Mariska de Kleijne nieuwe directievoorzitter bij Rabobank Vallei en Rijn

Magazines | Vallei Business nummer 1 2017

Sinds 1 februari 2017 is zij de nieuwe directievoorzitter bij Rabobank Vallei en Rijn: Mariska de Kleijne (44). Een nadere kennismaking met haar, waarbij klanten en de regio FoodValley haar hart hebben.
Veel potentie

Samen met Ben Smeenk (directeur Bedrijven) en Yvonne van den Berg (directeur Particulieren en Private Banking) completeert zij het directieteam. Voordat zij bij Rabobank Vallei en Rijn startte, was Mariska de Kleijne directeur Bedrijven bij Rabobank Gelderse Vallei in Barneveld. Wat bewoog haar om de stap naar Rabobank Vallei en Rijn te wagen? "De regio FoodValley is een prachtig gebied om te wonen. En er is veel bedrijvigheid. Wat mij ook aanspreekt is de mentaliteit. Een beetje Rotterdams; de mouwen opstropen en daadkracht tonen. Ik zie daarnaast veel sociale cohesie en een groot verenigingsleven. Er zijn hechte gemeenschappen en actieve zakelijke netwerken vertegenwoordigd. Het is zowel economisch als sociaal een rijk gebied met veel potentie!"

Samen
Hoe zouden de collega's haar typeren? Mariska: "Als een vakvrouw die weet waarover ze spreekt, iemand met hart voor de klant, een mensen-mens, en iemand die energie brengt, denk ik." Dat sluit ook wel bij de 'drive' van haar. "Ik wil samen voor resultaat gaan. Echt met de nadruk op 'samen'. Wat ik belangrijk vind, is het oog hebben voor talenten van mensen om die te ontwikkelen. Niet alleen van de collega's om mij heen, maar ook van klanten. Ondernemers bijvoorbeeld waarderen het als we strategisch advies of tips geven. Die verbinding zoeken is een meerwaarde van onze Rabobank."

Persoonlijke touch
"Klanttevredenheid en klantbeleving zijn twee essentiële pijlers om de focus op te houden. Klanten zijn ons bestaansrecht als coöperatieve bank. We moeten klanten horen, zien en proeven wat hen beweegt en hoe we hen verder kunnen helpen." Schept de digitalisering van de samenleving en ook die van de bank juist geen afstand? Mariska is daar heel helder in: "Wij willen én worden geen digibank. Toch zijn we wel de bank waar je op een excellente wijze online kunt bankieren. Klanten hebben ook de behoefte dat zij zelf kunnen bankieren wanneer zij dat willen. Maar dan wel op de Rabo-manier, met een persoonlijke touch. Denk maar aan de mogelijkheid om via je app of de site te chatten met een medewerker. Of dat we ondernemers ? die klant zijn - met een goed plan financieren binnen één dag. Door de aanvraag online in te dienen hebben ondernemers snel duidelijkheid. We koppelen techniek aan onze persoonlijke betrokkenheid. Daarin maken we echt het verschil."

Regio FoodValley
Een andere pijler waarop Mariska inzet is de regio FoodValley. "Dit past zo bij Banking for Food. Een van de strategische pijlers van de Rabobank. We willen ook lokaal een bijdrage leveren aan het wereldwijde voedselvraagstuk en een rol spelen in de voedselketens. Daar kan ik echt warm van worden", zegt ze glimlachend. "Belangrijk is dat er een goede samenwerking is op het gebied van Onderwijs, Ondernemers en Overheid. Zelf ben ik actief in de regiegroep Circulaire Economie Food, als onderdeel van de Food Valley-agenda. Ik kan alleen maar gelukkig zijn van de kansen die het gebied en deze bank met zich meebrengen. Er zijn volop uitdagingen om samen aan te gaan."

 

delen:

Vallei Business nummer 1 2017

Lees volledige uitgave online
Algemene voorwaarden | privacy statement