GAW ontwerp+communicatie: Meer dan een mooie vormgeving

Magazines | Vallei Business nummer 4 2016

Alles is communicatie: een huisstijl, gevelbelettering, een e-nieuwsbrief, folder of website, een videoclip, een reclamecampagne, ja zelfs een beursstand. Moet je daarvoor verschillende bedrijven inschakelen? Welnee. GAW ontwerp + communicatie in Wageningen beschikt over alle benodigde disciplines en denkt actief mee over de beste communicatiestrategie.

Cliché?

Het lijkt zo'n cliché-uitspraak: "wij denken met u mee". Maar het is wel precies waar het team van GAW ontwerp+communicatie voor staat. Meedenken krijgt inhoud. Er kan altijd wel een mooi product gemaakt worden, maar goede communicatie is meer. Met de juiste vragen worden het achterliggende communicatiedoel achterhaald, de doelgroep en de beste tone of voice. Met de opdrachtgever worden mogelijke strategieën besproken. Pas dan kan de keuze gemaakt worden voor effectieve communicatie.

Kostbaar?

Is zo'n traject kostbaar? Zeker niet. In eerste instantie zijn de mensen van GAW ontwerper, webdesigner, tekstschrijver, fotograaf en filmer. Zij staan voor korte trajecten, efficiënte slagen en grote flexibiliteit. Maar bij iedere opdracht worden vragen gesteld en wordt feedback gegeven. Die betrokkenheid vertaalt zich uiteindelijk in een scherpe prijs en goede prijs-kwaliteitverhouding.

Luisteren!

De opstelling is kritisch, maar uiteindelijk moet de opdrachtgever tevreden zijn. Een kritische houding betekent ook aandachtig luisteren en je verplaatsen in de positie van de opdrachtgever. Die moet immers met het uiteindelijke product de markt op, deze uitdragen en verspreiden.

Geworteld

Als Wagenings bedrijf is GAW geworteld in FoodValley en de Veluwe. Ruim tien jaar geleden kocht GAW samen met twee andere bedrijven het 'Schip van Blaauw', dat in de oude luister van de Amsterdamse School werd hersteld. Het rijksmonument aan de rand van de Wageningse Berg is dé inspirerende omgeving voor GAW en zijn businesspartners.

Agrifood en lifesciences

De verbondenheid van GAW met de regio uit zich vanzelfsprekend in de portfolio en de opdrachtgevers. Agrifood en life sciences zijn belangrijke inhoudelijk thema's. Mede door de Wageningse achtergrond is GAW een gesprekspartner voor de agri- en foodsector met bedrijven en organisaties als Gebiedscoöperatie O-gen, Agrifirm Plant, Wageningen UR, Fresh Forward, Nederlandse Bijenhoudersvereniging, Rabobank, Stichting Voedselallergie en Provincie Gelderland.

MKB en non-profitsector

Ook voor diverse regionale bedrijven staat GAW paraat, waaronder Jewel (voorheen NMPO), Sterk meesterschilders, Huijbers' Administratiekantoor, Restaurant Ivory in Nijmegen.

Non-profit

Tenslotte zet GAW zich in voor organisaties en bedrijven met een maatschappelijke missie: welzijnsorganisatie Solidez, zorginstelling Zideris, Rijkscholengemeenschap Pantarijn, Stichting Rioned, Hogeschool STOAS/Vilentum, 't Venster en Wageningen45.

Nieuwe Veluwe

Om meer aandacht te geven aan de kansen en bedreigingen van de prachtige leefomgeving geeft GAW ontwerp+communicatie het kwartaalblad Nieuwe Veluwe uit. Samen met vele professionals, waaronder de Edese schrijver Jan Siebelink, laat het blad de immense waarde van de natuur, kunst en cultuur van de Veluwe zien. n

Geïnteresseerd? Neem dan contact op voor een vrijblijvend en oriënterend gesprek in het Schip

van Blaauw, Generaal Foulkesweg 72, 6703 BW in Wageningen, telefoon 0317 425880, www.gaw.nl

GAW ontwerp+communicatie

Méér dan een

mooie vormgeving

Marketing & Communicatie

De Verdieping

De ondertitel, 'Waarom bestuurders zouden moeten leren fietsen', geeft wel aanleiding om verder te lezen: hij prikkelt immers de nieuwsgierigheid. Bij sommige hoofdstukken wordt een voorbeeld gegeven van een miskleun die vaak miljoenen euro's heeft gekost. Oorzaak: slechte voorbereiding en sturing. De auteurs vergelijken besturen met fietsen: 'bij elke pedaalslag, bij elke stuurbeweging pas je de planning aan en je komt doorgaans aan waar je wilt zijn.' Persoonlijk moest ik bij het lezen hiervan denken aan het boek 'Good as Gold' van Joseph Heller: daarin spreekt de hoofdpersoon Bruce Gold op een gegeven moment de woorden: 'Nothing succeeds as planned'. Met die uitspraak wekt hij zelfs de interesse van de president van de Verenigde Staten. Waarschijnlijk kunnen de auteurs van De Verdieping zich wel vinden in deze uitspraak. Ze hebben een leuk geschreven, handzaam boek samengesteld met voorbeelden hoe het wel, maar ook hoe het niet moet, dat besturen.

Titel: De Verdieping

Auteur: Jo van Engelen, Hans van Bommel

ISBN: 978-90-5940-844-9

Uitvoering: Gebonden, 96 pagina's

Prijs: ? 19,95

Uitgeverij: Van Duuren Media, www.vanduurenmedia.nl

Tijd om op te staan!

Iedereen zou onderhand moeten weten dat roken slecht is voor je gezondheid, en de suggestie dat zitten even slecht voor je is, zorgde voor nogal wat ophef. Elke ergonoom zal je kunnen vertellen dat te veel en te lang zitten, en verkeerd zitten, inderdaad op de lange duur je gezondheid kan schaden. Met het boek: 'Zitten is het nieuwe roken' roept journaliste Katja de Bruin de lezer op, vaker staand te werken, dus zitten en staan af te wisselen. En dat is zonder meer een heel goede suggestie. Maar De Bruin beperkt zich niet tot dat zitten en staan, ze behandelt op een zeer leesbare en zelfs amusante manier veel aspecten van het kantoorleven. Zo wijdt ze een deel aan de geschiedenis van de bureaustoel, en noemt ze ook de beruchte 'Suicide chair' van Frank Lloyd Wright. Het boekje is een prettige behandeling van de fenomenen zitten en staan, en De Bruin haalt er veel voorbeelden bij die het lezen nog aangenamer maken. Natuurlijk passeren de deskbike en de loopband ook de revue, evenals menig wetenschapper en ervaringsdeskundige. Zo citeert ze Midas Dekkers, die geen goed woord over heeft voor de 'zogenaamde ergonomen die in de jaren vijftig de kantoorefficiency hebben uitgevonden. Die hebben de ergonomische stoel bedacht, die erop gericht is om mensen alle inspanning te ontnemen.' En zo gaat hij nog even door. Maar De Bruin haalt nog veel meer mensen aan, waardoor het boekje niet alleen leuk gevarieerd is, maar ook een bepaalde vorm van deskundigheid vertoont. Ofwel een fijne vorm van onderzoeksjournalistiek. Hiervoor geldt slechts één advies: lees dat boek!

Titel: Zitten is het nieuwe roken

Auteur: Katja de Bruin

Prijs: ? 15,- inclusief btw

ISBN: 978 90 445 3694 2

Bestellen bij: Uitgeverij De Geus, www.degeus.nl

Tegenspraak

De ondertitel: 'Hoe je beter wordt van dwarsliggers', geeft het al aan: sta open voor kritiek, ook al is die misschien niet altijd even opbouwend. In menige organisatie wordt ruimte geboden voor kritiek, in de vorm van suggesties (ideeënbox) of van een ondernemingsraad of staf. In de praktijk wordt vaak wel kritiek geleverd, maar wordt daar weinig tot niets mee gedaan. Peter van Lonkhuyzen geeft in het boek aan, dat het toch wel nuttig kan zijn om enige kritiek aan te nemen, en er werkelijk ook iets mee te doen. Wat dat betreft is de quote van John C. Maxwell bij hoofdstuk 1 wel het meest veelzeggend: 'A man must be big enough to admit his mistakes, smart enough to profit from them, and strong enough to correct them.' Zeker interessant is het hoofdstuk Spoedcursus tegenspraak organiseren. Doe er uw voordeel mee, al is het maar door het instellen van een 'sharpshooter' trofee.

Titel: Tegenspraak

Auteur: Peter van Lonkhuyzen

Uitgeverij: Uitgeverij Haystack, www.haystack.nl

ISBN: 9789461261465

Uitvoering: Paperback en e-book

Omvang: 184 pagina's

Prijs: ? 19,95

Vallei Business

Financieel Advies

Reclame

Bedrijfshuisvesting/onderhoud

Electronische adviseur ontlast medewerkers

Service Rubriek

Office

Locaties

Diversen

Juristen

delen:

Vallei Business nummer 4 2016

Lees volledige uitgave online
Algemene voorwaarden | privacy statement Hosted by