Youngwise geeft reclame, marketing en events een twist

Magazines | Vallei Business nummer 3 2018

Als je reclame, marketing en doelmatige evenementorganisatie verbindt, dan krijg je Live Communicatie. Juist doordat Youngwise uit een reclamestudio én een evenementenbureau bestaat, is een effectieve marketingcampagne voor iedere klant gegarandeerd. In de hele marketingmix die zij klanten kan aanbieden, is het evenement uiteraard het klapstuk. Met een live event realiseer je in de marketing voor een bedrijf écht een hefboomeffect. Hiervoor levert Youngwise zowel een doordacht strategisch traject als een gedetailleerde voorbereiding. Met die combinatie boeken zij dan ook al jaren uitstekende resultaten.

Door Baart Koster

Oprichter Lisette de Jong en haar team van experts bij Youngwise leveren al bijna vijftien jaar maatwerk in marketing. Ze mag dan gewend zijn haar klanten marketingen salestechnisch vooruit te helpen, het komende half jaar staat nu eens in het teken van PR voor haar eigen bedrijf. “Er staat een marketingcampagne onder de titel ‘We love LIVE’ op de rol. Daarin gaan wij duidelijk maken dat wij marketeers zijn met een groot hart voor Live Communicatie en dat wij die twee zaken heel goed weten te verbinden.” Velen verbazen zich nog vaak over wat wij allemaal in eigen huis hebben. Men kan niet plaatsen dat wij zowel de reclame als evenementenkant leveren. Mensen zien dat als gescheiden werelden, terwijl wij dat dus al heel lang zeer effectief weten te combineren.

Creatieve reclamestudio
Het gesprek met Vallei Business vindt plaats op haar kantoor in Ede, waar Lisette met haar team van kleurrijke grafische vormgevers, pixelperfecte webbouwers, briljante filmmakers en supersterke creators marketingcampagnes ontwikkelt en uitwerkt. Wil een klant een feest, dan werken de creatieve studio en het evenementenbureau van Youngwise samen om voor een mooi feest of juist alleen de maximale publicitaire impact te zorgen. Maar het kan ook zijn dat een klant bijvoorbeeld vraagt om een nieuwe huisstijl, de rebranding van een product of een vernieuwing van zijn bedrijfswebsite om meer bezoekers te trekken. “In zo’n geval vult onze creatieve studio een aanvraag in.” Lisette ondersteunt haar klant bovendien door vanaf het begin van elk marketingtraject kritisch en strategisch mee te denken. Daarbij staan vragen centraal als :‘wat wil mijn klant bereiken’ en ‘is wat hij vraagt ook werkelijk het beste voor hem?’

Marketing met impact op sales én strategie 
Lisette werkte in het verleden als marketingspecialist voor een retailorganisatie en deed vervolgens als b2b marketeer veel internationale ervaring op. Daarin was het gebruikelijk om een event in te zetten als communicatiemiddel of salestool. Gewapend met die ervaring kan ze niet alleen de klantsales een impuls geven. “Wat wij doen grijpt ook in op strategisch niveau. Zodoende zit ik eigenlijk altijd met directies aan tafel.” Ze gaat dat gesprek aan met passie voor mens en bedrijf. Daarbij is chemie gegarandeerd, want haar klanten passen bij haar, legt ze uit. “Qua marketing zijn wij het verlengstuk voor klanten. De relaties zijn daarom hecht en informeel. Dat werkt niet alleen prettig maar leidt ook tot de beste resultaten.”

Boeien, binden en bewegen
Als marketingdier bedenkt Lisette de concepten die ze samen met haar team omtovert tot fraaie huisstijlen, sterke websites en heel uiteenlopende bedrijfsfilms. Daarbij waakt ze over de consistentie van de marketinguitingen van haar klant. Want alleen dán heeft haar service op bedrijfsstrategisch niveau het optimale effect.“Zo kijk ik naar het social mediabeleid van de klant. Als dat niet consistent is met zijn doelen, dan geef ik daar zeker feedback op.” Naast het strategische en salestechnische advies dat klanten krijgen, laat ze klanten ook vaak profiteren van haar grote netwerk. Waarmee ze bij haar kerndoelen komt, die niet toevallig ook haar kernkwaliteiten zijn: boeien, binden en bewegen. “Marketing is voor een belangrijk deel mensen begrijpen, psychologie dus. Of ik nu een website vernieuw, een film produceer of een evenement organiseer, steeds is voor mij leidend wat de doelgroep voelt, hoort en doet.”

Evenementenorganisatie 
Juist in dat brede gamma aan diensten is een evenement een ijzersterk communicatiemiddel. “Een jubileum, opening, congres of open dag is voor een bedrijf nooit zomaar een feestje. Dit is een ultiem moment dat ze in de schijnwerpers staan. Dus reden genoeg om de activiteiten te verbinden met een verhaal. Hierdoor bereik je de doelgroep en kun je fans creëren.” Het verbaast Lisette dan ook niet dat haar dienstverlening in de praktijk steeds weer een springplankeffect heeft voor de marketing van haar klant. “We zijn misschien een vreemde eend in de bijt met de events en reclame in een huis, maar we geloven hierin en we weten uit ervaring dat het werkt.” Deze marketeers met een twist hebben liefde voor LIVE, dus kom gerust langs voor een persoonlijke kennismaking en een buitengewoon lekkere bak koffie! Beleef wat LIVE voor uw organisatie kan betekenen.

CROSSBOW COFFEE
Henk van der Weijden, directeur

Onze nieuwe bedrijfsnaam en huisstijl is ontwikkeld door Youngwise. Ze zorgen op dagelijkse schaal voor de promotie- en salesacties. Kenmerkend voor de werkwijze is de creativiteit, het meedenken, hard werken en de humor. Dat alles vind ik buitengewoon belangrijk! Ontwikkeling nieuwe huisstijl, website, (online) marketingstrategie, salesacties en filmproductie.

ZIEKENHUIS GELDERSE VALLEI | TATME CONGRES
Colin Sietses, chirurg

De communicatie en organisatie van het TATME congres voor internationale chirurgen, lag in handen van Lisette en haar team. Heel prettig om één aanspreekpunt te hebben voor de marketing en eventproductie. Ze hebben het volledige proces in de vingers en op het vakmanschap kun je bouwen. Organisatie congres, eventhuisstijl en eventwebsite, uitnodiging en accreditatie.

DIJKHUIZEN OLIE & BENZINE
Carla & Heidi van Dijkhuizen, directie

Samen met Lisette en haar team is een prachtig concept neergezet, geheel naar onze wens en in onze stijl. Het resultaat was dat alles klopte en het een jubileumfeest was met een verhaal. Youngwise luistert goed naar de wensen van de klant en komt met creatieve plannen en ideeën. Wat ons betreft een schot in de roos! Een topbedrijf met geweldige mensen. Eventorganisatie 1200 gasten in eigen bedrijfshal, eventstyling, jubileumboek, film, vormgeving en eventwise uitnodigingtraject.

ROSEBOOM EDE
Daphne Klein-Bottenberg, hoofd HR

Youngwise ondersteunt ons communicatief en marketingtechnisch op het gebied van het vinden van nieuw personeel. Dat traject zijn we net gestart met Youngwise samen met de storytellers van Golypoon. Er liggen super vernieuwende plannen, die we de komende tijd gaan uitrollen. Employeemarketing, conceptontwikkeling, creatie.

VEOLIA WATER TECHNOLOGIES
Miriam Zemmouchi, management assistent

De marketeers van Youngwise helpen ons met het opzetten van een sterke marketingcampagne op basis van de verschillende doelgroepen. Daarnaast maken de creatieve designers op basis van onze huisstijl en mediakalender de middelen, zoals originele banners, designs voor beurspresentaties en info graphics. Het is fijn om korte lijnen te hebben en snel te kunnen schakelen met het team. Grafische vormgeving, online marketing, marketingcampagne, animatie en film.

Youngwise Galvanistraat 1
6716 AE Ede
0318-700649
www.youngwise.nl - info@youngwise.nl

Vallei Business nummer 3 2018

» FOV
» FOV
Lees volledige uitgave online