Businessclub De Vallei gaat voor de winst

Magazines | Vallei Business nr 6 2011

Businessclub De Vallei gaat voor de winst

Net als iedere ondernemer moet ook een businessclub hard werken om de omzet te handhaven. Nu is de term omzet eigenlijk niet goed. Het gaat om ondernemers die lid willen worden en een bijdrage willen leveren aan de ambities van DTS EDE.

DTS EDE is een voetbalclub met 1.200 leden, waarvan 1.000 spelend (incl. 100 dames). Een vereniging midden in de samenleving van Ede. Businessclub De Vallei ondersteunt de ambities van DTS EDE.

De afgelopen twee jaar hebben we als businessclub een goede mix gevonden in enerzijds de voetbalvereniging ondersteunen en anderzijds een echte businessclub zijn. Met dat laatste wordt bedoeld dat leden van de businessclub echt niet van voetbal hoeven houden. Bezoeken van de thuiswedstrijden mag, maar moet niet. De leden van de businessclub krijgen voldoende andere mogelijkheden om elkaar goed te leren kennen. Zes keer per jaar, wordt er een bijeenkomst georganiseerd. Hierbij staat centraal dat de leden elkaar echt leren kennen. Door activiteiten in wisselende groepen te doen, wordt kennismaken gestimuleerd. Dit in combinatie met, no-nonsense mentaliteit, hoge betrokkenheid van de leden, maakt dat leden de bijeenkomsten zeer goed waarderen. Verder valt te vermelden dat de diversiteit in het ledenbestand wordt bewaakt. We willen niet teveel van hetzelfde. Verder blijkt dat ons smoelenboek op de website een grote behoefte invult. Niet alleen om potentiële klanten door te verwijzen naar elkaar, maar om na een bijeenkomst nog eens even na te gaan wie men allemaal gesproken heeft. Ook moet de samenwerking met de CHE (Christelijke Hoge School) worden vermeldt. Als enige businessclub brengen wij ondernemers en studenten met elkaar in contact voor opdrachten en stages, opdat beiden beter worden.

Naast alle activiteiten binnen de businessclub wordt het netwerk van de voetbalclub ingezet. De 1.200 leden zijn voor veel bedrijven niet alleen mogelijke klanten maar zeker ook ambassadeurs voor elk businesslid. Via borden langs de velden, gebruik van schermen in de kantine en uitingen op de website van de vereniging wordt invulling gegeven aan een juiste besteding van het lidmaatschapsgeld.

Als businessclub zullen we de komende jaren werken aan het succes van haar leden. Zoals onze kerstkaart aangaf, kan de businessclub de sleutel tot succes zijn. Wij zien mogelijkheden waar anderen het onmogelijke zien. Ondernemers maken in deze tijd bewuste keuzes. Ook een bewuste keuze in wel of niet een lidmaatschap van een businessclub en welke businessclub. Wij zijn ervan overtuigd dat juist in deze tijd een lidmaatschap een zeer zinvolle besteding is van geld en tijd. Van elkaar leren en van elkaars netwerk gebruik maken is een zeer goede en goedkope wijze van het verder ontwikkelen van de eigen onderneming.

Voor meer informatie verwijzen wij u naar:

www.businessclubdevallei.nl

Vlnr.: Edwin Schuurman, Astrid Dekker, Jan van Esveld

delen:

Vallei Business nr 6 2011

Algemene voorwaarden | privacy statement Hosted by