De stelling: MVO
Gert Jan Jongkind
Project MVO Ede
Een hype is pas echt voorbij als je er niks meer van merkt. En dat kun je van MVO in Ede niet echt zeggen. Integendeel. Deze hype heeft voor voldoende ââ¬Ëkritische massaââ¬â¢ gezorgd in ons denken en handelen dat we daar de effecten blijvend van zullen merken.
Ede gaat MVO integreren in beleid en uitvoering. In Ede gaan we bijvoorbeeld voor minder en groene energie, voor duurzaamheid en streekgebonden voedsel, voor Fairtrade, voor het nieuwe werken (met sociale en milieudoelen). Eigenlijk is de MVO hype in Ede nog maar net begonnen!
Eric van Doorn
EnerPro
MVO is geen hype geweest, en de interesse in MVO is zeker niet voorbij. MVO en zeker duurzaam ondernemen wint juist terrein. De wisselwerking tussen bedrijfsleven, maatschappij en duurzaamheid wordt steeds beter begrepen. Koplopers hebben jaren geleden al begrepen dat de economie een stuk duurzamer zal moeten
worden om de uitdagingen van onze globale wereld het hoofd te bieden. Dit besef groeit, en je ziet nu dat steeds meer bedrijven in hun visie en productieproces ruimte maken voor duurzaamheid. Ook de grote bedrijven als Philips en Unilever hebben ambitieuze MVO-plannen. Dit zijn mooie voorbeelden voor kleine ondernemers zoals EnerPro. Wij zien ook de vraag van bedrijven naar onze duurzame producten stijgen, dat laat ook zien dat bedrijven de waarde van MVO inzien.
Jan van Santen
Mondial Waaijenberg Groep
MVO is geen hype en nadenken over MVO is niet voorbij
Waaijenberg verhuizers en het samenwerkingsverband van
Mondial Movers denkt constant na over hoe wij maatschappelijk betrokken kunnen ondernemen
Denk aan: inzet van materialen, terugstoten CO2, electrische autoââ¬â¢s, inzet van personeel met beperkingen, enz.
De Stelling
ââ¬ËDe MVO-hype is voorbijââ¬â¢
de stelling