Voor u gelezen

Magazines | Vallei Business nr 1 2011

12 Gouden Geluiden

Gratis boek over sociale innovatie. Dat is de term die wordt gebruikt bij het persbericht over dit boekje. De ondertitel luidt echter: ‘Inspirerende succesverhalen over feedback van medewerkers en klanten’. Deze enigszins verwarrende uitspraak dekt in tweede instantie wel de lading: het boekje is een verzameling van verhalen van topondernemers over de manier waarop zij hun bedrijf succesvol hebben gemaakt. Dat gaat dan voornamelijk over de eigen personeelsleden en hoe zij door het management behandeld worden, en hoe de organisatie naar buiten treedt. Doel van het boekje is om anderen op ideeën te brengen hoe zij hun eigen organisatie kunnen veranderen door een bepaalde aanpak - die in elk besproken geval anders is, of in ieder geval een ander aspect belicht. Of de suggesties en aanpak van de 12 ondernemers geschikt is voor (de organisatie van) de lezer, is de vraag. Maar het is in ieder geval altijd leuk - en leerzaam - om te lezen hoe andere ondernemers de zaken aanpakken.

Auteur: Michelle de Koning voor Effectory  ISBN: nvt

Gebonden 60 pagina’s Prijs: gratis via www.effectory.com

Uitgever: Effectory, www.effectory.com

Get social - Janet Bathoorn

Wel eens gehoord van ‘social media’ maar heb je geen idee hoe het precies werkt en wat je ermee kunt? Ben je nieuwsgierig en wil je ontdekken hoe je er effectief gebruik van maakt om online te netwerken? Dan heb je het juiste boek te pakken. In Get social maak je kennis met online netwerken zoals LinkedIn, Twitter en Facebook, maar ook met andere mogelijkheden om informatie online met elkaar te delen zoals Flickr, Spotify, Foursquare en Prezi. In sneltreinvaart ben je up-to-date, weet je welke netwerksite en tools geschikt zijn voor jouw doel en kun je direct online aan de slag. Of je nu je netwerk wilt vergroten of als ondernemer meer klanten of business wilt aantrekken, laat je inspireren en get social!

Jeanet Bathoorn (1966) is trainer en internationaal spreker op het gebied van social media. Ze is bij uitstek in staat om de materie op heldere wijze uit te leggen aan mensen die wel geïnteresseerd zijn, maar geen idee hebben waar te beginnen. Haar slogan: ‘Digitaliseer jezelf!’

Auteur: Jeanet Bathoorn  ISBN: 9789055947423 Gebonden 176 pagina’s

Prijs € 14,95 Uitgever: Scriptum, www.scriptum.nl

Van Yab Yum naar Dim Sum

Volgens dit boek van zelfstandig adviseur Marjet Rutten staat de bouw-, installatie- en vastgoedsector aan de vooravond van grote veranderingen. De schrijfster wil met het boek organisaties aanzetten om in actie te komen en mee te gaan met de ontwikkelingen waar de sector aan onderhevig is. Het boek begint dan ook met een toekomstbeeld van Nederland in 2025. De vergrijzing slaat toe, waardoor arbeidskrachten duurder worden. Het nieuwe werken, maar ook het aanwenden van alternatieve energiebronnen en energiebesparende technieken en bouwmaterialen is dan een must. In het tweede deel gaat Rutten in op de invloed die het toekomstbeeld op de sector heeft. Duurzaamheid, maar ook samenwerking de mogelijkheden van nieuwe bouwmethoden en de rol van de klant komen aan bod. Het derde deel behandelt de gevolgen van het toekomstbeeld voor de organisaties; nieuwe manieren van werken zoals het nieuwe werken. Ook veranderen volgens het boek de rollen voor alle partijen en is innovatie niet meer uit te sluiten. Alle drie de delen zijn doorspekt met quotes van hoogleraren en prominenten uit de bouw-, installatie- en vastgoedsector. Ten slotte nog een toelichting op de titel: Yab Yum symboliseert de bagage uit het verleden die de sector met zich meedraagt, terwijl Dim Sum verwijst naar het oprukkende Oosten. De boodschap van het boek is duidelijk: bereid je goed voor op de toekomst, en doe je voordeel met de kennis en inzichten in het boek.

Auteur: Marjet Rutten Uitvoering: hard cover Omvang: 231 bladzijden

ISBN: 978-90-815838-1-7 Uitgeverij: Constructief

delen:
Algemene voorwaarden | privacy statement Hosted by