Executive
Transmissie: automaat
Cilinderinhoud: 2993
Vermogen: 180KW/245pk
Koppel: 540Nm
Verbruik: (1 op 6,1) Gecombineerd binnen en
buiten bebouwde kom
Acceleratie: (0 tot 100km/u) 6,3 sec
Topsnelheid: 250 (elektronisch begrensd)
Uitrusting: High Executive en o.a. Active Steering,
Comfortzetels.
Verkoopprijs: e 88.178,- incl. BPM/BTW
Leaseprijs : e 1691,87 (full operational, obv. 30.000 p/jr,
4 jaar, excl. btw)
Vanaf Prijs: Begint vanaf e 49.520,- (BMW 520d)
Informatie: www.ekris.nl
5-serie
BMW
Theo van Hardeveld: “Deze BMW is een solide, sportieve uitvoering en is tevens karakteristiek. Ik zou hem aanbevelen als een zakelijke, representatieve auto met uitstraling.â€
Gert de Fluiter: “Een sportieve auto is deze testauto. Het is een mooie uitvoering, goed afgewerkt en met lederen bekleding. Ook het rijgedrag is prima. De BMW is wat duurder dan vergelijkbare auto’s in deze klasse, maar daar krijg je wel wat voor terug, ondermeer aan rijcomfort.â€
Corné Eshuis: “Met deze auto ben ik bekend. Het is een prima auto met gemiddelde prestaties. Hij is redelijk aan de prijs, maar de kwaliteit is prima. De BMW is goed en betrouwbaar, met meer stijl dan auto’s uit het concurrerende segment.â€
Richard van Zoelen: “Voor een BMW 1-serie heeft hij alle luxe die je mag verwachten. De trekkracht en het hoge geluid vallen wat tegen, maar het is een uitstekende auto voor iemand die sportief wil rijden.â€
Roger Visser: “Als je geen hoge eisen aan omvang stelt, heeft deze auto alles. Het is geen zakenauto, maar hij is wel snel en comfortabel.â€
Pim Bleije: “Prima auto die strak door de bochten gaat. De kwaliteit is goed en wat betreft de prijs is vooral de operational lease top.â€
Richard Vonk: “De BMW 1 heeft een goede wegligging, maar voor mij persoonlijk wat weinig vermogen. Een sportieve auto voor de liefhebber.â€
Specificaties
Merk: BMW
Model: 1 Serie 5 deurs
Type: 116i (EfficientDynamics Edition)
Transmissie: Hand geschakeld
Cilinderinhoud: 1995
Vermogen: 105KW/143PK
Koppel: 190NM
Verbruik: 1 op 16,6 gemiddeld
Acceleratie: 8,8sec (0 tot 100 km/u)
Topsnelheid: 210 km/u
Uitrusting: Metallic lak, lederen bekleding, xenon verlichting, automatisch geregelde airconditioning voor 1.995,-
Verkoopprijs: e 33.676,- incl.
Leaseprijs : e 606,95 (full operational, obv. 30.000 p/jr,
4 jaar, excl. btw)
Vanaf Prijs: e 25.930,- (BMW 116i 3 deurs)
Informatie: www.ekris.nl
1-serie
Peter Pors: “Deze Mercedes heeft grote klasse. Hij is representatief en comfortabel en uitstekend voor de zakelijke rijder. Mercedes is steeds strakker geprijsd, een zeer goede auto voor weinig geld. Maak een proefrit en je weet genoeg.â€
Richard Vonk: “Mijn eerste indruk van de Mercedes is dat het een degelijke, veilige en comfortabele auto is. Het is een zeer ruime auto met een goede wegligging en de opties zijn redelijk betaalbaar.â€
Jan Willem de Groot: “Deze auto heeft een goede wegligging, is comfortabel en voelt veilig aan. Ik zou de stijlvolle en degelijke auto aanbevelen vanwege de ruimte en het comfort.â€
Lesley Peek: “Ondanks de 1.8 motor is het rijgedrag fantastisch. De stoelen zijn lichthard en bieden goede steun. Je hebt echt een auto om je heen, je voelt je veilig. De Mercedes E heeft een mooi, gedistingeerd design gecombineerd met sportieve elementen.â€
Gert de Fluiter: “De Mercedes is niet goedkoop, maar je krijgt wel waar voor je geld. Het is een degelijke, goed afgewerkte auto met een professionele uitstraling. Een prima zakenauto.â€
Corné Eshuis: “Luxe en no-nonsense, zo zou ik deze auto aanbevelen. Mercedes is altijd betrouwbaar en degelijk. Deze testauto is groot en luxe, maar niet echt sportief.â€
Mercedes
Specificaties
Merk: Mercedes-Benz
Model: E-klasse Estate
Type: 200 CGI Avantgarde
Transmissie: Automaat
Cilinderinhoud: 1796 cc
Vermogen: 184 pk
Koppel: 270 Nm
Verbruik: 1 op 12.4
Acceleratie: 0 tot 100 km/u in 8.8 sec
Topsnelheid: 222 km/u
Uitrusting: Avantgarde, telefoonvoorbereiding, LED dagrijverlichting, intelligent light system, anti diefstal pakket, alarm, audio 50 APS (radio, CD, navigatie)
Verkoopprijs: € 59.100,-
Leaseprijs : € 929,-
Vanafprijs: € 49.900,-
Informatie: www.bertstemerdink.nl
E-klasse
Marco ter Heume: “De testauto rijdt prima, heeft een goede, sportieve motor met genoeg vermogen. De Alfa heeft een fijn onderstel en is goed afgewerkt, alleen het schakelen gaat (nog) niet zo soepel. Als je een auto zoekt die goed rijdt, maar anders is dan de rest, dan moet je deze Alfa nemen. Het is een echte Italiaanse auto. Ik zou hem zelf wel willen aanschaffen.â€
Jaap Matser: “Een automerk met veel uitstraling en emotie. De Guilietta is comfortabel en sportief en ook over de afwerking ben ik positief. Het is een auto voor liefhebbers.â€
Yvette Koedam: “De Alfa Romeo is kleiner dan de vorige auto’s waar ik in gereden heb en dat vind ik persoonlijk prettiger. Mooie auto is dit, hij rijdt lekker en heeft een fijne navigatie.â€
Kees Leunis: “Het rijgedrag is prima, scherp sturend, pittig en snel reagerend op gas en stuur. De auto is uitnodigend en de afwerking is fraai, beter dan ooit. Het interieur is wat klein, maar het is een lekkere stuurmansauto. De prijs van deze uitvoering met accessoires is redelijk, de instapprijs is goed.â€
Martijn Burgers: “Dit is een typische Alfa, sportief en dynamisch. Als je een auto met karakter zoekt die ook nog eens zuinig en snel is, dan is de Guilietta zeker jouw auto.â€
Nel van Vessem: “Dit is een leuke, sportieve auto met een mooi, strak interieur. De prijs/kwaliteit verhouding is goed. Het is een strakke en sportieve auto met een goede uitstraling.â€
Alfa Romeo
Specificaties
Merk: Alfa Romeo
Model: Giulietta
Type: 1.4 MultiAir Distinctive
Transmissie: Handgeschakeld
Cilinderinhoud: 1368 cc
Vermogen: 170 pk
Koppel: 250 Nm
Verbruik: 1 op 17.24
Acceleratie: 0 tot 100 km/u in 7.8 sec
Topsnelheid: 218 km/u
Uitrusting: Pack Sport 2 (17 inch LM-velgen, half leer/stof, alu. pedalen, chrome spiegelkappen etc.),
instant navigatie, premium pack (o.a. parkeer sensoren, blue&me, aut. dim. binnenspiegel), metallic lak
Verkoopprijs: € 33.850,-
Leaseprijs : Vanaf € 569,- / deze uitvoering: € 699,-,
(full Operational, obv. 30.000 p/jr, 4 jaar, excl. Btw)
Vanafprijs: € 23.950,-
Informatie: www.galleriabertstemerdink.nl
Giulietta
Lesley Peek: “Het rijgedrag van de Skoda Superb is goed, maar de trekkracht onderin is minder. Het comfort is goed, de afwerking is prima en de uitrusting is fantastisch. De verhouding tussen prijs en kwaliteit is ronduit uitstekend. Deze auto is van topkwaliteit.â€
Peter Pors: “Een zeer vaste wegligging heeft de Skoda. Het is een stabiele, ruime auto met een fijne motor. De prijs is heel goed voor deze zakenauto; een auto met veel ruimte die netjes is afgewerkt.â€
Corné Eshuis: “Deze testauto is een praktische, degelijke auto. Je hebt met de Superb een prima auto voor relatief weinig geld.â€
Jan Willem de Groot: “Dit is een grote, comfortabele auto met een zakelijke uitstraling. Ook het rijgedrag en de wegligging zijn prima. Als je ruimte in je auto nodig hebt en zuinig en comfortabel wil rijden, dan is dit dé keus, zeker als je kijkt naar de verhouding tussen prijs en kwaliteit. Super(b).â€
Roger Visser: “De eerste indruk van deze wagen is goed. De Skoda ligt bij bochten goed op de weg en heeft een gerieflijke zit. Het zicht rond de auto is iets lastiger, maar het voordeel is dat het een krachtige auto is. Na het afremmen trekt hij weer goed op.â€
Skoda
Specificaties
Merk: Skoda
Model: Superb Combi
Type: 1.6 TDI Greenline Ambition Businessline
Transmissie: Hand geschakeld
Cilinderinhoud: 1598cc
Vermogen: 77KW/105pk
Koppel: 250 NM
Verbruik: 1 op 22,7
Acceleratie: 12.6 sec 0-100
Topsnelheid: 190km/h
Uitrusting: nvt
Verkoopprijs: e 38.185
Vanaf Prijs: e 27.290
Informatie: www.valleiautogroep.nl
Superb
Hyundai Genesis
Gert de Fluiter: “Dit is een heerlijke, sportieve auto. Hij rijdt comfortabel en het is een mooi model, netjes afgewerkt. Ook de prijs/kwaliteit verhouding is prima, voor ‘relatief’ weinig geld krijg je veel auto. Het is een genot om hier in te rijden.â€
Lesley Peek: “Sportief maar ook comfortabel rijgedrag vertoont deze wagen. Het is een uitstekende automaat met een mooie afwerking en de 2.0 motor is interessant. Kortom, een representatieve auto binnen het sportieve, zakelijke segment.â€
Pim Bleije: “Een mooie sportwagen met een twist. Het comfort is iets minder, maar met 300 pk voor net 50.000 euro is deze Hyundai super te noemen.â€
Corné Eshuis: “Een dijk van een auto is dit. Het model is sportief en luxe, een goede verschijning op de weg. Je krijgt een goede kwaliteit voor een prima prijs als je deze auto aanschaft. Het is een originele, sportieve wagen, bomvol opties. Misschien niet praktisch, maar toch geweldig.â€
Theo van Hardeveld: “De Hyundai Genesis Coupe is een sportieve auto met veel vermogen. De afwerking is iets minder, bijvoorbeeld bij het navigatiesysteem. De auto is, gelet op de prijs/kwaliteit, goed te noemen en kan op dit punt zijn concurrenten verslaan.â€
Specificaties
Merk: Hyundai
Model: Genesis Coupe
Type: 3.8 V6
Transmissie: Automaat
Cilinderinhoud: 3778 cc
Vermogen: 303 pk
Koppel: 361 Nm
Verbruik: 1 op 10.1
Acceleratie: 0 tot 100 km/u in 6.5 sec
Topsnelheid: 240 km/u
Uitrusting: Lederen bekleding, smartkey, open dak, schakelpeddels, Infinity-speakersysteem, 19 inch velgen
Verkoopprijs: € 51.390,-
Leaseprijs: € 1.085,- (testauto)
Vanafprijs: € 41.995,-
Informatie: www.bochanegroep.nl
Coupe
Aaron Kapp: “Geweldig. Het interieur is fantastisch. Dit is wat je van Audi mag verwachten. De auto is wel prijzig, maar dan heb je ook wat.â€
Marco ter Heume: “Dit is een prachtige auto met een prachtige afwerking. Hij rijdt zeer comfortabel en het onderstel is prima. Het start/stop systeem is even wennen, maar het is een erg mooie auto. Het rijden wordt pas echt leuk in de sportstand. Als je een topzakenauto zoekt en het geld ervoor uit mag geven, dan zou ik zeker voor deze Audi gaan.â€
Adri van Doesburg: “Mijn eerste indruk van de Audi A6 is: super. Ik zou hem dan ook enthousiast aan iemand aanbevelen.â€
Yvette Koedam: “Erg mooi is deze Audi. Het comfort is top en de auto is zeer luxe uitgerust. Ondanks dat ik weinig ervaring heb met het rijden in een automaat, verliep de testrit erg goed. Voor mij persoonlijk is de wagen te groot, maar dat is ook de enige reden waarom ik hem niet aan zou schaffen.â€
Martijn Burgers: “De A6 heeft een goede wegligging, fijne motor, maar ook een beetje een saai uiterlijk. Het is de ideale auto om kilometers te maken.â€
Anne-Wim Juffer: “Helemaal goed is deze Audi, alleen is hij voor mij niet sportief genoeg. De prijs/kwaliteit verhouding is goed. Deze auto is helemaal af.â€
Audi A6
Specificaties
Merk: Audi A6
Model: Proline 2.8 FSI
Type: Limousine
Transmissie: Multitronic / automaat
Cilinderinhoud: 2800 cc Vermogen: 204 pk
Koppel: 280 Nm
Verbruik: 1 op 13.5
Acceleratie: 0 tot 100km/u in 7.7 sec
Topsnelheid: 240 km/u
Verkoopprijs: € 64.365,-
Vanafprijs: € 51.350,-
Informatie: www.valleiautogroep.nl
Proline
Yvette Koedam: “Mooie auto is deze testauto, de kleur staat erg goed. Veel knoppen, maar zodra je ze door hebt, bevalt het prima. Ik had zelf een hogere prijsklasse verwacht voor zo’n luxe auto, de verhouding tussen prijs en kwaliteit is naar mijn idee prima. Ik kan het aanbevelen om een testrit te maken en zelf te ervaren wat deze auto te bieden heeft.â€
Jaap Matser: “Het comfort en de afwerking van deze auto zijn goed. Je krijgt veel auto met veel ruimte voor een redelijke prijs.â€
Kees Leunis: “De afwerking is prima, bijna van Duitse kwaliteit. Het is een comfortabele, ruime wagen die een goede indruk maakt door zijn gebruikersgemak.â€
Ton de Roos: “Een heerlijke auto is deze Citroën. Minpuntje is het stuur, dat is niet fijn. Deze auto is geruisloos en heeft een zeer goed rijgedrag.â€
Marco ter Heume: “De prijs/kwaliteit verhouding is goed. Ik had gedacht dat de auto duurder zou zijn. De Citroën C5 voelt kwalitatief goed aan en is een comfortabele auto, voor mijzelf is hij te comfortabel. Het vaste hart van het stuur is even wennen. Het is een goede auto voor iemand die een mooie, nette auto zoekt.â€
Hans de Nijs: “De Citroën is een zakenauto; degelijk, comfortabel en representatief. Het is een complete auto die rust uitademt.â€
Citroën C5
Specificaties
Merk: Citroën
Model: C5 Berline
Type: Ligne business THP
Transmissie: Handgeschakeld
Cilinderinhoud: 1600 cc
Vermogen: 156 pk
Koppel: 240 Nm
Verbruik: 1 op 15.6
Acceleratie: 0 tot 100 km/u in 11.5 sec
Topsnelheid: 204 km/u
Uitrusting: standaard
Leaseprijs : € 685,-
Vanaf Prijs: € 26.290,-
Informatie: www.vanhunnikautogroep.nl
Berline
Ton de Roos: “Wat een heerlijke auto is deze Peugeot. Ik vind persoonlijk het schakelen niet fijn, de auto houdt elke keer veel in. Maar eenmaal op de weg is het rijden zalig. De verhouding tussen prijs en kwaliteit is zeer goed, zeker gezien de grootte van de auto. Deze auto is heel gunstig voor de zakelijke markt.â€
Ronald Burgers: “Het is een vrij lage auto, daardoor oogt hij sportief en snel. De wagen is niet al te duur, wat je ziet is wat je krijgt. Bijzonder item is de cruisecontrol die je op limit kan zetten. Het is een zuinige wagen en belastingtechnisch gezien, met 20% bijtelling, een interessante wagen.â€
Roger Visser: “Uitstekend. Dat is de eerste indruk van de Peugeot 508. Deze uitvoering met automaat geeft een extra dimensie aan het begrip comfort. De prijs/kwaliteit verhouding is prima, boven verwachting zelfs. Voor de prijs geeft deze Peugeot uitermate veel comfort. De wegligging is goed en de motor is krachtig. Wat ook aanspreekt is de 20% bijtelling. De automaat geeft tot slot veel rijgemak.â€
Peter Pors: “De testauto vertoont prima rijgedrag, heeft een heel voelbare acceleratie. Het is een representatieve auto voor een prima prijs; voor nog geen 33.000 euro heb je een mooie, degelijke wagen.â€
Peugeot 508
Specificaties
Merk: Peugeot
Model: 508 berliner
Type: E-hdi 112 pk Blue lease exec.
Transmissie: EGS automaat
Cilinderinhoud: 1600 cc
Vermogen: 112 pk
Koppel: 270 Nm
Verbruik: 1 op 22.72 gemiddeld
Acceleratie: 0 tot 100 km/u in 11.9 sec
Topsnelheid: 197 km/u
Uitrusting: Metallic lak, xenon verlichting, parkeerhulp voor
Verkoopprijs: € 32.385,-
Leaseprijs : € 732,-
Vanafprijs: € 25.375,-
Informatie: www.vanhunnikautogroep.nl
berliner
Ronald Burgers: “Een mooie, degelijke zakenauto is dit. Op het eerste oog heeft de auto weinig poespas. De prijs/kwaliteit verhouding is goed, je krijgt veel waar voor je geld.â€
Roger Visser: “De Saab 9-3 heeft een goede trekkracht en een zeer stabiele wegligging. Hij is soepel in het nemen van drempels en rotondes, heeft een goede zit en een overzichtelijk dashboard. De testwagen is snel, luxe, overzichtelijk en stabiel.â€
Lesley Peek: “Dit is een sportieve zakenauto met een fijne besturing die je niet veel ziet rijden. Het rijgedrag is goed, evenals het comfort en de afwerking.â€
Richard Vonk: “Deze auto heeft een representatieve uitstraling. Het is een betrouwbare, veilige auto. Een goede zakenauto, maar wel een tikje behoudend.â€
Jan Willem de Groot: “Het rijgedrag van deze klassieke auto is goed. Het is een auto voor zakenmensen die van een degelijke auto met een nette uitstraling houden.â€
Pim Bleije: “Deze Saab rijdt heel vertrouwd en is soepel met schakelen. De uitstraling mag wat sportiever en de prijs vind ik iets aan de hoge kant. Het is een solide auto met een goede veiligheid en een soepele motor.â€
Saab 9-3
Specificaties
Merk: SAAB
Model: 9-3 Sport Estate
Type: 2.0t Norden Exklusiv
Transmissie: Handgeschakeld
Cilinderinhoud: 1988 cc
Vermogen: 175 pk
Koppel: 265 Nm
Verbruik: 1 op 13.7
Acceleratie: 0 tot 100 km/u in 8.8 sec
Topsnelheid: 215 km/u
Uitrusting: Exklusiv Pack (bevat o.a. DVD navigatie met 6,5 inch touch screen, carbon afwerking interieur, elektrisch inklapbare en automatisch dimmende spiegels, XENON koplampen)
Verkoopprijs: € 37.350,-
Leaseprijs : Vanaf € 799,-
Vanafprijs: 9-3 Solid vanaf € 29.995,-
9-3 Norden Exklusiv vanaf € 32.950,-
Informatie: www.saabcentregol.nl
Sport Estate
Saab 9-5
Hans de Nijs: “De Saab 9-5 is een onderscheidende auto, innovatief, lekker sportief en ‘Amerikaans’ groot. Toch heb je niet het gevoel van een grote auto. Een nette auto voor een goede prijs. Hij haalt veel vermogen uit de motor en reageert direct. Ik wacht op de station, dat zou voor mij een serieuze optie zijn.â€
Theo van Hardeveld: “Het was de verrassing van de dag; een auto die voldoet aan alle gewenste eigenschappen. Een degelijke auto met veel kwaliteiten die zeker de moeite waard is om nader te bekijken.â€
Aaron Kapp: “Een fantastische auto.â€
Richard van Zoelen: “Deze Saab heeft een sportieve vorm en is luxe afgewerkt. Op de korte testrit krijg je veel indrukken en die zijn zeer positief. De prijs/kwaliteit verhouding is goed, je rijdt voor een lagere prijs in een topklasse auto.â€
Martijn Burgers: “Sportief en elegant, dat is de eerste indruk die ik van deze auto heb. Veel opties in de testuitvoering en de auto is netjes afgewerkt. De Saab 9-5 heeft enorm veel uitstraling.â€
Jaap Matser: “Eerste indruk: perfect. Dit is een auto met een onderscheidend vermogen waar je altijd mee voor de dag kan komen.â€
Specificaties
Merk: SAAB
Model: 9-5 2.0T
Type: Aero Exklusiv
Transmissie: automaat
Cilinderinhoud: 1988 cc
Vermogen: 220 pk
Koppel: 350 Nm
Verbruik: 1 op 11,4 / 10,1
Acceleratie: 0 tot 100 km/u in 8.8 sec
Topsnelheid: 220 km/u
Uitrusting: Exklusiv Pack (bevat o.a. HDD navigatie met 30GB harddisk, 10GB opslagruimte voor muziek, DVD speler, BlueTooth, Pilot head-up display, intelligente meedraaiende XENON koplampen en Smart Beam), Drive Sense
Verkoopprijs: € 71.440,-
Leaseprijs : Vanaf: € 945,-
Vanafprijs: 9-5 Linear vanaf € 42.950,-
9-5 Aero vanaf € 56.100,-
Informatie: www.saabcentregol.nl
Aero
Richard van Zoelen: “Voor een Volvo is dit model zeer luxe. Alle eerste indrukken zijn positief, zeker als het gaat om de veiligheid was ik zeer verrast. Als je heel veel luxe en veiligheid wil, dan is dit de perfecte auto.â€
Pim Bleije: “Deze Volvo rijdt comfortabel en sportief wanneer dat nodig is. De veiligheid is superieur en je krijgt veel pk voor het geld. Het is zeer prettig om met deze auto lange afstanden te rijden.â€
Nel van Vessem: “Een zeer gerieflijke en echt luxe auto, voorzien van waanzinnige accessoires, zoals camera’s. Het is een snelle auto die prima op de weg ligt en een goede acceleratie heeft.â€
Hans de Nijs: “Fantastisch, de adaptieve cruise control is werkelijk uniek. De afwerking van deze mooie zakenauto is prima en degelijk. De testauto is zeer rijk uitgerust met dito prijs, maar vergeleken bij andere auto’s is de prijs netjes. De Volvo is een zeer representatieve auto en deze T6 is ook lekker sportief.â€
Kees Leunis: “Dit model heeft een zeer fraai uiterlijk, veilig is de Volvo sowieso. De afwerking is prima, alleen is er achterin weinig beenruimte. Zeer sportieve en toch representatieve sportsedan.â€
Theo van Hardeveld: “Het is een genot om met deze auto te rijden. Een fantastische auto met veel comfort en technische hoogstandjes.â€
Volvo S60
Specificaties
Merk: Volvo
Model: S60 Summum
Type: T6 AWD
Transmissie: Geartronic / automaat
Cilinderinhoud: 3000 cc Vermogen: 304 pk
Koppel: 440 Nm
Verbruik: 1 op 9.9
Acceleratie: 0 tot 100 km/u in 6.1 sec
Topsnelheid: 250 km/u (begrensd)
Uitrusting: Full options, radar cruise control, lane departure warning, 4 wiel aangedreven
Verkoopprijs: € 65.295,- (zonder extra’s)
Leaseprijs : Vanaf € 775,-
Vanafprijs: € 34.995,-
Informatie: www.henkscholten.nl
Summum
Vallei Business
Bedrijfshuisvesting/onderhoud
Financieel Advies
DTZ Zadelhoff
Meander 601
6825 ME Arnhem
026 4 452 445
026 3 513 909
arnhem@dtz.nl
www.dtz.nl
Rabobank Vallei en Rijn
Galvanistraat 2
6716AE Ede
0318 66 06 60
0318 66 06 66
info@vr.rabobank.nl
www.rabobank.nl
Reclame
Credion Gelderse Vallei
Commandeursweg 4B
6721 TZ Bennekom
T: 0318 - 41 42 00
F: 0318 – 41 47 26
E: geldersevallei@credion.nl
I: www.credion.nl
Service Rubriek
Office
Locaties
Autodealers
Hotel en Congrescentrum
de ReeHorst
Bennekomseweg 24
6717 LM Ede
T 0318 750300
F 0318 750301
E info@reehorst.nl
I www.reehorst.nl
Saab Centre Gol
Galileistraat 28
3902 HR Veenendaal
0318 556999
0318 556969
info@saabcentregol.nl
www.saabcentregol.nl
Diversen
DB Schenker
Galvanistraat 71
6716 AE Ede
T 0318 69 68 00
F 0318 69 68 88
E multimodaal.nl@dbschenker.com
W www.dbschenker.com/nl
Hof van Wageningen
Hotel en Congrescentrum
Lawickse Allee 9
6701 AN Wageningen
T +31-(0)317-490133
F +31-(0)317-426243
E info@hofvanwageningen.nl
W www.hofvanwageningen.nl
Ekris Veenendaal B.V.
Plesmanstraat 45
3905 KZ Veenendaal
0318 546546
0318 525653
info@ekris.nl
www.ekris.nl
Van Hunnik Veenendaal
Newtonstraat 12
3902 HP Veenendaal
veenendaal@vanhunnikautogroep.nl
F 0318-519063
T 0318-541163
www.vanhunnikautogroep.nl/
Residence Rhenen
Veenendaalsestraatweg 50
3921 EC Elst/Rhenen
T 0318 542888
F 0318 540272
E info@residencerhenen.nl
Tanteloes
Veerplein 1
3911 TN Rhenen
T 0317-616161
E info@tanteloes.com
I www.tanteloes.com
Juristen
Van Veen Advocaten
Keesomstraat 9
6717 AH Ede
0318-687878
0318-687868
ede@vanveen.com
www.vanveen.com