Rabobank Vallei en Rijn presenteert met trots maatschappelijk jaarverslag 2017

Magazines | Vallei Business nummer 2 2018

Met trots presenteert Rabobank Vallei en Rijn het maatschappelijk jaarverslag over 2017. De Rabobank wil een substantiële bijdrage leveren aan het welzijn en de welvaart in Nederland en aan het duurzaam voeden van de wereld. Wat de bijdrage internationaal, in Nederland én in deze regio is geweest, brengt de bank via een infografic in beeld.  

 

Zichtbaar dichtbij

Mariska de Kleijne, directievoorzitter bij Rabobank Vallei en Rijn is trots op de resultaten. Een paar licht zij eruit: “De Rabobank Groep heeft het afgelopen jaar maar liefst € 19 miljard duurzaam gefinancierd, ten opzichte van € 14 miljard het jaar ervoor. Heel dichtbij hebben we aan lokale organisaties via sponsoring en donaties maar liefst 

€ 271.872,- beschikbaar gesteld. In het maatschappelijk jaarverslag brengen we een aantal projecten in beeld: ons sponsorschap bij Veenendaal on Ice, 

v.v. Bennekom, het Bevrijdingsfestival in Wageningen en Klasssenorkest in Rhenen. Ook dit jaar hebben we maar liefst € 250.000,- beschikbaar via ons Coöperatiefonds voor lokale organisaties. Zo maken we sociaal-maatschappelijke, culturele en innovatieve projecten bij u in de buurt mede mogelijk”.

Circulaire Food Valley

De infografic laat zien dat Rabobank het initiatief heeft genomen om de FoodValley regio te verduurzamen. “Samen met ondernemers starten we - als onderdeel van een totaalprogramma - de CircularEconomy Challenge. Innovatie is een enorme kracht in deze Food Valley-regio. Rabobank vindt het belangrijk om vernieuwend ondernemerschap te stimuleren. In het verslag ziet u dat we met onze innovatiedesk Teckle via kennis, advies, kapitaal en netwerken bijdragen om innovatieve ondernemers echt verder te helpen.”

Klanttevredenheid: 8,6

Als coöperatieve bank heeft Rabobank Vallei en Rijn als hoogste doel om tevreden klanten te hebben. Mariska de Kleijne over de feedback van klanten: “We zijn trots dat klanten ons het afgelopen jaar waardeerden met gemiddeld een 8,6. Daarnaast zijn we gegroeid in het aantal klanten. Dit is een stimulans voor ons om dit jaar die positieve lijn door te trekken.”

 

Betekenisvol

“Dit jaar richten we ons nadrukkelijk op het samen oppakken van belangrijke maatschappelijke thema’s in de verschillende kernen. Met onze stakeholders hebben we hierover mooie dialoogsessies gehad op het gebied van food, ondernemerschap en duurzaam wonen. In elke plaats pakken we binnenkort concreet een activiteit op. Zo geven we ook in 2018 lokaal vorm aan onze missie ‘Growing a better world together’.”

delen:
Algemene voorwaarden | privacy statement