Coverstory: PXL

Magazines | Vallei Business nr 1 2013

Geurt Kok (links) en Louis Diepeveen

All you need is brand love

fotografie Fotostudio7

A brandlove company, dat klinkt alsof er

meer zijn

“Klopt”, zegt Louis Diepeveen, oprichter en eigenaar van PXL. “Afgelopen jaar zijn we zelf verliefd geworden en hebben we stevige verkering gehad met TRUE Communications uit Apeldoorn. We hebben dezelfde ideeën over het communicatievak en vullen elkaar op meerdere vlakken goed aan. TRUE heeft bijvoorbeeld een prachtig netwerk in de oostelijke helft van het land en wij zijn online actiever, waar TRUE weer de vruchten van plukt. Sinds 1 januari vormen we officieel een eenheid en werken we vanuit twee vestigingen en met ruim dertig medewerkers samen aan strategie, concept, creatie en web. Waarbij we overigens wel allebei onze eigen naam houden. De verbinding zit ‘m in ons gezamenlijke credo ‘a brandlove company’.”

Wat heeft liefde met

merken te maken?

“Bijna iedereen heeft wel een lievelingsmerk”, stelt copywriter Thea van Wijk. “Bij mij kan de HEMA bijvoorbeeld niet stuk, m’n Apple apparatuur is heilig en ik ben gek genoeg om een product van Rituals te kopen, voor het geld waarvoor ik er ergens anders minstens twee kan kopen. De liefde voor een merk kan heel ver gaan. Fans van Ikea hebben zelfs een game ontwikkeld. Ook is er een website waarop Ikea fans laten zien hoe ze Ikea producten gebruiken om hun eigen creaties te maken (www.ikeahackers.net). Wat je ziet is dat mensen zich graag met hun lievelingsmerk identificeren en daar een bepaalde status aan ontlenen. Vaak gaat het om uitgesproken merken die mensen willen inspireren en ‘a way of life’ uitdragen. Want of je nou op je Ducati voorbij komt scheuren of op je Harley Davidson, dat geeft toch een ander imago.”

Waarom is brand love

belangrijk?

“Het hebben van een merk is sowieso geen overbodige luxe. Mensen hebben weinig tijd en te veel keuzes. Bovendien moeten ze kiezen uit tal van producten met dezelfde kwaliteit en kenmerken. Een merk maakt dan verschil en geeft vertrouwen. Merken die erin slagen om de liefde van mensen te winnen, kunnen deze gevoelens maar beter koesteren. Ze leiden tot positieve mond-tot-mond reclame en merktrouw. De fans zijn bovendien bereid meer voor het merk te betalen en het te vergeven als er iets misgaat.”

“Ook online biedt het fenomeen brand love veel kansen”, vult internetstrateeg Bart Koppenaal aan. “Een merk kan daar de interactie aangaan en echte contactmomenten creëren. Dat moet natuurlijk wel nuttig, interessant en onderhoudend zijn. Relevant dus voor de doelgroep. Anders is het snel gedaan met de liefde.”

Hoe ontstaat brand love?

“Brand love moet je verdienen”, gaat Diepeveen verder. “Natuurlijk kun je daar wel op sturen. Belangrijk is dat je als merk jezelf bent en blijft. Vertel waar je in gelooft en wat je belangrijk vindt. Wij werken het liefst aan én voor merken die rechtstreeks uit het hart van mensen komen en van daaruit andere mensen weten te raken. Dat doen we volgens een krachtige methodiek die snel resultaten oplevert. We beginnen met de brand scan, een inspirerende workshop die inzicht geeft in de identiteit, uitdagingen, ambitie en relevantie van het merk. De brand story geeft het merk betekenis vanuit een authentieke overtuiging en een unieke ‘look and feel’. Van daaruit werken we aan brand love. Echt contact maken met mensen en de vonk doen overslaan. Internet speelt hierbij een cruciale rol. Samen met onze klanten werken we aan een lange termijn merkbeleving in een mix van offline, online, social en mobile media.”

Waar gaat jullie hart

sneller van kloppen?

Geurt Kok van TRUE Communications is daar uitgesproken over. “Wij zijn ervan overtuigd dat communicatie meer dan ooit gaat om oprechtheid. Om datgene wat je in je hart beweegt. Om doen wat je gelooft. Wij geloven in ware liefde tussen mensen en merken. En spelen met plezier het spel van verleiding. Met verhalen, dromen, kleur en vorm. Als held, grappenmaker of romanticus. Elk merk heeft z’n eigen gezicht, uitstraling en boodschap. Wij dagen je uit om er mee aan de slag te gaan. En wees vooral niet bang voor wat schoonheidsfoutjes, want ach… liefde maakt blind.”

PXL, bureau voor creatieve communicatie uit Veenendaal, opende op 1 maart 2013 officieel de deuren van haar nieuwe kantoor aan de Fokkerstraat 22c en onthulde tegelijkertijd de opvallende propositie ‘a brandlove company’. Tijd voor een date met enkele medewerkers van dit snelgroeiende bureau.

Dinnissen presenteert efficiënt en energiezuinig drogen

Dinnissen Process Technologie heeft een nieuwe functie ontwikkeld voor haar multifunctionele Pegasus Menger waarmee bulk solids efficiënt en uitermate energiezuinig kunnen worden gedroogd. De nieuwe functie is op 27 en 28 maart 2013 te zien tijdens de Empack in Den Bosch en Solids in Antwerpen. De innovatie biedt besparingen in productieruimte en de aanschaf van procesapparatuur. Poeders, korrels en granulaten krijgen tijdens het drogen in de Pegasus Menger geen kans om te klonteren of te beschadigen.

coverstory

In de komende periode starten er weer veel opleidingen. En dat is een bewijs dat het weer langzaam de goede kant op gaat. Want hoe meer het personeel (aanvullende) cursussen en opleidingen volgt, des te hoger het algemene niveau van uw bedrijf.

Training: Aanname- en

ontslaggesprekken

Goede medewerkers bepalen het succes van de organisatie. Het aannemen van nieuw personeel, maar ook het afscheid nemen van ongeschikte medewerkers, is van groot belang voor de continuïteit van een bedrijf. Hoe bepaalt u welke kandidaat u zoekt en hoe beoordeelt u de geschiktheid van uw medewerkers. Als bedrijf krijgt u te maken met een vaste nieuwe instroom van medewerkers, en vanzelfsprekend met een vaste uitstroom, al dan niet gedwongen. Beiden kosten geld. Met de aangereikte handvatten leert u om aanname- en ontslaggesprekken met vertrouwen in te gaan en succesvol af te ronden, waardoor u geld en tijd kunt besparen.

Studieduur:

De training bestaat uit 1 dag van 9.30 tot 16.00 uur.

Trainingsdatum + locatie:

Woensdag 3 april 2013 te Utrecht

-------------------------------------------------------

Training: Correctiegesprekken

Wanneer u merkt dat afspraken niet worden nagekomen, gaat u een correctiegesprek aan met de betreffende medewerker. Het doel van correctiegesprekken is om de medewerker weer in het spoor te krijgen van de doelstellingen en richtlijnen van het team en van de organisatie. In de meeste gevallen vindt de correctie plaats wanneer de medewerker ‘over de grens is gegaan’. Maar wanneer is een overtreding daadwerkelijk een overtreding? Is er noodzaak tot correctie? Het toepassen van de juiste gesprekstechnieken op het juiste moment, kan ervoor zorgen dat uw medewerker uw reactie als opbouwende kritiek ervaart en na het gesprek de schouders eronder gaat zetten

Studieduur:

De training bestaat uit 1 dag van 9.30 tot 16.00 uur.

Trainingsdatum + locatie:

Woensdag 10 april 2013 te Utrecht

Lean Six Sigma

Een manager in een productieomgeving moet in staat zijn verandermanagement succesvol te kunnen doorvoeren. Hiervoor is kennis benodigd van verschillende Lean Six Sigma instrumenten, en vooral van de succesvolle implementatie hiervan. Deze module geeft praktische handvatten om procesoptimalisatie binnen productieomgevingen en magazijnen tot stand te brengen, vooral gericht op de hard skills van Lean Six Sigma. Na afloop van de opleiding is de deelnemer in staat Lean Six Sigma instrumenten te vertalen naar een praktische aanpak op de werkvloer.

Studieduur:

De dagtraining bestaat uit zes dagdelen van ca. 2,5 uur. De avondtraining bestaat uit negen bijeenkomsten van ca. 2,5 uur.

Trainingsdata + locatie:

Donderdag 4, 11 en 18 april 2013 te Utrecht

-------------------------------------------------------

Training: Leidinggeven

voor managers

Een manager in een productie/magazijnomgeving moet in staat zijn verandermanagement succesvol te kunnen doorvoeren. Hij heeft leidinggevende vaardigheden, alsmede inzicht in zijn eigen functioneren nodig om dit succesvol te kunnen implementeren. Deze module geeft praktische handvatten om procesoptimalisatie binnen productieomgevingen en magazijnen tot stand te brengen, vooral gericht op de soft skills van Lean Six Sigma.

Studieduur:

De dagtraining bestaat uit zes dagdelen van ca. 2,5 uur. De avondtraining bestaat uit negen bijeenkomsten van ca. 2,5 uur.

Startdata + locatie:

Woensdag 6, 13 en 20 maart 2013 te Utrecht

-------------------------------------------------------

Social media zakelijk inzetten: het begint met een plan!

In maart en april 2013 starten in de regio’s Veenendaal en Utrecht nieuwe 3-delige workshops ‘Succesvol starten met social media’.

Eline Walda is merkenbouwer en helpt MKB-bedrijven in de Valleiregio winstgevender worden door een consequente profilering en een optimale marketingmix. Ondernemers vragen haar regelmatig hoe ze social media succesvoller kunnen inzetten.

Ondersteuning

De 3-delige workshops zijn in hoge mate interactief. Er wordt veel in kleine groepjes gewerkt. Tussen sessies in, en tot twee weken na afronding van de training, kunnen de deelnemers rekenen op ondersteuning van de trainer. Bovendien kunnen zij met de trainer en hun medecursisten binnen een besloten forum van gedachten wisselen. Bij de workshops hoort een speciaal voor deze training ontwikkelde syllabus (circa 150 pagina’s) vol tips en trucs, praktijkvoorbeelden en instructies. Een handig naslagwerk om in de praktijk op terug te grijpen!

Startdata en inschrijven

Regio Utrecht: donderdag 14 maart 2013

Regio Veenendaal: dinsdag 2 april 2013

Meer informatie is te vinden op

www.elinewalda.nl. Hier kunnen

deelnemers zich ook direct inschrijven.

Trainingen en opleidingen

delen:
Algemene voorwaarden | privacy statement