FoodValley regionieuws

Magazines | Vallei Business nr 5 2014

De Smaak van Van Gogh

Ede verrijkt het themajaar Van Gogh 2015, 125 jaar inspiratie, vanaf volgende jaar met De Smaak van Van Gogh. De stad ontwikkelt onder de nieuwe merknaam projecten en producten waarmee Ede zich op de kaart zet als proeftuin voor food en centrum van kunst en natuur. Partners van De Smaak van Van Gogh zijn op dit moment het Nationaal Park De Hoge Veluwe en het Kröller-Müller Museum, eigenaar van de tweede grootte Van Gogh collectie ter wereld. Lees meer op www.ede.nl.

Innovatieprijs Valleiregio 2014

Stichting Regionaal Centrum voor Technologie de Vallei (RCT de Vallei) reikt op 26 november 2014 de Innovatieprijs Valleiregio uit. Zo daagt de stichting de maakindustrie uit om innovaties onder de aandacht te brengen. Vorig jaar leverde de prijsuitreiking creatieve oplossingen voor het bedrijfsleven en ook dit jaar belooft weer een succes te worden.

Meer informatie is te vinden op www.rctdevallei.nl

Pluckr wint Food Valley Award 2014

JFPT/Foodlife ontwikkelde in nauwe samenwerking met TOP de Pluckr. De machine haalt in hoog tempo druiven van de tros zonder beschadigingen. “Het winnen van deze prijs is echt fantastisch. Het is een enorme stimulans voor ons om door te gaan met innoveren”, zegt Patrick Jansen, directeur van JFPT/Foodlife. De jury van de Food Valley Award is vooral positief over de brede toepasbaarheid van de machine en de grote voordelen voor bijvoorbeeld de groenteindustrie.

Geslaagde Regio FoodValley Day Nijkerk

De tweede Nijkerkse Regio FoodValley Day was een succes. Deelnemende kregen onverwacht veel bezoekers. De biologische streekmarkt kreeg ook veel belangstelling. Paul Rosenmöller, ambassadeur Jongeren Op Gezond Gewicht (JOGG), verwelkomde Nijkerk als jongste JOGG-gemeente. Lees het volledige verslag op www.regiofoodvalley.nl.

delen:
Algemene voorwaarden | privacy statement