Coverstory JEDE: Verse bonenkoffie is de grootste trend

Verschenen in Vallei Business nr 2 2016

Instantkoffie en freshbrew zijn nog steeds de hardlopers, maar…

Verse bonenkoffie is

de grootste trend

Zittend aan de lange eikenhouten tafel, midden tussen de verschillende koffiemachines, begint directeur Henk van der Weijden zijn verhaal. Vorig jaar kreeg hij de kans om JEDE Benelux over te nemen en hij heeft samen met zijn broer Aart deze kans met beide handen aangepakt. JEDE was destijds een dochter van de Nestlé Groep en Henk was daar al jaren werkzaam en met deze stap kwam een droom uit.

coverstory

Zakelijke markt

Vanuit Veenendaal bedient JEDE de zakelijke markt in de hele Benelux. JEDE staat bekend om zijn unieke serviceconcept, want dagelijks gaan de JEDE servicemedewerkers op pad en houden zij door heel de Benelux de voorraad ingrediënten bij de klant op locatie op peil. Verder checken ze de machines en indien nodig nemen zij tevens preventief contact op met de technische dienst om mogelijke storingen te voorkomen, zodat de automaat goed blijft werken.

JEDE Koffie is een van de grootste koffie-leveranciers in Nederland, maar Van der Weijden wil blijven groeien. In Veenendaal ontwikkelde hij de afgelopen periode een Koffie Experience waar een groot assortiment staat met alle machines, waaronder de welbekende instantmachines en de freshbrew-machines die gebruik maken van het klassieke zetsysteem. Ook zijn er in de showroom Cup-a-Soup-automaten te vinden en koopsysteem-automaten voor frisdranken of versproducten.

Maar het meest trots is Van der Weijden op de uitgebreide lijn verse bonen koffieautomaten. Deze staan dan ook prominent opgesteld in zijn showroom. “De verse bonenkoffie in een zakelijke omgeving is een grote trend. Het is een beloning voor de medewerkers en de bezoekers, die een mooie koffie ontvangen. Het zegt iets over het serviceniveau of de waardering. Wij zien dat meer en meer bedrijven overstappen op de verse bonen machines. Natuurlijk wil je het gemak ervaren, dus is het belangrijk dat de machine eenvoudig te bedienen is”, aldus Henk van der Weijden.

Wensen

“De smaak van de mensen op het gebied van koffie is enorm veranderd de afgelopen jaren. De wensen zijn groter geworden op dat gebied. Daar springen wij met JEDE dan direct op in. Vandaar dat wij ook onze eigen koffiemelanges laten branden in de koffiebranderij in Soest. Het branden gebeurt op een traditionele manier in twee trommelbranders van Probat. Regelmatig rijd ik even naar Soest om een kijkje te nemen, want het is een prachtig ambachtelijk proces om te zien”, zegt Van der Weijden.

Voor iedere smaak bieden we unieke

kwaliteitskoffie en kwaliteitsmachines.

Maar zoals gezegd, over smaak valt niet te twisten, daarom bent u van harte welkom om de koffie te proeven en te beleven in de Koffie Experience van JEDE. Kom snel eens langs voor een mooie bak koffie! n

JEDE Benelux B.V.

Fokkerstraat 22 - 3905 KV Veenendaal

T. +31 (0) 318 – 52 80 00

E. info@jede.nl - W. www.jede.nl

De Koffie Experience-showroom is

geopend op werkdagen vanaf 9.00 uur t/m 17.00 uur of op afspraak.

Op de hoogte blijven van onze updates?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven

Vallei Business nr 2 2016

Coverstory JEDE: Verse bonenkoffie is de grootste trendFOV NieuwsBoeren in de FoodValley: ‘Elke zaterdag open dag’Business FlitsenColumn Diligence: De waarde van innovatieB&M bestaat 20 jaar!Geslaagde BOB-bijeenkomst bij Landgoed ZonheuvelGemeente Barneveld zet hoog in op duurzaamheidDe innovatieve neus van Rabobank Vallei en RijnGepro Electronics: Slimme technologie voor betere businessWie zijn de professionals van de toekomst?Wageningen Campus heeft klimaat voor innovatieVoedsel voor de toekomstEde-Wageningen: Dynamiek door synergie tussen beleidsmakelaarsVNO-NCW: Leidende rol innovatie voor regionaal bedrijfslevenRCT Gelderland ondersteunt innovatieve bedrijvenGoed opgeleide jongeren voor meer technische innovaties in FoodValleyGelderland: Hét EMT- epicentrum van NederlandGemeente Nijkerk: Innovatie is niet alleen nieuwe bedrijventerreinenBomecon: Van complexe situatie naar innovatieCICT: Slim en innovatief verbeteren van warehousing en logistiekAnders Arbeidsrecht: Advocaten als business partnerBiz2Be: Innoveer bedrijfsprocessen voor meer flexibiliteit en lagere kostenSolynta: Grote innovatie in hybride aardappelveredelingSystem Care: Gebruikersgemak door standaard softwareColumn Miriam Bink: De stem van de ondernemers‘Teambuilding is niet iets wat je in een dag doet’Column Oxonia: Hoe ziet uw auto er straks uit?Zonnepanelen: maximaal rendement door reinigingVHM |Rally: Uitdagende businessrally voor ondernemersVonk 360: High end businesslocatie gevestigd aan de A12Algemene impressieTestverslagen
Vallei Business is een uitgave van Van Munster Media