Kleren maken de man en het bedrijf

Magazines | Vallei Business nr 5 2014

Van Veelen: “De standaardkleding is dus al geproduceerd en wordt middels borduring, bedrukking, knopen of bepaalde accenten aangepast naar de look & feel van het desbetreffende bedrijf. Dit is niet nieuw, maar ons assortiment is nu uitgebreid met 'maatwerk'. Het betreft dus kleding die van scratch af gemaakt wordt voor bijvoorbeeld winkel- of productiepersoneel.”

Er is bij ProComm heel veel mogelijk. “Zolang het maar geen beschermende bedrijfskleding is. Die kleding moet aan bepaalde eisen voldoen en dat is een heel ander vakgebied”, legt Van Veelen uit.

ProComm is voor de promotionele kleding een agentschap aangegaan met New Wave Group, een groot concern wat ook grote merken als Speedo en Craft produceert. “Wij kunnen voor de kleding op maat gebruik maken van hun faciliteiten, maar dan hebben we het wel over grote aantallen”, aldus Van Veelen. “Bij de standaardkleding kan een bedrijf natuurlijk een order voor minder dan 100 stuks plaatsen. Maar als we het over maatwerk hebben, dan lopen de aantallen al snel in de duizenden. Anders wordt het te duur. Voor ons, maar ook voor onze klant.”

De standaardkleding kan redelijk snel geleverd worden, denk hierbij aan 2 tot 5 weken. De kleding op maat duurt langer. Dat wordt gemaakt in het Verre Oosten en dan duurt het al gauw 4 tot 5 maanden. “Het proces is natuurlijk ook uitgebreider”, ligt Van Veelen toe. “Er moet een ontwerp gemaakt worden, daaropvolgend komen verschillende proeven. Maar dat is natuurlijk inherent aan maatwerk.”

Het initiatief van De Kleermaker is nieuw. Van Veelen: “Het leveren van customized standaardkleding doen we al langer. We brengen het nu alleen wat anders naar buiten, omdat is gebleken dat het een succesvolle formule is. Daarnaast hebben we beide takken van sport onder de noemer De Kleermaker geschaard, dan is het meteen duidelijk waar het over gaat.”

Aandacht

Om het concept van De Kleermaker onder de aandacht te brengen van potentiële klanten, heeft ProComm een opvallende werkwijze gebruikt. “We gaan zelf op zoek naar bedrijven waarvan wij denken dat er behoefte is aan grotere volumes promotionele kleding”, vertelt Van Veelen. “Op het moment dat we weten wie de juiste contactpersoon is, gaan we het concept onder de aandacht brengen. Dat gebeurt op een ludieke manier. Het begint met een minishirtje en een kaart met daarop de tekst 'Wellicht is deze iets te klein?'. Er zit verder niets bij. De volgende stap is eigenlijk hetzelfde, maar dan met een heel groot shirt. De laatste stap is een kostuumzak met daarin een rompertje en de tekst 'Wellicht had u deze eerder willen hebben?' en minimale informatie. Een paar dagen later nemen we dan contact op met het bedrijf. Het is een hele doelgerichte manier van benaderen, maar het werkt heel goed.”

Kleren maken de

man en het bedrijf

Naast promotionele producten, premiums en kerstpakketten, verzorgt ProComm Partners onder de noemer De Kleermaker promotionele kleding voor bedrijven. Het aanbod bestaat uit twee onderdelen: de 'standaardkleding' die al geproduceerd is en het 'maatwerk'. Directeur Joop van Veelen legt uit hoe het allemaal in zijn werk gaat.

De Kleermaker

Profiel

delen:
Algemene voorwaarden | privacy statement Hosted by