Testverslagen
Quiris Adviesgroep is graag uw partner bij de ontwikkeling van medewerkers. Mensen zullen steeds langer doorwerken en de veranderingen volgen elkaar steeds sneller op. Reden genoeg om te zorgen voor een optimale match en optimale vaardigheden op het gebied van communicatie en leidinggeven.
Quiris levert u assessment, coaching en training op maat. Dat doen we voor een grote verscheidenheid aan opdrachtgevers, van klein tot groot. In een no-nonsense stijl terwijl we met onze gedragswetenschappelijke achtergrond weten waar we het over hebben.
Opdrachtgevers aan het woord
Hogeschool Utrecht:
Maurice Hengeveld, P&O-adviseur
ââ¬ÅAls ik Quiris in een woord zou moeten beschrijven dan is dat als ââ¬Ëpartnerââ¬â¢. In de zin van meedenken, maar zeker ook in flexibiliteit. Quiris heeft erg snel kunnen schakelen om aan onze specifieke assessmentwensen te voldoen. Hun ervaring in onze opleidingsbranche zie je terug in het traject; er is absoluut maatwerk geleverd. Zo zijn in de rollenspellen natuurgetrouwe, herkenbare praktijksituaties nagebootst, wat door de kandidaten goed is gewaardeerd.ââ¬Â
Bart Coenen,
Directeur Contractlogistiek DB Schenker
ââ¬ÅToevallig is een aantal collegaââ¬â¢s net terug uit China en zij gaven aan goed gebruik te hebben gemaakt van een aantal vaardigheden die ze bij Quiris hebben opgedaan. De naam Quiris is tijdens die trip minimaal twintig keer gevallen. Quiris zet mensen echt aan tot veranderen, waar dat nodig is. Je ziet zelfs de mensen die aan het begin van zoââ¬â¢n trainingstraject bijzonder sceptisch zijn, helemaal omgaan en meegaan in het verhaal. De trainers laten zaken niet hangen, pakken aan en pakken door!ââ¬â¢Ã¢â¬â¢
Meer weten? Bel ons op
0318-551418, kijk op www.quiris.nl
of meld u aan voor onze nieuwsbrief.
Bij Oog voor P&O staat de koffie altijd klaar, want het bedrijf is gevestigd in het pand van Fortune Hot Drinks in Veenendaal. Sinds 2004 runt Marja Verweij Oog voor P&O. Naast haar eigen expertise, heeft zij in de loop der jaren een netwerk van experts aan zich weten te binden zoals een bedrijfsarts, arbeidsdeskundige, trainers en coaches en een advocaat.
Lastige werkgeverszaken
Marja helpt bedrijven met lastige werkgeverszaken. Ontevreden/disfunctionerende medewerkers, ziekteverzuim, ongeoorloofd verzuim, ontslag, arbeidsconflicten; veel werkgevers krijgen ermee te maken. Het zijn vaak kwesties die ten koste gaan van de klantgerichtheid en daarmee het succes van de onderneming en die vragen vaak veel tijd en energie. Vaak zijn het kwesties die veel tijd en energie vragen. Die kun je als ondernemer beter aan andere zaken besteden. Medewerkers die onvoldoende presteren en/of vaak verzuimen kosten de ondernemer geld. Op zoââ¬â¢n moment is het ââ¬Ëhandig om Marja bij de hand te hebbenââ¬â¢.
Oog voor P&O ook voor
Maar werkgevers kunnen bij Oog voor P&O ook terecht voor de implementatie van goed personeelsbeleid of de verzorging van de complete salarisadministratie, reïntegratie- en outplacementtrajecten, individuele coaching en trainingen.
Marja: ââ¬ÅWordt u geconfronteerd met langdurig ziekteverzuim en bent u niet aangesloten bij een Arbo-dienst, dan kunt u een beroep doen op Oog voor P&O. Wij hebben verstand van verzuim, weten de juiste wegen te bewandelen, werken met een gecertificeerd bedrijfsarts en voeren de noodzakelijke gesprekken met uw medewerker. Kortom, wij nemen zaken uit handen die complex en tijdrovend zijn.ââ¬Â
Zit u met vraagstukken op personeelsgebied waar u geen antwoord op heeft? Dan bent u van harte welkom op het kosteloze inloopspreekuur dat ik wekelijks houd op maandag van 10.00 uur tot 12.00 uur. Een afspraak maken is niet nodig.
Oog voor P&O
De Smalle Zijde 17 Veenendaal
T: 0318-742142
I: www.oogvoorpeno.nl
Mensen bewegen bij Quiris
Ondersteuning bij gedoe met personeel
profiel
TOPWERK is specialist in het verzorgen van trainingen voor Microsoft Office programmaââ¬â¢s. Yvonne de Vries: ââ¬ÅWe kiezen bewust voor die trainingen, omdat daarmee het meeste rendement gehaald kan worden. In veel bedrijven bestaat 80% van de werkzaamheden uit het werken met teksten, cijfers en het presenteren daarvan. En omdat Microsoft de standaard in kantoorautomatisering is, zijn het met name de Office programmaââ¬â¢s waarmee gewerkt wordt. Met onze trainingen kan men in korte tijd effectiever leren werken met die programmaââ¬â¢s. Als je de materie beheerst werkt het veel prettiger!ââ¬Â
Yvonne de Vries leidt TOPWERK samen met Ben Wiggelo. Beiden komen uit de trainingswereld en hebben elkaar gevonden in de eigenwijze wijze waarop zij trainingen inzetten. Ben Wiggelo: ââ¬ÅWij zien een Microsoft Office training net zoals een sporttraining. Zo zetten we het ook in. Denk bijvoorbeeld aan hardlopen. Je bepaalt wat je doel is en wat je daarvoor wilt doen. Op basis daarvan maken wij een plan voor de organisatie hoe dat doel bereikt kan worden. Wij zijn gedurende het traject de coach die er voor zorgt dat het doel ook daadwerkelijk gehaald wordt. Wij trainen zelfs tot op de werkplek. Dat is ook waar TOPWERK voor staat: Trainen tot op de werkplek.ââ¬Â
TOPWERK
Vendelier 61, 3905 PD Veenendaal
Postbus 811, 3900 AV Veenendaal
088-237 24 24, www.topwerktraining.nl
Topwerk, voor effectief trainen
Hoge Raad spreekt zich uit
over kennisgeving per e-mail
In de wet staat het volgende met betrekking tot de ontvangsttheorie: ââ¬ÅEen tot een bepaalde persoon gerichte verklaring, moet om haar werking te hebben, die persoon hebben bereikt.ââ¬Â
Eerder spitste de discussie zich toe op de vraag of ââ¬Ëbereikenââ¬â¢ moest worden uitgelegd als ââ¬Ëontvangenââ¬â¢ of als ââ¬Ëgelezenââ¬â¢. Doorgaans werd ââ¬Ëbereikenââ¬â¢ objectief beoordeeld, wat inhoudt dat de mededeling in de omgeving van de wederpartij moet aankomen zodat dat deze er kennis van kan nemen. De Hoge Raad heeft nu bevestigd dat als uitgangspunt geldt dat de schriftelijke verklaring de geadresseerde heeft ââ¬Ëbereiktââ¬â¢ als zij door hem is ontvangen.
De Hoge Raad spreekt over een ââ¬Ëaannemelijk adresââ¬â¢ dat mag worden gebruikt om bijvoorbeeld de opzegging van een overeenkomst naar toe te sturen. Zij erkent hier het belang van de verzender om mededelingen te kunnen sturen zonder ingewikkelde onderzoeken te moeten verrichten naar het te gebruiken adres. Daarnaast kan de wederpartij zich niet verschuilen om te verhinderen dat mededelingen effect hebben. Een partij mag er vanuit gaan dat een recent gebruikt adres nog steeds gebruikt kan worden.
De Hoge Raad spreekt ook over een e-mailadres als ââ¬Ëaannemelijk adresââ¬â¢ wat impliceert dat de ontvangsttheorie ook voor e-mail geldt. Men kan dus gebruik maken van een recent door de ontvanger gebruikt e-mailadres om bepaalde verklaringen (zoals opzeggingen, aanzeggingen etc.) te doen.
Let wel op dat in sommige overeenkomsten of wettelijke bepalingen bepaalde vormvoorschriften voor rechtsgeldige mededelingen zijn voorgeschreven. Dat betekent dus dat niet alle mededelingen per e-mail kunnen worden gedaan. Als een opzegging per aangetekend schrijven wordt verlangd, is het verstandig ook daadwerkelijk een aangetekende brief te sturen. Komt men in tijdnood dan kan een koerier worden gebruikt waarbij de ontvanger wordt gevraagd voor ontvangst te tekenen. Men doet er verstandig aan in die situatie ook een scan van de mededeling per e-mail aan het laatst gebruikte e-mailadres van de ontvanger te sturen en die wijze van verzending ook in de mededeling te vermelden.
Het is voor de praktijk van grote waarde dat de Hoge Raad zich duidelijk heeft uitgelaten over de ontvangsttheorie en het bereiken van geadresseerden per e-mail.
Menig discussie kan nu (eindelijk) worden gesloten.
mr C.J. van Dijk
Van Veen Advocaten
T 0318 68 78 84
W www.vanveen.com/advocaten/keesvandijk
Stel, u wilt een overeenkomst opzeggen en dit moet binnen een bepaalde termijn. Dan is het van belang dat deze opzegging de wederpartij op tijd bereikt. De vraag of en wanneer een mededeling een geadresseerde heeft bereikt was tot voor kort omstreden. De Hoge Raad heeft zich onlangs uitdrukkelijk uitgesproken over ââ¬Ëde ontvangsttheorieââ¬â¢ en daarbij - zij het terloops - gesproken over het bereiken van een geadresseerde per e-mail.
Actualiteit
Tapijttegels, die kun je toch niet eten? Dat is zo. Toch heeft Interface uit Scherpenzeel, wereldwijd topspeler in het ontwerpen en produceren van innovatieve tapijttegels, zich verbonden aan FoodValley.
ââ¬ÅWij zijn op zoek naar kennis, personeel en innovatieve ideeënââ¬Â, zei Rob Boogaard, directeur van Interface, tijdens de Inspiratiebijeenkomst FoodValley op dinsdag 29 oktober in Scherpenzeel. ââ¬ÅEn naar afval om te recyclen tot tapijttegels.ââ¬Â Raoul Bino, directeur Agrotechnology en Food Sciences Group Wageningen UR pakte direct de handschoen op. ââ¬ÅNeem contact op. Wij hebben de kennis in huis om iedereen te helpen. Dat geldt voor grote bedrijven, maar ook voor kleine ondernemers.ââ¬Â
Tijdens de inspiratiebijeenkomst bij Interface waren zoââ¬â¢n 250 vertegenwoordigers uit bedrijfsleven, onderwijs en overheid aanwezig. Ze kregen een rondleiding door de tapijttegelfabriek, bekeken de recyclinginstallatie en gingen daarna in gesprek over samenwerking en innovatie. Bij zowel food als non-food bedrijven speelt hetzelfde: net als bij Interface is er kennis en menskracht nodig. En die is er steeds meer in het Valleigebied, zo toonde bijvoorbeeld Bastiaan Pellikaan, voorzitter van de Raad van Bestuur van de Aeres Groep/Poultry Academy, de pluimveeacademie uit Barneveld. Dat onderschreven Raoul Bino en Harmen van Wijnen, voorzitter van de Raad van Bestuur van de CHE (Christelijke Hogeschool Ede). Hun boodschap was: ondernemers, kom maar op.
Interface
Interface is wereldmarktleider in het ontwerpen en produceren van hoogwaardige stijlvolle, innovatieve modulaire vloerbedekking. Interface was een van de eerste bedrijven die zich publiekelijk committeerde aan duurzaamheid. In 1994 deed de organisatie de toezegging om in 2020 haar negatieve impact op het milieu te hebben geëlimineerd. Interface eindigt al jaren in de top drie in het duurzaamheidsonderzoek van Globescan. Recent is Interface uitgeroepen tot de duurzaamste grote onderneming wereldwijd.
fotografie APA
Raoul Bino, directeur Agrotechnology en Food Sciences Group Wageningen UR en Rob Boogaard, directeur van Interface.
FoodValley: ondernemers, kom maar op
Zoââ¬â¢n 250 vertegenwoordigers van FoodValley kregen een rondleiding door de fabriek van Interface in Scherpenzeel.
Rob Boogaard, directeur Interface: ââ¬ÅWij zijn op zoek naar
kennis, personeel en innovatieve ideeën.ââ¬Â
bedrijfswagentestdag
Bedrijfswagentestdag
Het begint er steeds meer op te lijken dat de weergoden ons gunstig zijn gegund tijdens de verschillende autotestdagen. Ook tijdens de afgelopen Bedrijfswagen-
testdag was het wederom goed toeven.
De dag begon zonnig en dat is het ook de hele dag gebleven. Het ontvangst bij Hotel Schimmel was hartelijk en toen alle autoââ¬â¢s op de foto waren gezet en alle testrijders waren gearriveerd, was het tijd voor een overheerlijk lunchbuffet.
Na de lunch kregen de testrijders tekst en uitleg over de dag van uitgever Michael van Munster en daarna was het ââ¬Ëkarren geblazenââ¬â¢.
De eerste rit ging van Hotel Schimmel in Woudenberg naar restaurant lââ¬â¢Orage in Ede. Hier werden de eerste vragenformulieren ingevuld. Na een kopje koffie en een paar lekkere bitterballen vertrok de karavaan naar Residence Rhenen in, jawel, Rhenen. Voor de meeste testrijders geen onbekende locatie, want deze prachtlocatie aan de Veenendaalsestraatweg wordt vaker aangedaan. Ook hier was het weer genieten van een lekker hapje en drankje.
De laatste tussenstop was een ouderwetse parkeerplaatswissel bij het Doornse Gat. Voor de een na laatste keer moest men de testformulieren invullen. Ondanks dat hier geen versnaperingen waren, werd toch ruim te tijd genomen om even bij te kletsen en het invullen van de testformulieren.
Daarna was het tijd om terug te gaan naar Hotel Schimmel, waar men nog de mogelijkheid had om in autoââ¬â¢s te rijden waar eerder op de dag geen tijd voor was.
De geslaagde dag werd uiteindelijk afgesloten met een heerlijk dinerbuffet waar we van prachtige producten hebben mogen genieten!
Dealers
Opel Broekhuis
Bochane
Ford Van der Kolk
Vallei Autogroep
Auto Versteeg Buurman
Locaties
Hotel Schimmel, Woudenberg
Restaurant lââ¬â¢Orage, Ede
Residence Rhenen, Rhenen
Testrijders
Jan de Rooi, ALU Totaal
Imar van Riet, Carwash & Co
Marin de Leeuw, Deelen Wageningen
Klaas Hoekstra, Koerier- en
besteldiensten Hoekstra
Henk Hol, Meratus Hoveniers
Florian van de Starre, Smaackmakers
Evert de Rooij, Smaackmakers
Matthijs Hazeleger, So-Me
David van Zuilekom, So-Me
Jeroen van Mourik, Van Mourik Transport
Richard Vonk, Van Veen Advocaten
Wiebe Ploeg, Versteeg & Hop
Dealer: Bochane
Afgevaardigde tijdens testdag: Geert koning
Florian van de Starre: ââ¬ÅIk heb een redelijk goede indruk gekregen van de Nissan NV200. De laadruimte is verrassend groot en de auto heeft ook ruim voldoende trekkracht. Daarnaast is de Nissan ook erg stil. Qua prijs is de NV200 erg gunstig, er zitten veel opties op het instapmodel.ââ¬Â
David van Zuilekom: ââ¬ÅIk vind de Nissan NV200 een hele plezierige auto! Hij heeft een goede uitstraling. Hij rijdt goed en licht en heeft behoorlijk wat laadruimte. Een pluspunt is de zijdeur. De verhouding tussen prijs en kwaliteit is natuurlijk erg goed. Je krijgt erg veel auto voor een hele mooie prijs.ââ¬Â
Matthijs Hazeleger: ââ¬ÅIk ben aangenaam verrast door de Nissan NV200. Het is een auto met uitstraling, hier kun je mee aankomen bij klanten! Gezien alle opties die op de Nissan zitten, krijg je bij aanschaf echt waar voor je geld. ââ¬Â
Henk Hol: ââ¬ÅIk vind de Nissan NV200 een keurige en nette auto. Met deze wagen kun je prima bij de klant aankomen. Voor zover ik het kan inschatten is de verhouding tussen prijs en kwaliteit prima in orde.ââ¬Â
Nissan NV200
Specificaties
Merk: Nissan
Model: NV200
Type: Accenta
Transmissie: Handgeschakeld
Cilinderinhoud: 1500 cc
Vermogen: 90 pk
Koppel: 200 nm
Verbruik: 1 op 20,4
Topsnelheid: 158 km/h
Uitrusting: ABS, ABD, EBA, airbag, bevestigingspun- ten in laadvloer, radio/CD/MP3, centrale vergrendeling met afstandsbediening, cruise control
Laadruimte: 4,2 m3
Verkoopprijs: â⬠11.499,- excl. btw
Leaseprijs : â⬠349,- (full operational, obv. 30.000 p/jr,
4 jaar, excl. btw).
Vanaf prijs: â⬠10.999,- excl. btw
Informatie: www.bochanegroep.nl
Dealer: Bochane
Afgevaardigde tijdens testdag: Dick van Welij
Klaas Hoekstra: ââ¬ÅDe Dacia Dokker VAN heeft een zeer goede indruk om me achter gelaten. Hij rijdt fijn en is verrassend comfortabel. Daarnaast valt het laadvermogen zeker niet tegen. Over de verhouding tussen prijs en kwaliteit kun je natuurlijk niet moeilijk, je hebt veel auto voor weinig geld. Ik de Dokker iedereen die dit formaat bedrijfsauto nodig heeft van harte aanbevelen.ââ¬Â
Richard Vonk: ââ¬ÅIk ben aangenaam verrast door de Dacia Dokker VAN. Hij rijdt licht, hij stuurt licht en heeft voldoende vermogen. De verhouding tussen prijs en kwaliteit is natuurlijk zeer goed, want je hebt relatief veel auto voor erg weinig geld.ââ¬Â
Evert de Rooij: ââ¬ÅDe Dacia Dokker VAN is een prima auto. Hij heeft een nuchtere afwerking en is praktisch ingericht. Qua comfort is het natuurlijk geen Mercedes, maar dat kun je ook niet verwachten voor dit geld. Al met al is dit een prima bedrijfswagen voor weinig geld.ââ¬Â
Marin de Leeuw: ââ¬ÅNaar mijn mening is de Dacia Dokker VAN een goede auto. Hij rijdt prettig en is verrassend comfortabel. Daarnaast is het prijskaartje natuurlijk geweldig, je hebt veel auto voor weinig geld. Dit is een auto die ik iedereen kan aanbevelen.ââ¬Â
Dacia Dokker VAN
Specificaties
Merk: Dacia
Model: Dokker VAN
Type: DCi 75 Ambiance
Transmissie: Handgeschakeld
Cilinderinhoud: 1500 cc
Vermogen: 75 pk
Koppel: 180 nm
Verbruik: 1 op 20
Acceleratie: (0 tot 100) in 15,9 seconden
Topsnelheid: 150 km/h
Uitrusting: Radio/CD, airco, elektrische ramen voor, centrale deurvergrendeling, elektrisch
verstelbare spiegels
Laadruimte: 3,3 m3
Verkoopprijs: â⬠8.990,- excl. btw
Leaseprijs : â⬠299,- (full operational, obv. 30.000 p/jr,
4 jaar, excl. btw).
Vanaf prijs: â⬠6.990,- excl. btw
Informatie: www.bochanegroep.nl
David van Zuilekom: ââ¬ÅIk vind de Fiat Ducato een prima bus. Hij is goed en degelijk afgewerkt en beschikt over veel extra opties. Daarnaast wil ik graag melden dat deze bus echt heel ruim is, zowel de cabine als de laadruimte. En ondanks het formaat van de bus is hij verrassend wendbaar. De verhouding tussen prijs en kwaliteit is naar mijn idee dan ook dik in orde, zeker gezien de laadruimte en de representativiteit.ââ¬Â
Jeroen van Mourik: ââ¬ÅIk was al bekend met de Fiat Ducato en ik ben er erg over te spreken. Hij is een hele stille bedrijfsauto met een goede wegligging en een mooi interieur. Daarnaast is de Ducato ook uitermate betrouwbaar. De verhouding tussen prijs en kwaliteit is ook dik in orde.ââ¬Â
Evert de Rooij: ââ¬ÅIk ben positief verrast door de Fiat Ducato. Het rijgedrag is, ondanks zijn formaat, goed. Ik moest alleen even wennen aan de koppeling. De laadruimte is ontzettend groot en de afwerking is mooi. Al met al een goede bus voor een mooie prijs.ââ¬Â
Fiat Ducato
Specificaties
Merk: Fiat
Model: Ducato
Type: 2.0 MJ 345 / 3300 MH2
Transmissie: Handgeschakeld
Cilinderinhoud: 2000 cc
Vermogen: 116 pk
Koppel: 320 nm
Verbruik: 1 op 12,6
Acceleratie: (0 tot 100) in 19,8 seconden
Topsnelheid: 154 km/h
Laadruimte: 11,5 m3
Verkoopprijs: â⬠25.545,- excl. btw
Leaseprijs : â⬠512,- (full operational, obv. 30.000 p/jr,
4 jaar, excl. btw).
Vanaf prijs: â⬠16.450,- excl. btw
Informatie: www.bochanegroep.nl
Dealer: Opel Broekhuis
Afgevaardigde tijdens testdag: Bert Bootsman
David van Zuilekom: ââ¬ÅDe Opel Combo is een prima auto met een goede wegligging. Voor een relatief kleine auto heeft de Combo behoorlijk wat laadruimte. Dit is eigenlijk gewoon een goede auto, die vlot rijdt en lekker wendbaar is. Kortom, veel auto voor een hele schappelijke prijs.ââ¬Â
Jeroen van Mourik: ââ¬ÅDe Opel Combo heeft een aardige indruk op me achter gelaten. De auto is bijzonder comfortabel, alleen heeft deze uitvoering naar mijn smaak iets te weinig koppel. Maar als ik naar het totaalplaatje kijk, is de verhouding tussen de vanafprijs en de kwaliteit dik in orde.ââ¬Â
Florian van de Starre: ââ¬ÅDe prijs kwaliteit verhouding is bij de Opel Combo prima in orde! De auto stuurt scherp en rijdt erg comfortabel met de cruise control. Wat me opviel was dat je heel veel zicht naar buiten hebt door de enorme voorruit. Daarnaast is de auto ook lekker stil. Hij mist alleen het kleine beetje extra power.ââ¬Â
Matthijs Hazeleger: ââ¬ÅDe Opel Combo is een degelijke auto met een zakelijke uitstraling. Ik mis alleen de navigatie aan boord, dat vind ik vandaag de dag toch wel een vereiste eigenlijk. Maar dat buiten beschouwing gelaten, krijg je voor deze prijs een prima auto!ââ¬Â
Opel Combo
Specificaties
Merk: Opel
Model: Combo
Type: L1 1.3CDTi ecoFLEX Start/Stop
Transmissie: Handgeschakeld
Cilinderinhoud: 1248 cc
Vermogen: 90 pk
Koppel: 200 nm
Verbruik: 1 op 20,8
Topsnelheid: 158 km/h
Uitrusting: Business pakket met airconditioning, radio/ cd/MP3-speler, stuurwielbediening voor radio/cd-speler en telefoonbediening
Laadruimte: 3,4 m3
Verkoopprijs: â⬠17.420,- excl. btw
Leaseprijs : â⬠425,- (full operational, obv. 30.000 p/jr,
4 jaar, excl. btw).
Vanaf prijs: â⬠9.995,- excl. btw
Informatie: www.broekhuisgroep.nl
Dealer: Auto Versteeg Buurman
Afgevaardigde tijdens testdag: Leedert Redert
Marin de Leeuw: ââ¬ÅDe Peugeot Expert heeft een prima indruk op me achter gelaten. De auto ziet er netjes en verzorgd uit. Door de dubbele cabine is deze hij ook uitermate geschikt voor werknemers met een gezin. Wat betreft de verhouding tussen prijs en kwaliteit, die is naar mijn idee goed.ââ¬Â
Florian van de Starre: ââ¬ÅDe Peugeot Expert is een prima auto. Het interieur oogt rustig maar wel een beetje Spartaans. Van buiten is de auto representatief. Hij rijdt prima en heeft voldoende trekkracht. Daarnaast is hij door zijn dubbele cabine uitermate geschikt voor een combinatie tussen gezin en werk.ââ¬Â
Matthijs Hazeleger: ââ¬ÅDe Peugeot Expert is een grote auto en oogt in eerste instantie van buiten een tikkeltje lomp. Binnen is er echter meer dan voldoende ruimte. De laadruimte is meer dan voldoende en daarnaast heeft de Expert een dubbele cabine waarin men collegaââ¬â¢s of familie kan vervoeren. Als je naar al deze voordelen kijkt, is de verhouding tussen prijs en kwaliteit in orde!ââ¬Â
Peugeot Expert
Specificaties
Merk: Peugeot
Model: Expert
Type: 229 L2H1 dubbele cabine
Transmissie: Handgeschakeld
Cilinderinhoud: 2000cc
Vermogen: 125 pk
Koppel: 320 nm
Verbruik: 1 op 15,6
Topsnelheid: 170 km/h
Uitrusting: Airco, cruise control, Bluetooth carkit, metallic lak
Laadruimte: 3,5 m3
Verkoopprijs: â⬠24.200,- excl btw
Leaseprijs : â⬠448,40,- (full operational, obv. 30.000 p/jr,
4 jaar, excl. btw).
Vanaf prijs: â⬠22.110,- excl btw
Informatie: www.versteegbuurman.com
Wiebe Ploeg: ââ¬ÅDe eerste indruk van de Peugeot Partner is goed. Hij rijdt lekker en soepel en hij heeft flink wat laadvermogen. Ik denk dat de prijs en kwaliteit goed in verhouding zijn.ââ¬Â
Richard Vonk: ââ¬ÅDe Peugeot Partner is een prima auto. Hij rijdt lekker makkelijk en heeft voldoende vermogen om een goed stuk te rijden. Het is natuurlijk algemeen bekend dat dieselmotoren uit de PSA-groep ontzettend betrouwbaar zijn en dat is bij de Partner niet anders. Al met al een prima bedrijfswagen.ââ¬Â
Klaas Hoekstra: ââ¬ÅDe Peugeot Partner is een leuke auto. Hij rijdt lekker en het comfort is prima. De afwerking is alleen wat basic. Voor hoe ik het kan inschatten zijn de prijs en kwaliteit goed in verhouding.ââ¬Â
Jan de Rooi: ââ¬ÅIk heb een goede eerste indruk gekregen van de Peugeot Partner. Het rijgedrag van deze auto is goed en hij is zeer comfortabel. Wat mij betreft is de verhouding tussen prijs en kwaliteit dik in orde. Wel jammer dat het een wat ouder model is.ââ¬Â
Peugeot Partner
Specificaties
Merk: Peugeot
Model: Partner
Type: 120L1 XT EHDI 90 Stop en Start Profit Plus
Transmissie: Handgeschakeld
Cilinderinhoud: 1600 cc
Vermogen: 90 pk
Koppel: 215 nm
Verbruik: 1 op 20,8
Acceleratie: (0 tot 100) in 12,8 seconden
Topsnelheid: 162 km/h
Uitrusting: Airco, cruise control, bluetooth, Pack Visibilité, zwarte lak
Laadruimte: 3,3 m3
Verkoopprijs: â⬠15.580,- excl. btw
Leaseprijs : â⬠333,32,- (full operational, obv. 30.000 p/jr,
4 jaar, excl. btw).
Vanaf prijs: â⬠11.670,- excl. btw
Informatie: www.versteegbuurman.com
Dealer: Ford van der Kolk
Afgevaardigde tijdens testdag: Rob de Boef
Klaas Hoekstra: ââ¬ÅIk heb een goede indruk gekregen van de Ford Transit Base. Hij rijdt lekker, is comfortabel en representatief. De Transit is erg comfortabel en ben ik ook erg te spreken over de veiligheid en het laadvermogen, wat groter is dan zijn luxe broer, de Transit Custom Champions Edition. Kortom, deze bus is een ieder aan te raden.ââ¬Â
Evert de Rooij: ââ¬ÅDit is voor mij het kleine broertje van de Champions Edition. De Transit Base heeft 55 pk minder vermogen en dat merk je wel. De afwerking is verder degelijk en het is een prima bus. Alleen hij mist net dat beetje cachet wat de Transit Custom wel heeft.ââ¬Â
Richard Vonk: ââ¬ÅDe Ford Transit Base heeft een prima indruk op me achter gelaten. Het rijgedrag van deze bus is prima en hij is representatief. Daarnaast heeft auto een ââ¬Ëleuke smoelââ¬â¢. Ik ben ook van mening dat de prijs en kwaliteit prima in verhouding zijn. De Transit had wat mij betreft wel over iets meer vermogen mogen beschikken.ââ¬Â
Ford Transit Base
Specificaties
Merk: Ford Transit
Model: Custom L1H1
Type: Base
Transmissie: Handgeschakeld
Cilinderinhoud: 2200 cc
Vermogen: 100 pk
Koppel: 310 nm
Verbruik: 1 op 15,1
Uitrusting: Basisuitvoering, laadruimte is betimmerd
Laadruimte: 6,6 m3
Verkoopprijs: â⬠21.517,- excl. btw
Leaseprijs : â⬠479,30,- (full operational, obv. 30.000 p/jr,
4 jaar, excl. btw).
Vanaf prijs: â⬠18.100,- excl. btw
Informatie: www.ford-ede.nl
Marin de Leeuw: ââ¬ÅDe Ford Transit Custom Champions Edition heeft een hele goede eerste indruk op me achtergelaten. Deze bus rijdt super, is comfortabel, representatief en ontzettend luxe uitgevoerd. Al met al een chique en sportieve bus waarmee je goed voor de dag komt.ââ¬Â
Evert de Rooij: ââ¬ÅIk heb goede eerste indruk gekregen van deze bus. De afwerking in deze chique uitvoering is te vergelijken met die van een personenauto. De veiligheid is zeer goed! Wij hebben de Ford natuurlijk alleen ongeladen gereden, maar hij rijdt prima en is goed afgeveerd.ââ¬Â
Florian van de Starre: ââ¬ÅWow, de Ford Transit Custom is een zeer luxe en complete bus! Hij rijdt lekker, stuurt scherp en is heel erg comfortabel. Daarnaast rijdt hij ook praktisch geruisloos. De verhouding tussen prijs en kwaliteit is meer dan goed. Je krijgt veel waar voor relatief weinig geld.ââ¬Â
Ford Transit Custom
Specificaties
Merk: Ford Transit
Model: Custom dubbel cabine L2H1
Type: Champions Edition
Transmissie: Handgeschakeld
Cilinderinhoud: 2200 cc
Vermogen: 155 pk
Koppel: 385 nm
Verbruik: 1 op 15,1
Uitrusting: Champions Edition, zolang de voorraad strekt
Laadruimte: 4,35 m3
Verkoopprijs: â⬠35.780,- excl. btw
Leaseprijs : â⬠678,91,- (full operational, obv. 30.000 p/jr,
4 jaar, excl. btw).
Vanaf prijs: â⬠29.550,- excl. btw
Informatie: www.ford-ede.nl
Dealer: Vallei Autolease
Afgevaardigde tijdens testdag: Erik van Holland
David van Zuilekom: ââ¬ÅDe Caddy is een hele goede auto! Hij rijdt snel en behendig en heeft voldoende laadruimte. Iedereen weet dat Volkswagen niet de goedkoopste autoââ¬â¢s maakt, maar iedereen weet óók dat je er kwaliteit en duurzaamheid voor koopt. Naast functioneel is het ook een leuke representatieve auto.ââ¬Â
Jeroen van Mourik: ââ¬ÅDe Volkswagen Caddy is in mijn ogen een van de betere bestelautoââ¬â¢s. Hij is stevig en solide. Natuurlijk betaal je voor een Volkswagen wat meer dan bij andere bedrijfsautoââ¬â¢s, maar je krijgt er wel een kwaliteitsauto voor terug. Ik kan de Caddy iedereen aanbevelen!ââ¬Â
Henk Hol: ââ¬ÅDe Volkswagen Caddy heeft een hele goede indruk op me achter gelaten. Het is zowel een goede als een nette auto en uitermate representatief! De prijs en kwaliteit zijn goed in verhouding. De aanschafprijs is misschien wat aan de hoge kant, maar daar krijg je ontzettend veel kwaliteit voor terug.ââ¬Â
Matthijs Hazeleger: ââ¬ÅDe Volkswagen rijdt vrij rustig en maakt weinig lawaai. Ondanks dat het geen bus is, zit je toch lekker hoog waardoor je meer dan voldoende overzicht hebt. De prijs kwaliteit verhouding is dik in orde, de Caddy is voor een ieder die hem kan gebruiken een perfecte auto!ââ¬Â
Volkswagen Caddy
Specificaties
Merk: Volkswagen
Model: Caddy
Type: 1.6 TDI 55kw
Transmissie: Handgeschakeld
Cilinderinhoud: 1600 cc
Vermogen: 75 pk
Koppel: 225 nm
Verbruik: 1 op 19
Acceleratie: (0 tot 100) in 12,6 seconden
Topsnelheid: 150 km/h
Uitrusting: Radio navigatie RNS 315, multifunctioneel stuur, telefoonvoorbereiding, boordcompu- ter Plus, luxe betimmering, betonplex laad vloer, media-aansluiting
Laadruimte: 3,2 m3
Verkoopprijs: â⬠18.991,- excl. btw
Leaseprijs : â⬠379,- (full operational, obv. 30.000 p/jr,
4 jaar, excl. btw).
Vanaf prijs: â⬠12.625,- excl. btw
Informatie: www.valleiautolease.nll
Dealer: Vallei Autolease
Afgevaardigde tijdens testdag: Jan Willem Tersteeg
Richard Vonk: ââ¬ÅAlles klopt aan de Volkswagen Transporter. Hij heeft een degelijk uitstraling en hij geeft je een degelijk gevoel als je er in rijdt. Een hele prettige ervaring! Daarnaast is de Transporter natuurlijk ontzettend representatief. Deze Volkswagen is misschien niet de goedkoopste bedrijfswagen die er is, maar het is investering absoluut waard!ââ¬Â
Wiebe Ploeg: ââ¬ÅDe Volkswagen Transporter heeft een hele goede indruk achter gelaten. Hij rijdt rustig en soepel en hij schakelt prettig. Daarnaast heb je een goed overzicht. De afwerking in de cabine is lekker strak. De verhouding tussen prijs en kwaliteit is dik in orde gezien de kwaliteit van de Transporter. Al met al is dit een kwalitatief hoogstaande en betrouwbare bedrijfswagen.ââ¬Â
Henk Hol: ââ¬ÅDe Volkswagen Transporter heeft, zoals verwacht, een hele goede indruk op me achter gelaten. Het is zowel een goede als een nette auto en uitermate representatief! De prijs en kwaliteit zijn goed in verhouding. De aanschafprijs is misschien wat aan de hoge kant, maar daar krijg je ontzettend veel kwaliteit voor terug. Ik rijd zelf nu ook al een Transporter, dus ik kan hem iedereen aanraden!ââ¬Â
Volkswagen Transporter
Specificaties
Merk: Volkswagen
Model: Transporter gesloten bestel
Type: 2.0 TDI 103kw
Transmissie: Handgeschakeld
Cilinderinhoud: 2000 cc
Vermogen: 140 pk
Koppel: 340 nm
Verbruik: 1 op 14,3
Acceleratie: (0 tot 100) in 12,6 seconden
Topsnelheid: 173 km/h
Uitrusting: Radio navigatie RNS 315, multifunctioneel stuur, alarmsysteem, telefoonvoorberei- ding, luxe betimmering,
betonplex laadvloer
Laadruimte: 6,7 m3
Verkoopprijs: â⬠33.456,- excl. btw
Leaseprijs : â⬠599,- (full operational, obv. 30.000 p/jr,
4 jaar, excl. btw).
Vanaf prijs: â⬠18.100,- excl. btw
Informatie: www.valleiautolease.nl