Verschenen in Vallei Business nummer 3 2019

Bewustzijn rondom veiligheids- en persoonlijke beschermingsmiddelen is er in branches die het betreft zeker, maar risico's zitten in een klein hoekje. PBM partner ondersteunt de verkoop van zijn producten met gedegen advies dat verder gaat dan de geldende normen. Daarnaast voert deze specialist een assortiment in kleding met een hoogwaardige bescherming, uitstraling en talloze personalisatiemogelijkheden.

Tekst: Aart van der Haagen Fotografie: PBM

Je proeft de bevlogenheid wanneer Harrie Lagerwaard van PBM partner uit Barneveld over zijn tweeledige business praat, waarbij hij een belangrijke toegevoegde waarde biedt door zijn aandacht voor enerzijds representatieve bedrijfskleding en anderzijds de veiligheid in het bedrijfsleven. Op dit laatste gebied verkoopt hij onder meer persoonlijke beschermingsmiddelen inclusief werk- en handschoenen, hygiëneproducten en valbeveiligingen. "Bij voorkeur ga ik met de veiligheidskundige van het bedrijf om de tafel. In de eerste fase leg ik de nadruk op risicobeperking, bijvoorbeeld maatregelen om het inademen van stof te beperken. Denk aan goede afzuiging en ventilatie."

"Ik ben gecertificeerd om een arbo- en een risico-inventarisatie te maken, die allerlei onvolkomenheden aan het licht kan brengen. Veiligheid vormt in de waan van de dag nog te vaak een ondergeschoven kindje. Na de inventarisatie stel ik in overleg met het bedrijf een toolbox samen, waarvoor ik de input lever. Het terugdringen van risico's zit in kleine dingen, zoals het aanpassen van de lengte van een valblok op de werkhoogte. Naast de verkoop van artikelen beschouw ik het als een missie om bij opdrachtge-vers en hun medewerkers het bewustzijn rondom veiligheid en persoonlijke bescherming te ver-groten. Vanuit dat kader kan ik ook voor gerichte opleidingen zorgen."

Eigen touch

Een ander specialisme van PBM partner vormt bedrijfskleding, waaraan Lagerwaard eveneens een meerwaarde kan geven, zowel op het gebied van uitstraling als veiligheid. "Bijvoorbeeld jassen voor binnenwerk in de foodsector, die zich kenmerken door een hoge zichtbaarheid zonder reflecterende striping, hetgeen voorkomt dat infraroodsystemen ongewenst geactiveerd worden. Ritsen en knopen zitten verborgen, zodat er geen poeders en dergelijke in kruipen, terwijl bij autopoetsers de lak niet kan beschadigen."

"Binnen ons assortiment bieden we ontzettend veel mogelijkheden om kleding te personaliseren, dus af te stemmen op de huisstijl of andere wen-sen. Dat kan zowel bij kleine als grote aantallen en nabestellingen vormen nooit een probleem. Je geeft een shirt, jas of broek al heel makkelijk een eigen touch door de accentuering (zoals knopen en kraag) in een contrasterende kleur uit te voeren, gerelateerd aan het bedrijfslogo. Een stap verder gaat borduurwerk. Recent kregen we een opdracht van een bouwbedrijf om de contouren van een project op de shirts aan te brengen. Daar hangt natuurlijk een wat hoger prijskaartje aan, maar we bieden ook een scala aan personalisa-tiemogelijkheden voor een gunstig budget, zeker bij grote aantallen. Aan de hand van catalogi en andere voorbeelden brengen we de klant vaak al gauw op ideeën."

Meer informatie: www.pbmpartner.nl

Op de hoogte blijven van onze updates?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven

Vallei Business nummer 3 2019

PBC Group: Kweekvijver voor sales professionalsVallei Business NieuwsColumn Sociaal Metaal: Integreren gaat niet vanzelfJuryboek Business Event EdeVNO-NCW Veluwe Vallei: Cybersecurity, what the hack?Coöperatiefonds Rabobank Vallei en Rijn: 70.000 euro voor unieke projectenColumn MKBTR: Personeel binden door ze te laten delen in de winstGeen ruzie op het werk: stop dat stekelige gedoeTotaal Coaching: specialisten in vertrouwen maken PSA bespreekbaarVitaal Werkt Beter: vitaliteit werknemers geen kostenpost maar rendabele investeringColumn Wijnberger Coaching: spelen en vervelenColumn Optimal Mind: hoopgevend alternatief voor Ritalin heet neurofeedbackDe banen van 2030 bestaan nog nietBij Infi is iedereen aandeelhouderIngrid Toonen: investeren in vitaliteitNForza lost softwareproblemen van klanten opColumn Lagarde: Microsoft stopt met Windows 7, En nu?ASI Groep: digitalisering documentenstroomBDG Beveiliging: snelle, betaalbare zekerheidZwager Koffie: onze gedeelde passie maakt het verschilFoodvalley-delegatie op bezoek in ZwedenCirculair ondernemen: Liever herbestemmen dan sloopkogelHorse Dancers: therapiepaard legt patronen op de werkvloer blootGemeente Barneveld: Rode loper voor ondernemersPBM partner: gepersonaliseerde bedrijfskledingLusten en lasten globale arbeidsmarkt: werken zonder grenzenFC Utrecht: 'Samen gaan we weer op missie'Column Faam Werkt: waarom de meeste sollicitatiegesprekken zinloos zijnZakelijke autotestdag: Rally door de ValleyColumn Oxonia: veranderingenTechnova College bereidt zich voor op toekomstige mobiliteitAutohopper: Flexibiliteit als handelsmerk
Vallei Business is een uitgave van Van Munster Media