Simpra draagt bij aan gezond en prettig werkklimaat

Magazines | Vallei Business nummer 2 2017

Als allround HR dienstverlener maakt Simpra graag voor iedereen binnen een organisatie het werken zo aangenaam mogelijk. Patrick Eichelsheim bevordert met zijn expertise graag het werkplezier voor manager en medewerker door bij te dragen aan een gezond en prettig werkklimaat waar alle randvoorwaarden kloppen.
 

Tekst: Pien Koome

Simpra is sinds 2012 landelijk actief. Zowel het MKB als grotere bedrijven doen een beroep op de kennis en ervaring van de HR specialist uit Veenendaal.

'Overal waar mensen werken, is voor mij iets te doen', is het uitgangspunt van eigenaar Patrick Eichelsheim van Simpra. Sinds de start van zijn bedrijf in 2012, werkt hij als allround HR dienstverlener voor opdrachtgevers uit het hele land. Vanuit Veenendaal biedt hij maatwerk: bedrijven doen een beroep op Simpra voor een totaal HR dienstenpakket, maar vragen ook advies bij een deeltraject. "Juist deze veelzijdigheid en afwisseling maakt HR dienstverlening zo fascinerend", stelt hij. "Mijn werk varieert van werving en selectie, conflictbemiddeling (mediation), onderhandelen met vakbonden en het afnemen van assessments tot het ontwikkelen van een branchespecifiek loongebouw. Ook begeleid ik reorganisaties en fusies in de meest uiteenlopende beroepsgroepen."

Volop kansen op arbeidsmarkt
Nu de economie weer een stijgende lijn vertoont, biedt de arbeidsmarkt volgens Eichelsheim volop kansen. "In sommige branches zien we nu al een tekort aan personeel. Een werkgever die zich positief onderscheidt, heeft een grotere kans om juist die ene geweldige kracht aan te trekken of te behouden. De arbeidsmarkt is voortdurend in beweging; voor bedrijven is een optimale inrichting van de interne organisatie dus een vereiste om extern een speler van betekenis te zijn en te blijven. De markt is complex, evenals wet- en regelgeving. Actuele kennis van cao's is vereist, procedures moeten kloppen, kwaliteiten en talenten moeten maximaal worden benut en beloning moet voor iedereen passend en eerlijk zijn. Ook een sociaal en veilig werkklimaat is belangrijk om te kunnen excelleren en met plezier naar je werk te gaan." Naast know how en ervaring staan goede communicatie en persoonlijke aandacht bij Simpra centraal. "Goed kunnen luisteren is cruciaal. Niet alleen in conflictsituaties, bij dreigend ontslag of bij reorganisaties. Ook bij het ontwikkelen van een duurzaam en strategisch HR beleid telt de inbreng van elke medewerker."

Innovatief personeelsbeleid
Simpra biedt klanten graag een totaalpakket aan diensten, maar ook voor een specifiek, eenmalig traject kunnen bedrijven terecht. "De HR markt is dynamisch", weet Eichelsheim. "Innovaties volgen elkaar in hoog tempo op. Een voorbeeld is de inzet van moderne media, waarbij medewerkers via een bedrijfsapp snel informatie over hun eigen vorderingen en afspraken met hun leidinggevende kunnen uitwisselen en opslaan. Dat werkt veel efficiënter dan eenmaal per jaar een functioneringsgesprek."

HR Vraagbaak
Bedrijven die al hun HR diensten bij Simpra onderbrengen, kunnen ook kiezen voor het servicecontract HR Vraagbaak, waarbij een ervaren professional 24/7 telefonisch advies geeft. "Met name mkb-ers vinden het prettig om voor een vast en overzichtelijk bedrag per maand iemand te kunnen raadplegen. Vooraf wordt gezamenlijk het aantal uren afgesproken, zodat mensen altijd binnen hun budget blijven. Simpel en pragmatisch. Precies zoals HR dienstverlening moet zijn."

Simpra

Linge 24
3904 NB Veenendaal
T: 06-25051740
M: patrick@simpra.nl">patrick@simpra.nl
I: www.simpra.nl

 

delen:
Algemene voorwaarden | privacy statement Hosted by