Claxion stelt transparantie en zekerheid voorop

Magazines | Vallei Business nummer 2 2018

Leasen zonder verrassingen
 

Een moedige stap was het vorig jaar, een leasemaatschappij starten in een aardig dichtgetimmerde markt. Jurjen Eisma en Bert Haalboom hadden met Claxion echter een duidelijk doel voor ogen: leasing transparant maken en klanten zekerheden geven, waarbij het recent verkrijgen van het Keurmerk Private Lease een mooie aanvulling betreft. 

 

Tekst: Aart van der Haagen

Fotografie: Claxion e.a.

 

“Het Keurmerk Private Lease vinden we erg belangrijk, om richting de buitenwereld een stukje professionaliteit uit te stralen,” zegt Haalboom. “We dragen dit label sinds 1 mei jongstleden, na een intensieve audit. Allereerst mag de klant rekenen op faire, heldere algemene voorwaarden, tot stand gekomen in samenwerking met de Consumentenbond. Wat gebeurt er bijvoorbeeld als je je contract niet uitdient? Dat vind je duidelijk omschreven terug, net als de opbouw van de leaseprijs. Het contract behelst altijd afschrijving, onderhoud, reparatie, motorrijtuigenbelasting, verzekering, pechhulp en vervangend vervoer. Verder bekijken we samen met de klant hoeveel hij kan en wil betalen, met een bescherming tegen te hoge financiële lasten. Daarnaast geldt een bedenktermijn van veertien dagen en biedt het Keurmerk Private Lease bij klachten de mogelijkheid deze aan een onafhankelijke geschillencommissie voor te leggen.”

 

Bijzondere toegevoegde waarde

In de wijde regio heeft Claxion, gevestigd in De Klomp, zijn plek verworven als betrouwbare speler in de leasemarkt. “Klanten waarderen vooral dat we openheid van zaken geven omtrent de algemene voorwaarden,” weet Haalboom. “Een startprijs kan aantrekkelijk lijken, maar als de leasemaatschappij het tarief periodiek opschroeft, pakt het financiële plaatje op den duur een stuk ongunstiger uit dan begroot. Wij handhaven het tarief van begin tot eind, behoudens veranderingen in de motorrijtuigenbelasting. Als het gaat om het afwijken van het afgesproken kilometrage, zorgen we ervoor dat de klant niet aan het eind van de rit voor verrassingen komt te staan. We houden het van jaar tot jaar in de gaten en geven tijdig een signaal als een contractaanpassing verstandig is. Die adviesfunctie hoort bij ons, vinden wij. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor het meest passende eigen risico.” Een bijzondere toegevoegde waarde van Claxion schuilt in de mogelijkheid (maar geen verplichting) om alle onderhoudswerkzaamheden, dus ook bandenservice, schade- en ruitherstel, onder één dak uit te voeren. Dat gebeurt bij Bosch Car Service De Vallei, het andere bedrijf van Haalboom. “Dat houdt de lijnen kort en de klant weet zeker dat we niet op betrouwbaarheid en veiligheid besparen. Trouwens, we verkopen daar ook nieuwe en gebruikte auto’s.” Natuurlijk zegt de mening van klanten over Claxion nog meer, daarom laten we drie ondernemers aan het woord. 

 

Meer informatie: www.claxion.nl

delen:
Algemene voorwaarden | privacy statement