Doordachte, anticiperende dienstverlening bij Continue IT

Verschenen in Vallei Business nummer 4 2018

ict | continue it

Experts met verantwoordelijkheidsgevoel

ICT-dienstverlening is al tientallen jaren ingeburgerd, maar bevindt zich qua servicegraad niet altijd op het niveau dat de ondernemer mag verwachten. Continue IT profileert zich met doordachte en betaalbare oplossingen, een anticiperende, pragmatische instelling en een toegewijd team dat zich verantwoordelijk voelt voor de situatie bij klanten en hun echt kent.

Tekst: Aart van der Haagen

Fotografie: Geert de Jong, Cheeseworks.nl

Doordachte, anticiperende dienstverlening bij Continue IT

Met bijna 25 jaar bestaansgeschiedenis streeft Continue IT, gevestigd in Voorthuizen en met Midden-Nederland als werkgebied, nog steeds niet na om een heel grote speler te worden. Liever blijven we met ons relatief kleine team van negen mensen direct in verbinding staan met onze relaties, zegt directeur en oprichter Jan van Hoorn. We vinden het belangrijk dat onze medewerkers hen echt kennen, een goed inzicht in hun systemen hebben en bij een telefoontje direct een kwestie kunnen oppakken, zonder dat de klant een ticket moet aanmaken of bij

een anonieme helpdesk terechtkomt. Mocht het probleem de software van een externe leverancier betreffen, dan verwijzen wij niet klakkeloos naar die partij, maar nemen er liever zelf contact mee op. Zo wordt onze opdrachtgever niet van het kastje naar de muur gestuurd. Verder maken we ons er sterk voor dat degene die tegen een probleem aan loopt rechtstreeks contact heeft met één van onze mensen.

Bijspringen

Dienstverlening voor een veelheid aan bran-

ches en opdrachtgevers van klein tot groot is bij Continue IT uitgegroeid tot een belang-rijke tak van sport, naast het leveren van hard- en software (pcs, netwerkapparatuur etcetera) en het aanbieden van abonnemen-ten voor bijvoorbeeld een internetverbinding, beveiligingssoftware en VOIP-telefonie. Het draait in hoofdzaak om systeembeheer voor bedrijven die daarvoor zelf niemand in huis hebben - meestal tot dertig, veertig mede-werkers - en grotere ondernemingen waar we op bepaalde momenten bijspringen, bij-voorbeeld wanneer hun eigen ICTer besluit

continue it | ict

om een andere baan te aanvaarden en een opvolger nog gevonden moet worden. Dan zetten we bijvoorbeeld één of twee dagen in de week iemand ter ondersteuning neer bij de klant. Desgewenst denken we zelfs mee in sollicitatietrajecten, om de opdrachtgever te helpen de juiste persoon voor de functie van systeembeheerder te vinden. Wij weten immers waarop je zo iemand functie-inhou-delijk zou moeten selecteren.

Proactieve dienstverlening

Voor veel klanten fungeren we in eerste instantie als helpdesk, maar we bieden ook proactieve dienstverlening aan, vervolgt Van Hoorn. Daaronder valt bijvoorbeeld periodiek een bezoek brengen en de systemen nalopen op onregelmatigheden, inclusief dingen die mogelijk op termijn tot problemen zullen lei-den. Ook geautomatiseerd monitoren behoort tot de mogelijkheden, desgewenst 24/7 en met een sms-alarmering. Verlopen de pro-cessen nog volgens stramien? Werkt de virus-scanner optimaal? Slagen de dagelijkse back-ups? Wij volgen dat via een groot dashboard op kantoor en buiten werktijden komen we in actie op basis van sms-meldingen. De klant contacteren, de leverancier van haperende software inschakelen, op afstand s weekends een uitgevallen internetverbinding herstellen en daarmee voorkomen dat medewerkers op maandag niet aan de slag kunnen, het zijn zomaar wat voorbeelden van acties die we ondernemen. Welke opties een klant ook kiest qua dienstverlening, hij zit bij ons nooit aan een contract vast en betaalt uitsluitend voor uren die we echt aan zijn bedrijf besteden. Daarmee leggen we voor onszelf de lat hoog om elke dag de beste service te verlenen.

Dubbel uitvoeren

Tot proactieve dienstverlening rekent Continue IT ook anticiperende alarmering. Bijvoorbeeld het instellen van een automa-tische melding zodra een disk in een server voor negentig procent vol raakt, zodat we voldoende gelegenheid hebben om deze in overleg met de klant op te schonen of uit te breiden, alvorens er storingen zouden kunnen optreden, legt Van Hoorn uit. Onze bedrijfsnaam geeft al aan dat we sterk inzet-ten op continuïteit. Te denken valt daarbij onder andere aan het dubbel uitvoeren van de internetverbinding, netwerkapparatuur, stroomvoorzieningen en servers, met een automatische omschakeling naar stand-by-techniek in geval van problemen. Dan gaat er meteen ook een melding uit, want we willen alles natuurlijk niet langdurig in de reser-vemodus laten draaien. Verder bieden we mogelijkheden voor disaster recovery; een veilige gedachte wanneer bijvoorbeeld je ser-ver kapot gaat, er brand uitbreekt of diefstal

van componenten plaatsvindt. Veel bedrijven controleren vrijwel nooit of back-ups daad-werkelijk slagen. Wij halen die in overleg enkele keren per jaar op en checken dan via een vreemd systeem of alles nog werkt. In de nabije toekomst gaan we dit waarschijnlijk zelfs als dagelijkse check aanbieden.

Kwetsbaarheden aan de oppervlakte

Passend in het beleid van geen langlopende verplichtingen is de security scan, die Continue IT bij nieuwe relaties in twee dagen tijd uitvoert; een betaalbare oplossing. De eerste dag begint onze ethical hacker met een scan van het bestaande systeem, die via gecontroleerde aanvallen alle kwetsbaar-heden - zoals lekken - aan de oppervlakte brengt. Over het algemeen schrikken klanten van de rapportage die dit oplevert; soms loopt het aantal zwakke punten in de honder-den. Wij gaan ze rangschikken op risico en urgentie en in overleg met de opdrachtgever de meest kritische als eerste aanpakken, bijvoorbeeld door updates te installeren en gebruikersrechten in te perken. Aan het eind van de tweede dag vindt opnieuw een scan plaats en daaruit komt een tweede rappor-tage rollen, die je met de eerste vergelijkt. In deze tijd is dat belangrijker dan ooit, sinds het intreden van de strenge AVG-wetgeving in mei jongstleden. Je moet als bedrijf kunnen aantonen dat je serieus aandacht besteedt aan de bescherming van persoonsgegevens. Uit de algehele werkwijze van Continue IT valt op te maken dat deze ICT-dienstverlener zich met een sterk verantwoordelijkheidsge-voel toelegt op systeembeheer bij de klant, met veel nadruk op het voorkomen van pro-blemen en een persoonlijk contact.

www.continue.it

We leggen voor onszelf de lat hoog om elke dag de beste service te verlenen. Jan van Hoorn

Op de hoogte blijven van onze updates?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven

Vallei Business nummer 4 2018

Lagarde Groep: Communicatie bepaalt klantbeleving Gerard van den Tweel al 50 jaar sociaal ondernemerFOV: Dutch Agri Food WeekRabobank: Totaal 44.562 voor veertien projecten met uniek verhaal Forum Kringlooplandbouw: Winst voor boer en milieu?DOE: Circulair ondernemen als verdienmodelVNO-NCW Veluwevallei maakt zich sterk voor ondernemende FoodValleyStart-up zoekt startkapitaal op vele terreinenLoyens & Loeff Oosterbeek sluit zich aan bij DirkzwagerColumn Hooilanden / Column De Vries & PartnersColumn HermondeColumn Coach Paard / Column Online TuincoachHumanversity biedt bedrijven meer inzicht in medewerkersVeiligheid en communicatie verbeteren in ziekenhuis dankzij Dissel Human FactorsLoopbaancoach4u levert toegevoegde waardePonjee Advies: Verbinden van hoofd en gevoelColumn MKBTRMindfulness Centrum Heuvelrug: Rust en werkgeluk dankzij mindfulnessWijnberger coaching: Burn-out voorkomen loont voor werkgeversGeen ruzie op het werk: Tijdig de angel eruit halenColumn Canrinus ConsultancyCrown Slim Werken maakt enorme groei doorVan Horssen werkt met hoogwaardige pvc dakbedekkingColumn Van der Kooij Clean TechnologiesDoordachte, anticiperende dienstverlening bij Continue ITOptimaal productieproces dankzij slimme software van InniusColumn LagardeBeenen BV: Voorspellend onderhoud 4.0De diamantmijn: De kracht van een netwerkVOAA: Blended learning 2.0Column Movi Perfomance GymBanenafspraak: De stand van zaken Recensie Hotel De WereldNieuw kloppend hart van Hotel Ernst Sillem HoeveOp het puntje van je stoel in het Beatrix TheaterKerst- en eindejaarsbijeenkomsten: Het is en blijft een traditieB+B Specials: Kerstpakket op maat voor ieder bedrijfColumn YoungwiseGenomineerden Jonge ondernemer/Jonge Onderneming Ede aan het woordCaffè di Mauricio: Een vleugje maffiaThe Motion Content Company: Waarom je onderneming nu videocontent moet gaan makenColumn JIJ OrganiserenRepresentatie makkelijk geregeld bij Carwash & CoColumn OxoniaLagarde Groep: Communicatie bepaalt klantbeleving Gerard van den Tweel al 50 jaar sociaal ondernemerFOV: Dutch Agri Food WeekRabobank: Totaal 44.562 voor veertien projecten met uniek verhaal Forum Kringlooplandbouw: Winst voor boer en milieu?DOE: Circulair ondernemen als verdienmodelVNO-NCW Veluwevallei maakt zich sterk voor ondernemende FoodValleyStart-up zoekt startkapitaal op vele terreinenLoyens & Loeff Oosterbeek sluit zich aan bij DirkzwagerColumn Hooilanden / Column De Vries & PartnersColumn HermondeColumn Coach Paard / Column Online TuincoachHumanversity biedt bedrijven meer inzicht in medewerkersVeiligheid en communicatie verbeteren in ziekenhuis dankzij Dissel Human FactorsLoopbaancoach4u levert toegevoegde waardePonjee Advies: Verbinden van hoofd en gevoelColumn MKBTRMindfulness Centrum Heuvelrug: Rust en werkgeluk dankzij mindfulnessWijnberger coaching: Burn-out voorkomen loont voor werkgeversGeen ruzie op het werk: Tijdig de angel eruit halenColumn Canrinus ConsultancyCrown Slim Werken maakt enorme groei doorVan Horssen werkt met hoogwaardige pvc dakbedekkingColumn Van der Kooij Clean TechnologiesDoordachte, anticiperende dienstverlening bij Continue ITOptimaal productieproces dankzij slimme software van InniusColumn LagardeBeenen BV: Voorspellend onderhoud 4.0De diamantmijn: De kracht van een netwerkVOAA: Blended learning 2.0Column Movi Perfomance GymBanenafspraak: De stand van zaken Recensie Hotel De WereldNieuw kloppend hart van Hotel Ernst Sillem HoeveOp het puntje van je stoel in het Beatrix TheaterKerst- en eindejaarsbijeenkomsten: Het is en blijft een traditieB+B Specials: Kerstpakket op maat voor ieder bedrijfColumn YoungwiseGenomineerden Jonge ondernemer/Jonge Onderneming Ede aan het woordCaffè di Mauricio: Een vleugje maffiaThe Motion Content Company: Waarom je onderneming nu videocontent moet gaan makenColumn JIJ OrganiserenRepresentatie makkelijk geregeld bij Carwash & CoColumn Oxonia
Vallei Business is een uitgave van Van Munster Media