Kracht van PR unieke kans voor ondernemers

Magazines | Vallei Business nr 5 2014

Inmiddels werkt het bedrijf al ruim dertien jaar aan het vergroten van de naamsbekendheid van zowel lokale ondernemers als gemeenten en multinationale bedrijven. Daarbij ziet Pors een aantal opvallende overeenkomsten. “Uiteindelijk verschillen de belangen van al onze opdrachtgevers niet zo veel van elkaar. Iedereen wil bekendheid en onze taak is om dit te realiseren. Het doel is dat groepen mensen over projecten, merken en producten gaan praten. Niets is zo sterk als de mond-tot-mond reclame. Vaak ondersteunen we dit door publiciteit in online en offline media.”

Timing en ervaring

Bij PR zijn geduld en timing belangrijke factoren voor succes. Ben je te snel en is je nieuws onvoldoende onderbouwd of is er een nieuwswaardiger feit? Dan sneeuwt het onder. Wacht je te lang, dan verdwijnt de urgentie. Pors: “Onze uitdaging is om op het goede moment met het nieuws te komen, zodat het zijn doel raakt. In de afgelopen jaren verfijnden we onze strategieën en middelen om dit doel steeds weer te bereiken. Het resultaat van deze aanpak koppelen we met plezier terug aan onze klanten.”

Uithoudingsvermogen

“Anders dan bij marketing draait PR om uithoudingsvermogen”, vertelt Pors enthousiast. “Wij zijn niet van de korte klappen. Als we beginnen aan een mooi project verdiepen we ons in de klant, zijn dienst of product en de doelgroep die daar interesse in heeft. Op basis van die voorkennis stippelen we een strategie uit die leidt tot succes. Soms heb je succes binnen een week, maar soms zijn daar drie maanden van intensief contact voor nodig. Onze vakkundige adviseurs onderhouden persoonlijk contact met talloze redacteuren, opiniemakers en ambassadeurs om zo het juiste moment te kiezen om het nieuws onder de aandacht te brengen.”

En een beetje brutaliteit

Daarnaast hecht Pors veel waarde aan het gewoon durven doen. “Ben je overtuigd van je onderscheidende verhaal maar vooral authentiek in wat je doet, dan is er meer dan voldoende reden om actief met je PR aan de gang te gaan. Ons ervaren team helpt je daar graag bij.”

PDR public relations

T: 0318 – 438 487

I: www.pdr.nl

E: info@pdr.nl

Kracht van PR unieke

kans voor ondernemers

PDR public relations werkt dagelijks aan het creëren van publiciteit. Een mooie zin. Maar hoe werkt dat in de praktijk? Directeur Peter Pors vergelijkt het graag met een scherpschutter die liever één keer raak schiet, dan honderd kogels verspilt en 'slechts' één keer doel raakt. Pors: “Hoe we dat doen? Door markten te kennen, persoonlijk contact te onderhouden met journalisten en het juiste nieuws op het juiste moment bij de juiste invloedrijke persoon neer te leggen.”

Profiel

delen:
Algemene voorwaarden | privacy statement