Profiel InfoSupport

Magazines | Vallei Business nr 1 2013

Innovatie maakt Info Support aantrekkelijk werkgever

‘Solid innovator’ al 27 jaar basis van succes

Het ontwikkelen en beheersbaar maken van software is de uitdaging die de informatietechnici van Info Support iedere dag weer aangaan. Hierbij zetten ze alle middelen in die voor handen zijn. Van online management tool tot functionele mobiele app. Alles om de productiviteit van de klant te optimaliseren. Meegaan met de markt en investeren in innovatie is de kern van het succes van dit bedrijf.

Frans Pas, commercieel manager en Henk van der Pol, manager sales support & marketing, leggen uit hoe het bedrijf is geworden zoals het is. Pas: “Ik zie onze onveranderende visie als de belangrijkste basis van ons succes. Solid innovators, dat was de missie toen dit bedrijf werd opgericht, dat is het nu en dat blijft het ook.” Van der Pol vult aan: “We willen voor onze mensen een aantrekkelijke werkplek creëren. In onze markt is het moeilijk om goed gekwalificeerd personeel te vinden. Daarom investeren we continu in ons personeel, zodat ze hier een goede werkplek hebben. Daarnaast investeren we ook steeds in onze diensten en in de toolkit van onze medewerkers. We zorgen dat iedereen toegang heeft tot de modernste technieken en op de hoogte is van de jongste ontwikkelingen, zodat ze daadwerkelijk waarde en innovatie kunnen toevoegen voor de klant.”

Ambities

De ambitie van Info Support vormt zich altijd rondom de visie als solid innovator. Dit betekent dat het bedrijf de markt van IT continu monitort om in te kunnen spelen op trends die blijvend zijn. Investeren doet het bedrijf dus pas als ze met een bepaalde dienst meerwaarde kunnen creëren voor de klant. Pas: “Wij doen bijvoorbeeld mee in de markt van mobiele applicaties omdat we hiermee slimme toevoegingen kunnen leveren aan onze IT-oplossingen.”

Kernwaarden

Soliditeit, integriteit, vakmanschap en passie. Dat zijn de uitgangspunten bij ieder project en bij elk bedrijfsproces. Sturen op deze kernwaarden heeft het bedrijf gebracht naar de positie waar het nu staat. Alle 350 medewerkers herkennen deze waarden ook in het bedrijf. Investeren in goed personeel is daarbij van groot belang. Daarom wordt iedere nieuwe medewerker uitgebreid opgeleid en kan elke medewerker beurzen en seminars over de hele wereld bezoeken. Bij dat laatste is het een voorwaarde dat je na afloop het geleerde deelt met collega’s. De eigen trainingsruimten zijn hiervoor uitermate geschikt.

Multinational tot MKB

Dankzij het uitgebreide dienstenpakket van Info Support behoren zowel grote, internationaal opererende bedrijven als regionale MKB’ers tot het klantenbestand. Uiteraard is de dienstverlening voor deze twee uitersten divers. Pas: “Als enige IT-dienstverlener in Nederland hebben wij onze eigen opleidingsfaciliteiten met achttien eigen docenten. Hier bieden we zeer veel verschillende trainingen aan voor zowel de MKB’er die net start met zijn eigen IT-omgeving als de doorgewinterde IT’er.”

Regionale samenwerking

In de nabije toekomst ziet Info Support het belang van het versterken van de regionale samenwerking. Met name door een investering in ICT Valley, FoodValley en de samenwerking met andere IT-bedrijven. Van der Pol: “Door samen te werken met andere partijen, kunnen we producten ontwikkelen die nog meer waarde toevoegen dan dat ze nu al doen. Als je dienstverlening complementair is aan elkaar moet je elkaar volgens mij niet zien als concurrenten maar als onmisbare collega’s.”

Succesformule

De basis van het succes van Info Support is gelegen in de continue investering in kennis. Dit wordt versterkt door de passie en het vakmanschap van het personeel. Al 27 jaar onderstreept Info Support dit met soliditeit en integriteit. Zo ontstaat de succesvolle basis van ieder project en krijgen klanten de nieuwste technologieën snel geïmplementeerd in hun bedrijfsvoering.

delen:
Algemene voorwaarden | privacy statement