DOE: Circulair ondernemen als verdienmodel

Magazines | Vallei Business nummer 4 2018

doe | bijeenkomsten

Event voor alle ondernemers in FoodValley regio

Circulair ondernemen als verdienmodel

Het wordt groots, informatief en vooral voor en door ondernemers uit FoodValley: het Duurzaam Ondernemen Event (DOE) 2018. In de Basiliek in Veenendaal combineert DOE op dinsdag 20 november een inspirerend verhaal van architect en topspreker Thomas Rau met voorbeelden van circulaire diensten en producten van enkele tiental-len regionale exposanten. Het thema is Circulair ondernemen als verdienmodel. Na afloop hebben de bezoekers concrete handvatten om zelf stappen te kunnen zetten op het gebied van circulair ondernemen.

Fotografie: Jan-Fotografie

Drie keer eerder werd er in Veenendaal voor het plaatselijke bedrijfsleven een DOE geor-ganiseerd en daar kwamen steeds ruim 200 ondernemers op af. Om de innovatiekracht van de hele FoodValley te gebruiken en zo de regio economisch te versterken, is nu geko-zen voor een regionale opzet.

Thomas Rau en regionale ondernemersNiemand minder dan Thomas Rau is de keynote spreker. In zijn boek Material Matters geeft hij aansprekende voorbeelden over de transitie naar het nieuwe economisch model, dat geen afval meer kent. In het programma van DOE krijgen ook een aantal ondernemers uit deze regio het podium. Dagvoorzitter Arnoud Leerling: Er zijn in de regio FoodValley legio bedrijven die serieus werk

gemaakt hebben van circulair ondernemen. Dan hebben we het niet alleen over de bouw, hoewel daar veel goede dingen gebeuren. Ook op het gebied van kleding, food en energie hebben ondernemers al belangrijke stappen gezet. We laten tijdens DOE juist diensten, producten en best practices van ondernemers uit de buurt zien, om anderen op ideeën te brengen. Bezoekers moeten naar huis gaan, denkend: hier kan ik iets mee!

Groot denken en klein beginnenEr zijn al volop ondernemers die over een succesvol circulair verdienmodel beschikken. Groot denken en klein beginnen, is het credo. Als ondernemer moet je ver vooruit kijken als het gaat om toekomstbestendigheid en je concurrentiepositie. Wetende dat je over 12

jaar ten minste 50% minder primaire grondstoffen mag gebruiken, is het de kunst om die grote omslag terug te brengen tot die eerste, kleine stap. Of zoals Kees Boot, één van de exposanten tijdens DOE zegt: Maak het niet te groot: begin gewoon ergens. Gemeente Veenendaal en Rabobank Vallei en Rijn hebben zich als hoofdsponsors verbonden aan DOE, dat uit belooft te groeien tot een toonaangevend FoodValley evenement.

Ondernemers uit de FoodValley die circulaire diensten of producten leveren, kunnen zich voor slechts 295,- ex. btw inschrijven als exposant. Wie meer exposure wil, meldt zich aan als Zilversponsor. Informatie staat op: www.boveenendaal.nl/doe.

BezoekersDOE speelt zich geheel af in de grote zaal van de Basiliek. In het midden staan de stoelen voor het plenaire gedeelte met daar omheen de exposanten. Zowel voor als na het hoofd-programma is er volop gelegenheid voor de bezoekers om de stands te bezoeken. De toe-gang is gratis voor ondernemers uit de Food-Valley regio. Aanmelden via www/ boveenendaal.nl/doe

Exposanten

delen:

Vallei Business nummer 4 2018

Lees volledige uitgave online
Algemene voorwaarden | privacy statement Hosted by