Al meer dan 25 jaar een heldere kijk op schoonmaken

Magazines | Vallei Business nr 1 2016

Schoonmaakbedrijf Nieuwenhuys Veenendaal B.V.

Al meer dan 25 jaar een heldere kijk op schoonmaken

Robert Nieuwenhuys begon al vroeg mee te werken in de onderneming, en heeft enkele jaren geleden het roer overgenomen van zijn vader. Daarmee werd het familiebedrijf voortgezet, en bleef de kennis en ervaring aanwezig. “Maar dat wil niet zeggen dat er geen ruimte is voor vernieuwing”, zegt Nieuwenhuys.

Osmosewater

Zo was het bedrijf in 2014 de eerste in Nederland dat de Unger nLite Hydro Power RO XXL in gebruik nam. Dat is een mobiel telewash-systeem dat water omzet in gedemineraliseerd water, ofwel osmosewater. Nieuwenhuys vertelt: “Ramen wassen, ofwel glasbewassing, gebeurt al jaren met gedemineraliseerd water. De Unger aanhanger heeft niet alleen een watertank mee, maar er zit dus ook een zuiveringsinstallatie in. Die filters zijn zo goed, dat is het allerschoonste water dat je kunt hebben. Je kunt het verschil dan ook goed zien: geen druppeltjes en strepen.” Het systeem is daarnaast ook milieu- en arbotechnisch verantwoord.

Flexibel

Met glasbewassing heeft Nieuwenhuys één van de specialismen genoemd van zijn bedrijf. “Maar we zijn van alle markten thuis, of het nu gaat om kantoren, winkels, verzorgingshuizen, sportaccommodaties, industriële reiniging, gevelreiniging, alles wat schoongemaakt moet worden, doen wij. Ook vloeronderhoud, opleverschoonmaak, meubelreiniging, het is maar net wat de klant wil. We zijn daar heel flexibel in, we willen de klant ook ontzorgen. Tegenwoordig wordt steeds vaker gevraagd om dagschoonmaak, en dat doen we natuurlijk ook. Verder werken we niet met contracten maar met abonnementen om zo flexibel mogelijk invulling te kunnen geven aan de relatie. Het spreekt voor zich dat de werkzaamheden goed en volgens afspraak worden uitgevoerd. Daardoor hebben we een grote klantenkring opgebouwd waar we al jaren onze werkzaamheden verrichten.”

Ontzorgen

Nieuwenhuys geeft toe: “Soms wordt er wat simpel gedacht over schoonmaken, maar er komt tegenwoordig wel wat meer bij kijken. De tijden zijn wel veranderd, de klanten verwachten veel meer van een schoonmaakbedrijf dan alleen schoonmaken. En daar kun je je mee onderscheiden. Door randzaken aan te bieden, bijvoorbeeld door sanitair in te richten. Luchtverfrissing in kantoren die niet opvalt. Daar zijn tegenwoordig heel mooie technologieën voor. En aanvullende diensten, als een klant vraagt: er ligt een plafondplaat scheef, zou jij die even willen rechtleggen? Dan doe je dat toch? Of als er een lampje kapot is, dat vervangen we dan even. We zijn geen klusbedrijf, maar als een klant vraagt om een klein klusje te doen dat geen specialistische kennis vereist, dan doen we dat.”

Band met de klant

Bij schoonmaakbedrijf Nieuwenhuys werken momenteel zo’n 30 mensen, allemaal vaste krachten. De directeur vertelt: “We hebben heel weinig verloop, natuurlijk gaat er wel eens iemand weg en komt er iemand bij. Dat heb je altijd wel. Maar we hebben hier mensen die al meer dan 20 jaar bij ons werken. En ook klanten die al meer dan 20 jaar klant zijn.”

Die langdurige relatie zorgt voor een goede continuïteit, iets waar elke onderneming naar streeft. Nieuwenhuys vervolgt: “Zeker met dagschoonmaak bouw je als schoonmaker een bepaalde band op met de klant, en daarom wordt vaak om dezelfde persoon gevraagd, en dat kan dan ook. Ik denk dat wij met onze mensen heel goede ambassadeurs voor ons bedrijf hebben. Bij de objecten is er ook altijd één vast persoon die daar altijd schoonmaakt, wat dat betreft hebben we altijd een heel vaste indeling. Dat is voor ons duidelijk, en ook voor de klant – en de medewerker.”

Specialist

Nieuwenhuys noemt nog een voorbeeld van de vooruitstrevendheid van zijn onderneming: “We zorgen dat onze mensen op de hoogte zijn van de meest recente ontwikkelingen op schoonmaakgebied. We nodigen dan een specialist uit om die uitleg te geven, dat doen we dan hier intern. Er zijn tegenwoordig heel veel verschillende producten en materialen, en je moet wel weten hoe je die moet gebruiken. En sommige klanten willen natuurlijk wel weten wat we gebruiken, voor een bedrijf in de levensmiddelenindustrie gebruik je andere spullen dan voor een kantoor. Maar de klant kan altijd productinformatie krijgen. Dan krijgen ze een product sheet waar de samenstelling op staat en hoe je ermee om moet gaan. We streven er ook naar om verantwoord te werken, met materialen en producten die niet schadelijk zijn voor het milieu – en voor de mensen.”

Het werkgebied van schoonmaakbedrijf Nieuwenhuys is voornamelijk Veenendaal en Ede, “maar in principe werken we in de hele regio. We hebben een grote naamsbekendheid in de regio, omdat we al zo lang bestaan. De meeste klanten, nieuwe klanten, krijgen we via mond-tot-mondreclame. Plannen voor de toekomst hebben we altijd wel, zo willen we nog iets groeien.” Belangrijker vindt de directeur het vasthouden van de kwaliteit van de dienstverlening, en het blijven voldoen aan de wensen en verwachtingen van de klanten. “Wij maken graag een afspraak met u om één en ander in een persoonlijk gesprek toe te lichten en een vrijblijvende offerte te maken.”

Schoonmaakbedrijf Nieuwenhuys Veenendaal B.V.

Einsteinstraat 19 - 3902 HN Veenendaal

T: 0318 - 514 037

info@schoonmaakbedrijf-nieuwenhuys.nl

www.schoonmaakbedrijf-nieuwenhuys.nl

Meer dan 25 jaar geleden startten de ouders van Robert Nieuwenhuys een schoonmaakbedrijf in Veenendaal. Dat een bedrijf in deze branche en deze regio zo lang kan bestaan, heeft eigenlijk maar één reden: kwaliteit.

facility management

delen:

Vallei Business nr 1 2016

Lees volledige uitgave online
Algemene voorwaarden | privacy statement