Verschenen in Vallei Business nummer 4 2016

Kosten,

kosten, kosten

En dus wordt er gekeken naar de hoogste inkoopkorting en het laagste leasetarief. Uit een recent landelijk onderzoek onder 400 organisaties blijkt dat kostenbesparing het belangrijkste argument bij wagenparkbeheerders is. Hoe mooi de verhalen over CO2-reductie, maatschappelijk verantwoord ondernemen, mobiliteitsbudgetten en deelauto's ook zijn, uiteindelijk gaat het de ondernemer om Euro's.

Of u nu uw auto's leaset of in eigen beheer heeft, het is volstrekt logisch dat vooraf de verwachte maandelijkse mobiliteitskosten nauwkeurig worden beoordeeld. Het is echter onbegrijpelijk dat de maandelijkse gebruikskosten bijna geen aandacht krijgen. Terwijl deze juist een groot gedeelte van de totale kosten bepalen. Heel eenvoudige maatregelen om de brandstofkosten te verlagen worden maar door een enkele ondernemer toegepast. En wat te denken van het verlies van productieve uren van uw medewerkers? Elk bezoek aan de dealer en elke interne handeling in verband met de administratie van uw wagenpark, vergt tijd. Er zijn volop mogelijkheden om hier geld en tijd te besparen. Dit levert u niet alleen minder kosten op, maar ook meer tijd om in uw bedrijfsactiviteiten te investeren en dus uw rendement te verbeteren.

Heeft u trouwens concrete afspraken met uw medewerkers en leveranciers gemaakt? Te weinig organisaties staan, voordat de auto wordt besteld, stil bij mogelijke financiële gevolgen. Wat als een medewerker uw organisatie verlaat, een groter rayon gaat bedienen of zijn privéomstandigheden wijzigen? Vooraf heldere afspraken vastleggen, zorgt voor duidelijkheid bij alle partijen en voorkomt moeilijke discussies achteraf.

Levert die extra procent aankoopkorting of die paar Euro's lagere leasekosten nu ook daadwerkelijk het verwachte kostenvoordeel op? Naar onze mening niet. Als u structureel minder wilt uitgeven aan zakelijke mobiliteit, zijn er veel andere mogelijkheden om dit te realiseren. Het mooie is dat dit uitstekend samen gaat met maatschappelijk verantwoord ondernemen en optimale medewerker tevredenheid.

Huib van Loon

Oxonia Fleet Solutions

column

Op de hoogte blijven van onze updates?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven

Vallei Business nummer 4 2016

Wethouder Van den Hengel over de kracht van lokaal beleidTaalstage bevordert snellere integratieFOV: Maak kennis met het EBC“In wijnbouw ben je van begin tot eind betrokken”“Het gaat slecht met de bijen in FoodValley”Ondernemersmanifestatie 2016 / LTO Gelderse Vallei inspireert boeren in moeilijke tijdenHotel Landgoed Ehzerwold: Natuurlijk goed!Klein Wittenoord: Unieke locatie maakt vergaderen inspirerendColumn OxoniaMuziekvereniging OBK Bennekom, een club met ambitie!BOB Midden NederlandSpecial Arbeidsparticipatie / HRMVeenendaal omarmt Prestatieladder Socialer OndernemenWerkgevers en de Banenafspraak: Hoe staat het ermee?De Eekhoeve: Natuurlijk ondernemen brengt mensen in bewegingAttentus brengt het verzuim omlaagVNO-NCW staat ondernemers met raad en daad terzijde rondom BanenafspraakP-services HR group: Alle HR-oplossingen onder één parapluParticipatiewet en de WWB maatregelen: Een overzichtKoester personeel als waardevolste assetBusinessflitsen21 Manieren om netwerkangst te overwinnenColor Business Center voortaan verder als BouwstedeASB zet gebruiker centraalRecensie De OranjerieSuccesvolle aftrap studiejaar tijdens Annual Introduction DaysSpecial Marketing & CommunicatieYoungwise: In de spotlights met krachtige marketing & communicatieHoe reviews bijdragen aan je online reputatiemanagementColumn DiligenceReclamebureau Toon: De beste reclame maak je samenObscura Fotografie: Smaakmakende beelden om van te watertandenVan corporate story naar corporate succesMet maatschappelijke relevantie en online engagement blijft WUR aan de topGAW ontwerp+communicatie: Meer dan een mooie vormgeving
Vallei Business is een uitgave van Van Munster Media